Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onderbeet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

onderbeet

Ongelezen bericht door Patrol »

Ja, daar gaan we weer met ons mislukte, inteelt pupje... :roll:

Na de slechte heupen, heb ik nu toch echt een stevige onderbeet geconstateerd... hoe groter hij groeit hoe erger het wordt...

Zijn onderkaak staat dus verder naar voren dan zijn bovenkaak, dat is toch een onderbeet?? Er zit ongeveer 3 milimiter tussen zijn voortanden en boventanden... Is dat veel??

Ga maar eens op het internet zoeken naar info....maar als jullie nog tips en trucs hebben over dit onderwerp.....

Oh ja, en ons mislukte, inteelt pupje zijn we heel wijs mee hoor... begrijp het niet verkeerd.....en hebben een nog grotere hekel aan vermeerderaars gekregen!!
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Waar je op moet letten is of de hoektanden goed staan tov elkaar.
3mm kan veel zijn (chiwawa) of weinig (ierse wolfhond). In jouw geval is het belangrijkste of je hond er last van heeft/kan krijgen. Eigenlijk is dit natuurlijk altijd het belangrijkst, maar ik bedoel dat je geen tentoonstellingscarrierre ambieert voor je puppel.
Zou een foto lukken?
weg gehaald zit een virus in
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Hoe oud is pupje? Soms heeft het ook met een groeisprong te maken.

Toen mijn hondje nog pupje was had ze flinke overbeet, is goed gekomen. Had toen met een groeisprong van haar te maken, hoop voor jou dat het ook is.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno heeft ook een paar mm onderbeet maar hij heeft er geen last van.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Danja heeft ook een onderbeet, maar dit was erger als pup tot ze ging wisselen is het toch bijgetrokken. Nu heeft ze een klein beetje onderbeet.
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Sjiel schreef:Waar je op moet letten is of de hoektanden goed staan tov elkaar.
3mm kan veel zijn (chiwawa) of weinig (ierse wolfhond). In jouw geval is het belangrijkste of je hond er last van heeft/kan krijgen. Eigenlijk is dit natuurlijk altijd het belangrijkst, maar ik bedoel dat je geen tentoonstellingscarrierre ambieert voor je puppel.
Zou een foto lukken?

Hoe horen de hoektanden dan te staan tov elkaar??

En nee met dit mislukte pupje ambieer ik geen tentoonstellingen.. :smile:

Foto zou moeten lukken, maar weet niet wanneer... tijd gebrek en stukke digi.... zal binnenkort foto's maken en er een plaatsen..
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

de onderhoektanden horen tussen de boven hoektanden en die wat grotere snijtanden te vallen.

Afbeelding
de neus zit links.
Tesselaar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tesselaar »

ik lees heel vaak over een onderbeet maar onze heeft een overbeet? weet niet zeker of je het zo noemt maar haar bovenkaak staat verder naar voren als normaal als ze op haar rug ligt is het een raar gezicht maar ik geloof niet dat ze er last van heeft moeten bij haar de hoektanden ook zo staan of niet???Sandra
een poot van Sammy en Eefie
Sjiel
Zeer actief

Om verwarring te voorkomen spreken we van bovenoverbeet en ondervoorbeet (moet van van Forreest).

In principe zou het bij jouw hond ook zo moeten, de rasstandaard vereisd geen afwijkende gebitsstand voor de bulterrier, toch?

Bij een bovenoverbeet kunnen de (volwassen) onderhoektanden in het harde verhemelte groeien. Dat is pijnlijk.
De onderhoektanden kunnen achter de boven hoektanden vallen waardoor de onderkaak in de groei wordt belemmerd en de volwassentanden in een afwijkende stand worden gedwongen( alsof er een soort beugel aan het werk is).
Door in een vroeg stadium er een kundige dierenarts naar te laten kijken kan je met een kleine ingreep (meestal het verwideren van de onderhoektanden) deze stand corrigeren. Bij het wisselen moet dan opnieuw de stand van het gebit beoordeeld worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”