Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aangereden bordeauxdog pup!
Moderator: moderatorteam
- Rimpel
- Vaste gebruiker
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
De hond was aangelijnd schrijf je, maar dan heeft de hond toch op de weg gestaan, anders kan die bakker hem toch niet aanrijden, of je schoonzus was al op de stoep en de hond nog niet, dan zou het dus onoplettendheid van je schoonzus geweest zijn. Ik wil niemand aanvallen maar ik snap dit niet goed.Rimpel schreef:Ja hoor de bakker betaald! De verzekering tenminste.
De hond was aangelijnd!!
IK hoop dat het ook allemaal weer goed komt met hem.
Hij wilde al weer spelen en steeds naar buiten glippen maar hij moet oppassen voor baceterien die in de wond kunnnen komen.
Ik hoop dat de hond goed opknapt, ik vind het altijd heel erg zoiets, arm dier.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik ben het helemaal met jou eens Marion, je hoort hem zeker aankomen, en dan ga je aan de kant of in de berm staan om je hond te beschermen, sorry hoor maar hij kan beter kwaad zijn op zijn vrouw, die heeft niet goed opgelet.Marion. schreef:Blij zijn dat zijn hond nog leeft! Kwaad worden op een ander en het schuldige vingertje wijzen is altijd makkelijk. Op een doodlopende weg hoor je ook de bakker aan komen rijden. Ga je stilstaan op het randje van de weg, met de hond achter je.Rimpel schreef:Maar kwaadheid is hier een normale reactie vind ik!!
Hoe had hij dan moeten reageren?
Kwaad worden op een ander lijkt tegenwoordig zo'n makkelijke uitweg

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
altijd naar als een hond aangereden word, maar idd... ik loop ook regelmatig op van die weggetjes waar ze harder rijden dan toegestaan...en nog nooit een hond onder de auto gehad...ik loop zelf tussen verkeer en de hond... ik denk dat dit van beide kanten onoplettendheid is geweest, dus een vinger wijzen? nee schiet niet op...
en namens bakker pieterse bedankt voor de reclame...
en namens bakker pieterse bedankt voor de reclame...
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Toch effe een hart onder de riem voor die zwager: hoorde eergisteren het verhaal van een collega wiens Bouvier toen hij minder dan een jaar was aangereden was. Pootje was ook helemaal kapot en moest met pinnen aan elkaar gezet worden. Volgens mijn collega is dat helemaal genezen en heeft die bouvier gedurende zijn ganse verdere leven nog gewoon kunnen huppelen en springen als alle andere honden. Het kan dus allemaal nog perfect goedkomen!
-
Neeltje
Ik loop hier ook regelmatig met Tirsa op 'n landweggetje, aangelijnd, want er komen ook auto's dus m'n oren staan op scherp en zo gauw ik een auto hoor ga ik met Tirsa aan de kant, Tirsa heel kort aan de lijn op de berm en die kan dan echt geen kant op.
Dat vind ik dus ook raar als je hond aangelijnd is toch nog aangereden.
Dat vind ik dus ook raar als je hond aangelijnd is toch nog aangereden.
-
estelle
De breuk zal wel veel erger zijn maar Ghaya ons duitseherderteefje brak met 7,5 week haar voorpoot op 2 plaatsen.
Zij heeft toen een aantal weken een spalk gehad om haar poot en gips, daarna moest ze nog een aantal weken rustig aan doen.
Die breuk is helemaal goed gekomenbij haar en je merkt niks meer aan haar, behalve dat je wat 'extra'bot voelt zitten op de plaats waar de breuk heeft gezeten.
Ghaya doet alles wat de rest ook doet en ze heeft het ook nooit weer gebroken of geblesseerd ofzo.
Sterkte ermee!
Zij heeft toen een aantal weken een spalk gehad om haar poot en gips, daarna moest ze nog een aantal weken rustig aan doen.
Die breuk is helemaal goed gekomenbij haar en je merkt niks meer aan haar, behalve dat je wat 'extra'bot voelt zitten op de plaats waar de breuk heeft gezeten.
Ghaya doet alles wat de rest ook doet en ze heeft het ook nooit weer gebroken of geblesseerd ofzo.
Sterkte ermee!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tuurlijk moet je op je hond letten maar ook die bakker ziet dat er een hond loopt. Een hond is nog altijd een dier en geen computer wat plots iets kan zien, vogel, kat etc. dus ineens opzij kan springen...Marion. schreef:Nee, heb ik al gezegd. Ik weet niks van gebroken poten. Ik weet alleen maar van 2x fataal.Rimpel schreef:Ja jij weet het!!In dat geval zou IK dus onder de auto zijn gekomen. Want ik loop tussen mijn hond en de auto's. Eerst mij aanrijden, dan mijn hond. Hoe smal het weggetje dan ook is, hoe lomp de bakker dan ook is. Eerst mij, dan mijn hond. Denk je dat de bakker het leuk vind om hondjes aan te rijden?Rimpel schreef:Hij heeft ze hard ingehaald terwijl er weinig ruimte was en toen is idd de aangelijnde hond onder de auto gekomen. ze heeft de lijn niet laten vieren.
Ik wijk altijd een heel eind uit als ik iemand zie lopen met een hond, of paard o.i.d. Ook al lopen de mensen er nog tussenin... het blijven dieren. Dus vind het vrij normaal dat ook die bakker een beetje meer had kunnen opletten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi