Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezondheid Duitse dog?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Scooby schreef:
Mol schreef:ga dat nou maar eens zelf uit zoeken welke ik zou moeten doen voor mijn ras.
ik weet het ook van jou ras en het is niet eens mijn ras.

mol :8):
Hoi Mol,

Je zou een doggen-eigenaar die zich in haar ras interesseert en er meer van wil weten ook behulpzaam kunnen zijn, in plaats van haar af te zeiken. Wat schiet je daar nou mee op? Jij hebt het wiel al uitgevonden, nou help anderen daar dan mee. Als jij alles van jezelf zo super goed vindt, maar je wil je kennis met niemand delen, ben je al net zo erg als al die anderen...
dus jij vind dat ik me kennis niet deel? waar heb jij al die tijd gezeten dan
tis dat jullie niet lezen dat je niet ziet wat ik al nietdeel met iedereen hier,
wordt er echter beetje moedeloos van dat mensen aleen maar menemen
wat ze belangrijk vinden en in hun straatje past.
dus ga mij nou niet zitten verwijten hier want dat is niet terecht en dat weet je donders goed.

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Mol schreef:
Essy schreef:
Mol schreef:
Essy schreef: Doggen-volk :mrgreen: Je hebt wel volksdoggen maar dat mag van Mol ook niet want die helpen het ras om zeep :smile:
lul naar je verstand wil je, mijn honden kan ik van zeggen dat ze gezond zijn, ze hebben hier hun testen gehad hoor, die van jou????

Welke testen laat jij allemaal doen?
ga dat nou maar eens zelf uit zoeken welke ik zou moeten doen voor mijn ras.

Welke doe je dan bij jouw ras. Ik weet nl. niks van jouw ras :mrgreen:
Of moet ik dat ook zelf gaan uitzoeken :jank:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Mol schreef:dus ga mij nou niet zitten verwijten hier want dat is niet terecht en dat weet je donders goed.

Hoi Mol,

Tja, misschien heeft het iets te maken met de pot verwijt de ketel...?! :roll:
Maar ik vond het gewoon niet zo vriendelijk van je dat je Esther zo afzeek op een, naar mijn idee, oprecht gestelde vraag aan jou. Vandaar. :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef:Welke doe je dan bij jouw ras. Ik weet nl. niks van jouw ras :mrgreen:
Laat me raden! :wink:
Mol
Zeer actief

Essy schreef:
Mol schreef:
Essy schreef:
Mol schreef: lul naar je verstand wil je, mijn honden kan ik van zeggen dat ze gezond zijn, ze hebben hier hun testen gehad hoor, die van jou????

Welke testen laat jij allemaal doen?
ga dat nou maar eens zelf uit zoeken welke ik zou moeten doen voor mijn ras.

Welke doe je dan bij jouw ras. Ik weet nl. niks van jouw ras :mrgreen:
:zwaai
ga eerst maar je eigen verdiepen dan doen we de volgende discussie mijn ras uitpluizen goed, want als ik daar over begin ga je niks meer snappen.

Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:dus ga mij nou niet zitten verwijten hier want dat is niet terecht en dat weet je donders goed.

Hoi Mol,

Tja, misschien heeft het iets te maken met de pot verwijt de ketel...?! :roll:
Maar ik vond het gewoon niet zo vriendelijk van je dat je Esther zo afzeek op een, naar mijn idee, oprecht gestelde vraag aan jou. Vandaar. :mrgreen:
ik zijk niemand af, is zeg wat ik opmaak aan het geen wat er geschreven is niks meer niks minder, als ik iemand afzou zijken zou je dat gelijk zien hoor,je zou me toch wat beter moeten kennen.

greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Mol schreef:[ en zo te zien hier heeft elke dogge eigenaar wel wat te klagen over de gezondheid van het ras.

Nou ik niet hoor en ik schrok er aan het begin van dat er zoveel gezondheidsproblemen zijn.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolinde »

greatdane schreef:
Mol schreef:[ en zo te zien hier heeft elke dogge eigenaar wel wat te klagen over de gezondheid van het ras.

Nou ik niet hoor en ik schrok er aan het begin van dat er zoveel gezondheidsproblemen zijn.

Precies, toen wij aan een dog begonnen wisten we wel dat het een niet zo'n heel erg denderend gezond ras was, maar de laatste tijd is het net of ik veel meer hoor.................
Dit zal nooit en te nimmer een reden voor ons zijn om voor een ander ras te kiezen hoor!!
Tot nou toe hebben we alleen nog maar met onze James wat te doen gehad qua gezondheid.
Ik klaag niet, maar geniet van mijn doggen, misschien wel meer dan een doorsnee ander hondenras bezitter, omdat je van te voren weet als doggeneigenaar dat je hond niet al te oud gaat worden.
Daarom is mijn motto: geniet dubbel van je kanjer en leef dag bij dag en geniet van alle kleine dingetjes en ditjes en datjes die dit ras zo speciaal maken!!!
Want een dog vult niet alleen je huis, maar ook je hart!!
En het zijn geweldige honden, met een expressie als een mens soms!
Voor mij geldt zeker: eens een dog, altijd een dog! :wink:

Groetjes, Rolinde
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je hoort ook veel meer, mede door het internet. Soms is dat gunstig, soms niet.
Nu ga ik even gemeen doen :mrgreen:
Buiten de "erfelijke of "rasgevoelige dingen" nu even dit.
Hoeveel mensen verkloten niet zelf hun hond (om even grof te zijn :wink: )
Een groot aantal mensen wil keer op keer het wiel zelf uitvinden. Gaan op ervaringen af van mensen die "net om de hoek komen kijken" en leggen de adviezen van fokkers, kenners, enz enz naast zich neer alsof het niets is.
Neem tegenwoordig de problemen met bijv. de poten, schouders.
Vroeger hoorde je dat lang niet zoveel als nu, dat zal toch ergens vandaan moeten komen en niet alleen bij de ouderdieren?
Mijn mening daarover is dat er tegenwoordig veel meer gladde vloeren zijn (vroeger vloerbedekking) en men gaat veel meer en langer lopen, vaak op jonge leeftijd al.
-Dan voeding. Allerlei toevoegingen, poedertjes enz enz. en dan het liefst bij de volledige voeding (brok)van de hond.
-Dan heb je ook dat mensen bepaalde dingen niet serieus nemen. Koorts bijv is een van de veroorzakers van cardiomyo. Een flinke ontstekking negerend omdat het zich niet duidelijk genoeg uit en ja hoor.
-Torsies kunnen allerlei oorzaken hebben maar kan je zelf ook veroorzaken, men ziet het te laat, reageerd te laat.

Heel veel aandoeningen waarvan men denkt dat het erfelijk is kunnen ook na de geboorte veroorzaakt worden, allen word dat vaak voor het gemak "vergeten en naar wie word er met de vinger gewezen??
Zo zie je maar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

chrico schreef:Je hoort ook veel meer, mede door het internet. Soms is dat gunstig, soms niet.
Een groot aantal mensen wil keer op keer het wiel zelf uitvinden. Gaan op ervaringen af van mensen die "net om de hoek komen kijken" en leggen de adviezen van fokkers, kenners, enz enz naast zich neer alsof het niets is.
Vroeger hoorde je dat lang niet zoveel als nu, dat zal toch ergens vandaan moeten komen en niet alleen bij de ouderdieren?
Mijn mening daarover is dat er tegenwoordig veel meer gladde vloeren zijn (vroeger vloerbedekking) en men gaat veel meer en langer lopen, vaak op jonge leeftijd al.
-Dan voeding. Allerlei toevoegingen, poedertjes enz enz. en dan het liefst bij de volledige voeding (brok)van de hond.
-Dan heb je ook dat mensen bepaalde dingen niet serieus nemen. Koorts bijv is een van de veroorzakers van cardiomyo. Een flinke ontstekking negerend omdat het zich niet duidelijk genoeg uit en ja hoor.
-Torsies kunnen allerlei oorzaken hebben maar kan je zelf ook veroorzaken, men ziet het te laat, reageerd te laat.

Heel veel aandoeningen waarvan men denkt dat het erfelijk is kunnen ook na de geboorte veroorzaakt worden, allen word dat vaak voor het gemak "vergeten en naar wie word er met de vinger gewezen??
Zo zie je maar.

Dit kan ik niet allemaal met jou eens zijn!

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Alles wordt zo gauw van de een naar de ander geschoven qua verantwoordelijkheid...........
Laten we ervanuit gaan dat zowel pupkoper, als fokker beide het allerbeste met de pup voor hebben.
En dat dan een nieuwe eigenaar net iets anders handelt dan dat de fokker zou willen of zelf zou doen is het gelijk onenigheid. ( pupeigenaars hebben ook hun eigen mening en misschien wel andere ervaringen;-) ! )
Ik kan daar wel een beetje inkomen, maar denk niet dat het zo dramatisch is dat daardoor alleen al zoveel doggen verklooit zijn!

Het doggenwereldje is een verrekt klein wereldje en ik denk dat daar het probleem ligt, misschien moeten de fokkers het meer in het buitenland gaan zoeken, meer op internationaal vlak gaan fokken.
Vers bloed halen uit gezonde lijnen.

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Hoeft ook niet Rolinde, maar leg eens uit wat jouw mening is hierover en met welk stukje jij je niet kan vinden.?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Rolinde schreef:
Het doggenwereldje is een verrekt klein wereldje en ik denk dat daar het probleem ligt, misschien moeten de fokkers het meer in het buitenland gaan zoeken, meer op internationaal vlak gaan fokken.

Groetjes, Rolinde
Het ras heeft overal de zelfde problemen , dus ik snap dit niet zo goed.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

Rolinde schreef:Alles wordt zo gauw van de een naar de ander geschoven qua verantwoordelijkheid...........
Laten we ervanuit gaan dat zowel pupkoper, als fokker beide het allerbeste met de pup voor hebben.
En dat dan een nieuwe eigenaar net iets anders handelt dan dat de fokker zou willen of zelf zou doen is het gelijk onenigheid. ( pupeigenaars hebben ook hun eigen mening en misschien wel andere ervaringen;-) ! )
Ik kan daar wel een beetje inkomen, maar denk niet dat het zo dramatisch is dat daardoor alleen al zoveel doggen verklooit zijn!

Groetjes, Rolinde
en daar is dat vingertje weer :neenee: de fokker moet.

Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

[Het ras heeft overal de zelfde problemen , dus ik snap dit niet zo goed.[/quote]

Hoi Jip,

Misschien zijn er lijnen uit bv Tsjechië, die wel gezonder zijn dan hier :wink:
Ik weet dat ook niet precies hoor, daar ben gewoon doggenegenaresse voor en géén fokster!

Groetjes Rolinde

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Rolinde schreef:[Het ras heeft overal de zelfde problemen , dus ik snap dit niet zo goed.

Hoi Jip,

Ik weet dat ook niet precies hoor, daar ben gewoon doggenegenaresse voor en géén fokster!

Groetjes Rolinde[/quote]

dus jou probleem jip dat word hier gezegt.
jij moet er maar voor zorgen dat het ras gezonder word want zij is maar een liefhebster en de schuld ligt dus bij jou want jij fokt immers.

RV, rolinde de RV is daar verandwoordelijk voor, niet de fokker .
want waar het je anders een RV voor om op hun luie krent te zitten en met de septer te zwaaien , dacht het niet he.

Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mol schreef:
Rolinde schreef:Alles wordt zo gauw van de een naar de ander geschoven qua verantwoordelijkheid...........

Groetjes, Rolinde

Ja, idd sorry dan daarvoor.....maar wie zorgt er anders voor de verspreiding van het door mij zo geliefde ras :19:
Als een fokker pups wil, zal die wel ergens naartoe moeten :mrgreen: ( woordspeling!!!! )
Ik wil als potentieeel pupkoper ook wel even voor de fokker gaan beslissen welke teef die moet gaan gebruiken en dan zoek ik er gelijk ook even een naar mijn inzien geschikte reu bij??!! ( theoretisch gezien dan )

Ik wil best mijn eigen doggen voor onderzoek laten gaan elk jaar, maar daar mag van de fokkerskant ook iets tegenover staan, het komt van twee kanten Mol !

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Rolinde schreef:
Mol schreef:

Groetjes, Rolinde

Ja, idd sorry dan daarvoor.....maar wie zorgt er anders voor de verspreiding van het door mij zo geliefde ras :19:
Als een fokker pups wil, zal die wel ergens naartoe moeten :mrgreen: ( woordspeling!!!! )
Ik wil als potentieeel pupkoper ook wel even voor de fokker gaan beslissen welke teef die moet gaan gebruiken en dan zoek ik er gelijk ook even een naar mijn inzien geschikte reu bij??!! ( theoretisch gezien dan )

Ik wil best mijn eigen doggen voor onderzoek laten gaan elk jaar, maar daar mag van de fokkerskant ook iets tegenover staan, het komt van twee kanten Mol !

Groetjes, Rolinde
3 kanten hallo moet ik het er nog groter neer zetten RASVERENEGING meschien komt het nu over dan.
de fokker zijn ook aan regels verbonden van de RV en zolang ze in de RV willen blijven moeten ze zich daar aan houden.
dus tis niet altijd de fokker maar ook de RV die je op hun wangedrag en outoritere instelling zou moeten aanspreken, want hun denken dat ze godswoord prediken niet de fokker alleen.

Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mol schreef:
Rolinde schreef:[Het ras heeft overal de zelfde problemen , dus ik snap dit niet zo goed.

Hoi Jip,

Groetjes Rolinde
jij moet er maar voor zorgen dat het ras gezonder word want zij is maar een liefhebster en de schuld ligt dus bij jou want jij fokt immers.

want waar het je anders een RV voor om op hun luie krent te zitten en met de septer te zwaaien , dacht het niet he.

mol :8):[/quote]

Maar een fokker is toch uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor zijn eigen lijnen??
Als ik een fokker was, dan zorgde ik wel dat ik het naar mijn eigen inzien zo goed mogelijk deed. ( dit is GEEN vingertje naar jou Jip, want ik ben meer dan tevreden met mijn Jamesie en ik weet dat jij alle mogelijke onderzoeken doet voor je dogjes!! )
De RV kan aanwijzingen geven, maar je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen fokprodukt: jij kiest nl zelf de geschikte combi, de RV niet.
De RV kan het ras ook onmogelijk van vandaag op morgen gezonder maken...daar gaat jaren overheen en ik vind dat we als doggeneigenaren, fokkers en RV de koppen maar ns bij elkaar moeten steken ipv elkaar telkens maar de zwartepiet toe te spelen!!!

Goetjes, Rolinde

Afbeelding
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

3 kanten hallo moet ik het er nog groter neer zetten RASVERENEGING meschien komt het nu over dan.
de fokker zijn ook aan regels verbonden van de RV en zolang ze in de RV willen blijven moeten ze zich daar aan houden.
dus tis niet altijd de fokker maar ook de RV die je op hun wangedrag en outoritere instelling zou moeten aanspreken, want hun denken dat ze godswoord prediken niet de fokker alleen.

Oh, okay, duidelijk hoor :mrgreen:
Kijk, ik weet natuurlijk niet wat die regeltjes dan precies zijn, maar volgens mij mag een fokker zelf bepalen welke combi die maakt ( binnen de regels van de kleurslag dan hè )

Ben dan wel geen fokker en mag daar geloof ik ook wel blij van zijn of niet?!

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Weet je waar het aan schort mijns inzien. Aan communicatie.
Op een ledenvergadering zijn er misschien 50 leden waarvan 2/3 fokker is.
Als leden willen kunnen zij een rasvereniging daar krijgen waar men ze wil hebben en dat voor elkaar krijgen wat in het belang van de dog is, maar dat moet dan wel eensgezind. Een van te voren ingestuurd agendapunt moet besproken worden in de ledenvergadering en via stemmen kan er besloten worden.
Nu lopen vele te schreeuwen maar je ziet nooit iemand.
Gister was de nieuwjaarsreceptie en daar waren bijna geen "leden" te vinden. Dit had een gelegenheid geweest om bijv het bestuur via een normaal praatje vragen te stellen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mol
Zeer actief

Rolinde schreef:
Mol schreef:

Hoi Jip,

Groetjes Rolinde

Maar een fokker is toch uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor zijn eigen lijnen??
Als ik een fokker was, dan zorgde ik wel dat ik het naar mijn eigen inzien zo goed mogelijk deed. ( dit is GEEN vingertje naar jou Jip, want ik ben meer dan tevreden met mijn Jamesie en ik weet dat jij alle mogelijke onderzoeken doet voor je dogjes!! )
De RV kan aanwijzingen geven, maar je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen fokprodukt: jij kiest nl zelf de geschikte combi, de RV niet.
De RV kan het ras ook onmogelijk van vandaag op morgen gezonder maken...daar gaat jaren overheen en ik vind dat we als doggeneigenaren, fokkers en RV de koppen maar ns bij elkaar moeten steken ipv elkaar telkens maar de zwartepiet toe te spelen!!!

Goetjes, Rolinde[/quote]

precies en dan moet je niet gaan zitten wijzen van ja maar de fokker.
niemand kan het alleen en er zijn genoeg fokkers die hun best doen.
maar zolang je alleen maar gaat zitten wijzen van zij doen het fout blijf je in deze situatie zitten.
de eenigste manier die ik echt kan verzinnen is de manier die ik in het begin al aan gaf en dat kan alleen de RV maar verplichten.
maar omdat daar geld in gaat zitten moeten ze nog meer werk verichten
neem het voorbeeld van de boxer, deze kampt met een hoop problemen
nu heeft de duitse RV hele sprongen gemaakt in de gezondheid van hun popultie door er in te inversteren kwa onder zoeken en verplichte onder zoeken.
de RV in NL wil deze info grtaag hebben maar is te beroet om er een bijdrage voor te geven .

Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

[quote="chrico"]Je hoort ook veel meer, mede door het internet. Soms is dat gunstig, soms niet.

Kan het ook niet zo zijn dat deze mensen op hun eigen gevoel af willen gaan: wat hun denken dat het beste is voor hun dog?!
Tips hier en daar vergaren en dan uiteindelijk daar een eigen weg in zien te vinden?!

Wat zijn gladde vloeren: plavuizen, parket, boerenhoutenvloer of laminaat?
Ik denk dat als je als dogeigenaar ziet dat je hond meermalen serieus uitglijdt over je vloer, je vanzelf wel maatregelen treft, niet?!

Poedertjes hoeven niet verkeerd te zijn: voedingssuplementen heet zoiets, dat kan op advies van een DA of een homeopatisch DA.
Heb zelf ook een suplement gebruikt, kon gewoon over de brokken en het heeft naar mijn inzien ( en dat van de DA ) goed gedaan voor mijn pup.

Ik vind dat je als doggeneigenaar de specifieke kwaaltjes moet kunnen herkennen, dan wel door eigen naslagwerk te verrichten of door inlichting via de fokker ( sommige fokkers geven als je een pup koopt een heel naslagwerkje mee!! )
Als je een maagtorsie niet herkent, dan ben je wel een hele leek......................
En de oorzaken van zo'n maagtorsie, daar kan lang of kort over gediscussieert worden, de geleerden zijn er nog niet volledig achter hoe of wat de oorzaken ervan kunnen zijn....

Groetjes, Rolinde[/i]

Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Nou de eerstvolgende ledenvergadering ben ik er hoor! En kan mij misschien iemand vertellen waar ik kan vinden waar een RV precies voor staat. Ik wist bv niet dat je als een fokker met honden fokt waarvan jij vindt dat die niet goed zijn, dat je bij de RV voor terecht kunt. Kunnen die een fokker dan ook daadwerkelijk sommeren een hond uit de fok te halen?
Ik heb wel eens gedacht zal ik naar een ledenvergadering gaan maar ik had een beetje het idee dat daar alleen kenners zaten en dat die zoiets zouden hebben van wat komt die leek hier doen!
Als je voor het eerst in je leven een hond hebt ga ik niet meteen denken van ik ga naar al die bijeenkomsten maar het wordt nu eigenlijk wel tijd.
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

precies en dan moet je niet gaan zitten wijzen van ja maar de fokker.
maar zolang je alleen maar gaat zitten wijzen van zij doen het fout blijf je in deze situatie zitten.
de eenigste manier die ik echt kan verzinnen is de manier die ik in het begin al aan gaf en dat kan alleen de RV maar verplichten.
nu heeft de duitse RV hele sprongen gemaakt in de gezondheid van hun popultie door er in te inversteren kwa onder zoeken en verplichte onder zoeken.
de RV in NL wil deze info grtaag hebben maar is te beroet om er een bijdrage voor te geven .

Ik wijs helemaal niet met mijn vingertje naar de fokkers, althans niet bewust, dat is nooit mijn bedoeling geweest iig.
Maar als je dan een keer iets zegt als eigenaar, dan wordt het gelijk weer zo geïnterpreteert alsof je zit te wijzen!
En wat kan dan het gevolg zijn: dat je je mond maar houdt als dogeigenaar, omdat je de lieve vrede maar wilt bewaren.....net als dat ene voorval laatst met die sectie ed.

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Rolinde schreef:precies en dan moet je niet gaan zitten wijzen van ja maar de fokker.

Ik wijs helemaal niet met mijn vingertje naar de fokkers, althans niet bewust, dat is nooit mijn bedoeling geweest iig.
Maar als je dan een keer iets zegt als eigenaar, dan wordt het gelijk weer zo geïnterpreteert alsof je zit te wijzen!
En wat kan dan het gevolg zijn: dat je je mond maar houdt als dogeigenaar, omdat je de lieve vrede maar wilt bewaren.....net als dat ene voorval laatst met die sectie ed.

Groetjes, Rolinde[/quote]

je moet niet je mond houden integendeel je moet heel hard roepen maar niet naar de fokker maar naar de RV, die hebben de touwtjes in handen
die kunnen dingen gaan verplichten zoals een DNA profiel van alle fokdieren in de vereneging.
dat zijn de mensen die het welzijn voor het ras in banen moet lijden, ik snap jullie wel maar de aan pak is verkeert zoals het nu gaat dweil je met de kraan open.

chrico
Zeer actief

Kan het ook niet zo zijn dat deze mensen op hun eigen gevoel af willen gaan: wat hun denken dat het beste is voor hun dog?!
Tips hier en daar vergaren en dan uiteindelijk daar een eigen weg in zien te vinden?!
Daar is op zich helemaal niets mis mee alleen wel als het ten koste gaat van de hond. Maar het wiel opnieuw uit moeten vinden terwijl er al honderden je voor geweest zijn is niet de slimste keus denk ik.
Wat zijn gladde vloeren: plavuizen, parket, boerenhoutenvloer of laminaat?
Ik denk dat als je als dogeigenaar ziet dat je hond meermalen serieus uitglijdt over je vloer, je vanzelf wel maatregelen treft, niet?!
Gladde vloeren zijn vloeren waar je hond op uitglijd.
Als je gezien heb dat je hond meerdere keren uitgegleden is dan ben je al te laat.
Heb je mazzel dan is er geen schade opgetreden maar als je pech heb zit de hond daar voor de rest van zijn leven aan vast.
Poedertjes hoeven niet verkeerd te zijn: voedingssuplementen heet zoiets, dat kan op advies van een DA of een homeopatisch DA.
Heb zelf ook een suplement gebruikt, kon gewoon over de brokken en het heeft naar mijn inzien ( en dat van de DA ) goed gedaan voor mijn pup.
Ik noem het grootste gedeelte poedertjes want niet alles doet wat het beloofd maar het word wel bij een hond naar binnen gepropt terwijl het grootste gedeelte niet eens weet wat hij/zij de hond geeft en vooral wat de risico`s zijn bij een overschot.
Ik vind dat je als doggeneigenaar de specifieke kwaaltjes moet kunnen herkennen, dan wel door eigen naslagwerk te verrichten of door inlichting via de fokker ( sommige fokkers geven als je een pup koopt een heel naslagwerkje mee!! )
Als je een maagtorsie niet herkent, dan ben je wel een hele leek......................
En de oorzaken van zo'n maagtorsie, daar kan lang of kort over gediscussieert worden, de geleerden zijn er nog niet volledig achter hoe of wat de oorzaken ervan kunnen zijn....
Je zal schrikken van het aantal mensen die bepaalde aandoeningen niet herkennen.
Dat is zo jammer want er is een hoop over geschreven, ervaringen van mensen die ervoor gestaan hebben met hun dog, goede en slechte ervaringen en ga zo maar door.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Essy schreef:Nou de eerstvolgende ledenvergadering ben ik er hoor! En kan mij misschien iemand vertellen waar ik kan vinden waar een RV precies voor staat. Ik wist bv niet dat je als een fokker met honden fokt waarvan jij vindt dat die niet goed zijn, dat je bij de RV voor terecht kunt. Kunnen die een fokker dan ook daadwerkelijk sommeren een hond uit de fok te halen?
Dat is wel het ene uiterste tegenover de andere hoor.
Hoe kan jij nu oordelen of een hond wel of niet geschikt is???? Dat zal wat worden als een "leek" daarover gaat oordelen. Dat kan je beter overlaten aan dierenartsen en de wil van de fokker. Soms is het voor hele ervaren fokkers al moeilijk is om een bepaalen hond wel of niet geschikt is en dan zal een "leek" dit wel zomaar kunnen :smile:
Ik heb wel eens gedacht zal ik naar een ledenvergadering gaan maar ik had een beetje het idee dat daar alleen kenners zaten en dat die zoiets zouden hebben van wat komt die leek hier doen!
Als je voor het eerst in je leven een hond hebt ga ik niet meteen denken van ik ga naar al die bijeenkomsten maar het wordt nu eigenlijk wel tijd.
Dat zou eigenlijk wel in je op moeten komen. Een rasverenigen staat en valt met en door de leden en fokkers.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

chrico schreef:
Essy schreef:Nou de eerstvolgende ledenvergadering ben ik er hoor! En kan mij misschien iemand vertellen waar ik kan vinden waar een RV precies voor staat. Ik wist bv niet dat je als een fokker met honden fokt waarvan jij vindt dat die niet goed zijn, dat je bij de RV voor terecht kunt. Kunnen die een fokker dan ook daadwerkelijk sommeren een hond uit de fok te halen?
Dat is wel het ene uiterste tegenover de andere hoor.
Hoe kan jij nu oordelen of een hond wel of niet geschikt is???? Dat zal wat worden als een "leek" daarover gaat oordelen. Dat kan je beter overlaten aan dierenartsen en de wil van de fokker. Soms is het voor hele ervaren fokkers al moeilijk is om een bepaalen hond wel of niet geschikt is en dan zal een "leek" dit wel zomaar kunnen :smile:
Dat zou eigenlijk wel in je op moeten komen. Een rasverenigen staat en valt met en door de leden en fokkers.

Het eerste was idd ook als cynische opmerking bedoelt, heel goed opgemerkt van je :mrgreen:

Als leek heb je idd snel zo'n gevoel dat ze denken/vinden van kijk daar komt weer zo'n helder licht, mooi nix op uit doen, praat der maar weer onder de tafel!
Ik weet van mezelf dat ik gewoonweg geen voldoende kennis van zaken heb, dit wil ik eerst in orde hebben, voordat ik begin met mijn scheur open te trekken ( ben niet voor niets een tukker hè, die komen graag beslagen te ijs, zodat ze der niet zo gauw uitgelult worden! )
Want je geeft een punt aan, je krijgt weerwoord en hopla daar ga je alweer voor de bijl, want 9 van de 10 keer sta je mooi met je mond vol tanden als een "deskundige" begint te tegenargumenteren!!!

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Daar is op zich helemaal niets mis mee alleen wel als het ten koste gaat van de hond. Maar het wiel opnieuw uit moeten vinden terwijl er al honderden je voor geweest zijn is niet de slimste keus denk ik.

Dat vind jij :wink:

Gladde vloeren zijn vloeren waar je hond op uitglijd.
Als je gezien heb dat je hond meerdere keren uitgegleden is dan ben je al te laat.
Heb je mazzel dan is er geen schade opgetreden maar als je pech heb zit de hond daar voor de rest van zijn leven aan vast.

Okay dan, 1 of 2 uitglijders en je gaat maatregelen treffen.
Binnen spelen is overigens ook niet zo'n slimme keus, buiten hebben ze veel meer de ruimte :wink:

Ik noem het grootste gedeelte poedertjes want niet alles doet wat het beloofd maar het word wel bij een hond naar binnen gepropt terwijl het grootste gedeelte niet eens weet wat hij/zij de hond geeft en vooral wat de risico`s zijn bij een overschot.

Nou, "poedertjes" bij een DA vandaan die aan drachtige teven en aan jonge pups gegeven kunnen worden kunnen niet bepaald schade aanrichten denk ik hoor.
Er zijn trouwens ook fokkers die bepaalde voedingssuplementen aanraden of het geven van vitaminepreparaten ed.

Dat is zo jammer want er is een hoop over geschreven, ervaringen van mensen die ervoor gestaan hebben met hun dog, goede en slechte ervaringen en ga zo maar door.[/quote]

Dat er mensen zijn die niet eens weten wat een maagtorsie is, dat weet ik inmiddels! heel erg vind ik dit soort onwetendheid!!
Maar als je op tijd bij zulk soort dingen bent, is het heus niet het einde van het leven van je dog hoor, ik dacht toen het mijn James overkwam dat ie ten dode was opgeschreven, mede doordat ik er ( misschien wel teveel ) over gelezen had.......

Groetjes, Rolinde

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”