Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

over enten, wat vinden jullie hiervan?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Liesbeth, ik kan je keus volledig begrijpen maar bedenk wel dat bijvoorbeeld parvo niet alleen wordt overgedragen van hond tot hond dmv speeksel maar ook via ontlasting en urine.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Morgenavond om kwart voor zeven moet ik met Beau bij de DA zijn voor zijn jaarlijkse enting, heb vanmiddag de afspraak gemaakt.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Liesbeth schreef:[Ik ben wat meer gaan lezen en heb nu besloten om 11 jarige Kevin niet meer te laten enten.
Naar het buitenland gaan we toch niet en aan trainingen/cursussen doen we ook al een poos niet meer mee. Voor de rest komt hij nog heel weinig in contact met andere honden (zijn keus, hij kan/mag wel).
Dus in zijn geval vind ik het verantwoord om niet meer te vaccineren :ok: .
Het is ook vaak een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Ik snap niet, dat wij zo maar klakkeloos onze honden laten enten wat wij bij ons zelf of kinderen nooit zouden toestaan.

Daar bedoel ik ook mee dat honden die ziek zijn gewoon geent worden.
honden met artritis,gewrichtsproblemen [die mogen gewoon niet geent worden, puppie"s die diaree hebben en even niet lekker in hun vel zitten, krijgen gewoon hun entingen.

Houd je hond gewoon in de gaten voordat ze geent worden en ga niet op het briefkaartje af wat je krijgt van de d.a!
Denk gewoon na!
Afbeelding
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ien schreef:
Liesbeth schreef:[Ik ben wat meer gaan lezen en heb nu besloten om 11 jarige Kevin niet meer te laten enten.
Naar het buitenland gaan we toch niet en aan trainingen/cursussen doen we ook al een poos niet meer mee. Voor de rest komt hij nog heel weinig in contact met andere honden (zijn keus, hij kan/mag wel).
Ik snap niet, dat wij zo maar klakkeloos onze honden laten enten wat wij bij ons zelf of kinderen nooit zouden toestaan.

honden met artritis,gewrichtsproblemen [die mogen gewoon niet geent worden, puppie"s die diaree hebben en even niet lekker in hun vel zitten, krijgen gewoon hun entingen.

Houd je hond gewoon in de gaten voordat ze geent worden en ga niet op het briefkaartje af wat je krijgt van de d.a!
Denk gewoon na!
jee dit wist ik dus ook niet.....
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Denk, dat menige dierenarts maar wat blij is met een jaarlijks titerbepaling...Maar de portemonnaie van de consument heel wat minder, hihi! :mrgreen: Voor elke afzonderlijke ziekte een titer bepalen, kost een fortuin!
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

annepanne schreef:Negen maanden is nog steeds geen twaalf. Maar als je je hond gewoon in t voorjaar laat enten en in de winter niet laat zwemmen, is er voor alle entingen niets aan de hand.
Volgens mij overleeft leptospirose niet in de winter. Dus kan een niet tegen Weil ingeénte hond gewoon zwemmen.

Mijn oudste hond van bijna 2 heeft afgelopen zomer zijn volledige inenting gehad omdat ik toen nog te veel twijfelde. Indy zou deze maand moeten, ze is 15 maanden en dus zou het de eerste enting na de pupentingen zijn. Bij mij slaat de weegschaal nu toch over naar niet volledig enten. Ik denk dat ik alleen tegen de ziekte van Weil laat enten.
stefanie
Zeer actief

ien schreef:
Liesbeth schreef:Ik twijfel ook nog ietsjes en ik heb besloten dat ik dit voorjaar eerst de titers ga laten bepalen. Daarna kijk ik wel wat ik doe :idea: .
.
titers bepalen is iets wat nog volop in discussie staat.
Dit geeft geen garantie dat je hond beschermd is maar ook niet als de titer aangeeft dat je hond niet beschermd is.

enting ziekte van Weil is een enting die vaak de meeste problemen veroorzaakt.
mijn hond ging er bijna dood aan!!. en heeft er nu een auto-immuumziekte aan over gehouden.

Ik woon in Waterland en de mening van mijn d.a is dat risico echt niet zo groot is om Weil op te lopen.
Ik begreep inderdaad dat de enting tegen Weil heel gevaarlijk kan zijn. Maar waar ik met mijn honden wandel, en waar ze ook zwemmen, zitten heel veel muskusratten dus dat vind ik toch ook wel heel riskant.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik heb van mijn da een keurige folder gekregen over hoelang een enting werkzaam is.
Ik kan dus jaarlijks enkele entingen weglaten, wat we dus ook doen.
Gedoseerd enten, en niet eerder dan nodig her-enten.
Omdat onze hond elk jaar meegaat naar het buitenland moet ik hem in ieder geval elk jaar tegen rabies laten enten.
Ik moest het wel duidelijk aangeven bij mijn da, want ze doen wel aan standaard de hele coctail geven.
Maar hun ervaring is dat de meeste mensen wel alles laten enten, zonder zich in de werkingsduur te verdiepen, of helemaal niet. Dan ben ik ook voor volledig enten.
stefanie
Zeer actief

Daan schreef:Ik heb van mijn da een keurige folder gekregen over hoelang een enting werkzaam is.
Ik kan dus jaarlijks enkele entingen weglaten, wat we dus ook doen.
Gedoseerd enten, en niet eerder dan nodig her-enten.
Omdat onze hond elk jaar meegaat naar het buitenland moet ik hem in ieder geval elk jaar tegen rabies laten enten.
Ik moest het wel duidelijk aangeven bij mijn da, want ze doen wel aan standaard de hele coctail geven.
Maar hun ervaring is dat de meeste mensen wel alles laten enten, zonder zich in de werkingsduur te verdiepen, of helemaal niet. Dan ben ik ook voor volledig enten.
Dat is toch eigenlijk ook vreemd van de meeste DA? Niet iedereen is nou eenmaal op de hoogte van het feit dat inentingen veel langer werken. Vind het ook wel een beetje een taak van DA om mensen daarover in te lichten.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb de enting van mijn grote honden vorige jaar overgeslagen.
Op het moment is een van mijn honden erg ziek. Ze heeft ernstig leverfalen en de dierenartsen vermoeden hepatitis. De virale hepatitis zit in de jaarlijkse enting en ik voelde me meteen super schuldig. Maar de dierenarts zei dat 1 jaar overslaan niet zou uitmaken dus is het waarschijnlijk een hepatitis veroorzaakt door een bacterie. Volgende week weten we het zeker want dan kan er een leverpunctie gedaan worden.

Maar dit alles heeft me wel aan het denken gezet. Als een van mijn honden een besmettelijke ziekte zou krijgen en ik heb mijn honden niet ge ent dan kan ik straks al mijn honden afschrijven.
Volgend jaar ent ik ze weer allemaal.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

ien schreef:

Denk gewoon na!
Mijn DA ent een hond echt niet in als hij aan de diaree is of ziek is.
Ik heb het met Beau gehad toen hij aan de diaree was, hij moest als pup nog een prik hebben, ik zei tegen de DA dat Beau aan de diaree was, en toen zei de DA ik geef hem nu geen prik,eerst moet hij van de diaree af zijn, ik moest een week later terug komen, dat heb ik gedaan en toen was de diaree ook over.
Beau heeft de vorige week zijn jaarlijkse prik gehad, maar eerst kijkt de DA hem helemaal na, en voelt alles af bij Beau.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

cane corso schreef:Onze eerste hond is 13 jaar geworden zonder maar 1 enting, en ik ga onze honden nu enten volgens het nieuwe schema van intervet.
Mijn hond heeft ook de enting van intervet gehad maar nu krijg ik toch braaf een brief met vaccinatie voor hondenziekte, parvo leverziekte en ziekte van weil hoor
na 1 jaar
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

stefanie schreef:
ien schreef:
Liesbeth schreef:Ik twijfel ook nog ietsjes en ik heb besloten dat ik dit voorjaar eerst de titers ga laten bepalen. Daarna kijk ik wel wat ik doe :idea: .
.
titers bepalen is iets wat nog volop in discussie staat.
Dit geeft geen garantie dat je hond beschermd is maar ook niet als de titer aangeeft dat je hond niet beschermd is.

enting ziekte van Weil is een enting die vaak de meeste problemen veroorzaakt.
mijn hond ging er bijna dood aan!!. en heeft er nu een auto-immuumziekte aan over gehouden.

Ik woon in Waterland en de mening van mijn d.a is dat risico echt niet zo groot is om Weil op te lopen.
Ik begreep inderdaad dat de enting tegen Weil heel gevaarlijk kan zijn. Maar waar ik met mijn honden wandel, en waar ze ook zwemmen, zitten heel veel muskusratten dus dat vind ik toch ook wel heel riskant.
Ik denk dat niet zozeer die Weil-enting problemen oplevert, maar de combi van alle hondenziektes in 1 enting. Het Weil-vaccin gaat dan de grootste strijd aan met de andere ingespoten vaccins. Dat is althans wat ik ervan begrepen heb. Als mijn honden alleen op Weil worden geënt heeft 1 hond totaal geen last meer van entaanslagen. En de rest kunnen ze voorlopig missen, dus over 2 jaar zien we wel verder na waarschijnlijk titerbepaling.
AnneMarie
Zeer actief

ik blijf het heel vreemd vinden dat da's mensen niet inlichten hierover
als dit pure commercie is....
AnneMarie
Zeer actief

Als uw hond vorig jaar inderdaad met Nobivac DHPPi + L is gevaccineerd, dan kan het volstaan het om het komend jaar alleen te vaccineren tegen ziekte van Weil. Behalve als ook bescherming tegen kennelhoest wenselijk is, dan uw hond het beste er nog een neusdruppelenting tegen kennelhoest bij krijgen.

Als uw hond de grens over gaat moet hij ook een geldige enting tegen rabies hebben.

aldus Intervet zelf

LEUK zo'n dierenarts die je zo probeert af te persen, ga ik maar eens een pittig woordje mee spreken
ik begrijp dat niet
weg vertrouwen
vond deze nog wel zo goed, duidelijk uitleggen etc
:boos:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Vrijdag kreeg ik van mijn oude DA een herinneringskaartje in de bus. Of ik wil enten met als belangrijkste vaccin de Rabius........... en daarnaast ook maar even het hele cocktailtje want dan zijn we weer overal vanaf.
Hier ga ik toch wat van stuiteren hoor. Ik vraag me echt af of dit geen goeie omzetpost is. :denken:
AnneMarie
Zeer actief

Niet te snel veroordelen?????

Het is toch te gek dat je HIER ZELF ACHTERAAN MOET?

Echt, ik betaal al € 36 voor zo'n prikje, buiten dat is het ook nog eens NIET GOED voor de hond

Dus ja, ik ben eigenlijk gewoon boos
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”