Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterk jachtinstinct

Moderator: moderatorteam

flatgoldje
Vaste gebruiker

sterk jachtinstinct

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Ik heb dus Pepper, een kruising flatcoatedxgolden.
We hebben puppiecursus gedaan en daarna e.g.
Toen wilde ik graag op een jachttraining. Met mijn vorige flatcoated heb ik veel jacht gedaan, maar Peppper is gewoon een heel andere hond, dummies brengt ze niet voor, legt ze een meter bij me vandaan om dan een molshoop uit te graven :boos: , als ze los moet zitten en tijdens het voorkomen de dummie van het midden mee moet nemen, komt ze braaf voor zonder dummie, dat soort dingetjes.
We kwamen dus ook niet door de selectie heen, maar met gehoorzaamheidonderdelen hadden we hoge cijfers.
Erg leuk, maar zodra ze lekker losloopt en ze ruikt iets....dan is ze weg en blijft net als vanochtend en kerstdag ( fijn als je weg moet) rustig een uur weg ! Om vervolgens weer heel onderdanig voor te komen alsof ze superbraaf is. Ik ben dan zo blij haar te zien, dus doe dan net of ik helemaaal niet heb staan wachten en beloon haar !
Nu heeft de jachtinstructeur aangeraden v.e.g te gaan doen en daarna eventueel g.g.
Zelf ben ik niet zo voor veel gehoorzaamheid bij een jachthond, die stompen vrij snel af, maar dit is ook balen. Wat denken jullie ?
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

of speuren en zoeken, maar ik ken genoeg jachthonden die g&g geweldig vinden, of eigenlijk die alles geweldig vinden, want het gaat tenslotte om de werkdriften (will to please zoals ze dat zeggen), en die zitten er bij de meeste jachthondenrassen nog wel ergens in.

maar het zoeken zoals wij doen zou voor jouw hond ook wat zijn, wij zelf zoeken namelijk honden die niet opgeven wanneer ze iets niet kunnen vinden en dat zit er bij die van jou best wel in, natuurlijk zal er enige mate van gehoorzaamheid in moeten zitten maar misschien in combinatie met een eeg cursus en dan zoeken zou je best ver kunnen komen.
flatgoldje
Vaste gebruiker

Heeee daar wil ik wel wat meer van weten !! :cheer:
Dat is echt iets voor Pepper !

Kan je er iets meer over vertellen of me naar een site verwijzen ?
Bedankt alvast.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik heb ook een hond met een heel sterk jachtinstinct en doe ook speuren met hem (op recreatieve basis). Hij vindt het geweldig!

Marijke
Sjiel
Zeer actief

Re: sterk jachtinstinct

Ongelezen bericht door Sjiel »

flatgoldje schreef:Zelf ben ik niet zo voor veel gehoorzaamheid bij een jachthond, die stompen vrij snel af, maar dit is ook balen. Wat denken jullie ?
Daar ben je toch zelf bij, je moet het zelf leuk maken/houden voor je hond. Je kan obedience proberen, kan je hond ook leren netjes apporteren en kan je weer eventueel verder naar de jacht.
weg gehaald zit een virus in
flatgoldje
Vaste gebruiker

Re: sterk jachtinstinct

Sjiel schreef:
flatgoldje schreef:Zelf ben ik niet zo voor veel gehoorzaamheid bij een jachthond, die stompen vrij snel af, maar dit is ook balen. Wat denken jullie ?
Daar ben je toch zelf bij, je moet het zelf leuk maken/houden voor je hond. Je kan obedience proberen, kan je hond ook leren netjes apporteren en kan je weer eventueel verder naar de jacht.
Jawel, tuurlijk ben ik er zelf bij, maar ik zie gewoon vaak goldens die perfect luisteren ( jaja, echt waar :wink: ) maar waar die uitstraling van ondeugendheid weg is, ze lopen er een beetje slaafs naast, of ze hun laatste oortje hebben versnoept, snap je ? Dat bedoel ik eigenlijk met afstompen, het leukste is gewoon dát doen met je hond, wat in de lijnen zit, toch ?
Maar ook dat zegt weer niet alles, blijkt.
Obedience, vertel...? Wat is dat ?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Haha, mijn hondje is alles behalve slaafs en vond de GG2 echt geen bal aan. Net wat je zegt, de sjeuigheid ging er vanaf en toen ben ik er mee gestopt. Nu ik Stanley zelf train, vindt hij het hartstikke leuk en ik combineer het vaak met wat apports verstoppen etc. Daarnaast speur ik met hem en ik moet zeggen dat ie er aardig goed in begint te worden. Niets mooiers om het enthousiasme van het werken met z'n neus te zien.
Hij leeft zich er echt helemaal in uit. In de bossen etc. ben ik hem nooit echt kwijt als hij een vreemd spoor ruikt. Hij moet het wel even onderzoeken, maar net zo snel is hij weer terug. Misschien kun je het met het speuren wat meer controleren?
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”