Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tsjechie
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
tsjechie
hallo,
wij hebben met ons kido proefgekampeerd in zeeland wat hardstikke goed ging. nu willen wij kido meenemen van de zomer. Wij zitten eraan te denken om naar tsjechie te gaan. weet iemand hoe dat nu zit ivm EU? is alleen de inentingen cocktail en hondsdolheid + eu paspoort voldoende?
en moet de hond altijd overal aangelijnt zijn?
moet ie in de auto vastzitten? in NL hoeft dit niet maar hoe het in het buitenland zit weet ik niet...
hoop dat ik antwoord krijg
groetjes marije
wij hebben met ons kido proefgekampeerd in zeeland wat hardstikke goed ging. nu willen wij kido meenemen van de zomer. Wij zitten eraan te denken om naar tsjechie te gaan. weet iemand hoe dat nu zit ivm EU? is alleen de inentingen cocktail en hondsdolheid + eu paspoort voldoende?
en moet de hond altijd overal aangelijnt zijn?
moet ie in de auto vastzitten? in NL hoeft dit niet maar hoe het in het buitenland zit weet ik niet...
hoop dat ik antwoord krijg
groetjes marije
life your life to the max:)
kido is een lieve hond
kido is een lieve hond
- kirstenroos
- Vaste gebruiker
Haai,
Je hond moet worden ingeent tegen rabies, moet een nieuw EU paspoort hebben en moet gechipt zijn.
Ik weet niet zeker of je nog steeds een gezondsheidsverklaring nodig hebt, mocht dat wel zo zijn mag die niet ouder zijn dan 14 dagen.
De rabies inenting mag niet jonger zijn dan een maand.
De gewone coctail is niet verplicht voor het buitenland.
Wij hebben nog nooit problemen gehad met onze loslopende honden en ik denk dat ( mits je hond natuurlijk goed luisterd en terugkomt als je hem roept ) jij daar ook geen problemen mee zult krijgen.
Ik geloof dat het sinds kort verplicht is in duitsland om de hond vast te zetten in de auto of anders zo'n hondenrekje.
Ik hoop voldoende antwoord op je vragen!
Je hond moet worden ingeent tegen rabies, moet een nieuw EU paspoort hebben en moet gechipt zijn.
Ik weet niet zeker of je nog steeds een gezondsheidsverklaring nodig hebt, mocht dat wel zo zijn mag die niet ouder zijn dan 14 dagen.
De rabies inenting mag niet jonger zijn dan een maand.
De gewone coctail is niet verplicht voor het buitenland.
Wij hebben nog nooit problemen gehad met onze loslopende honden en ik denk dat ( mits je hond natuurlijk goed luisterd en terugkomt als je hem roept ) jij daar ook geen problemen mee zult krijgen.
Ik geloof dat het sinds kort verplicht is in duitsland om de hond vast te zetten in de auto of anders zo'n hondenrekje.
Ik hoop voldoende antwoord op je vragen!
onder de fundering van je werk ligt het strand

- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Vroeger moest je ook een stempel van de RVV hebben. Wij gaan voor de 6e keer naar Tjechie maar laten voor de zekerheid de stempel van de RVV er in zetten. Dit moet samen met een gezondheidsverklaring minimaal 3 dagen en maximaal 10 dagen oud zijn (als ik het goed onthouden heb). De honden mogen daar best los maar in de stad moeten ze een muilkorf om. Het land is zeer hondvriendelijk want bij elk huis is er wel een hond.
Waar ga je precies heen?
Waar ga je precies heen?
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je hond zal daar best los mogen, maar hou er rekening mee dat in het buitengebied de reeen door je tuin lopen.
Het barst daar echt van het wild, dus als je hond neiging heeft te jagen of leuk achter spoortjes aan te gaan raad ik je aan lekker een lange lijn mee te nemen.

Het barst daar echt van het wild, dus als je hond neiging heeft te jagen of leuk achter spoortjes aan te gaan raad ik je aan lekker een lange lijn mee te nemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
nee is niet verplicht, maar bij sommige verenigingen wordt het daar geeist. dat komt omdat hun gewend zijn dat grote honden waak en verdedigingshonden zijn die het erf niet afkomen.
maar neem er voor alle zekerheid wel een mee, als je hem kan laten zien dat je hem bij je hebt, en je kan laten zien dat jouw hond hem niet nodig heeft, of hem eventueel om kan wanneer ze dat eisen ben je altijd gedekt.
maar neem er voor alle zekerheid wel een mee, als je hem kan laten zien dat je hem bij je hebt, en je kan laten zien dat jouw hond hem niet nodig heeft, of hem eventueel om kan wanneer ze dat eisen ben je altijd gedekt.
-
- Vaste gebruiker
- kirstenroos
- Vaste gebruiker
als je een rabies inenting laat doen wordt dat roze formulier zowiezo door de dierenarts al opgestuurd naar de rvv, hoef je zelf dus niets aan te doen.
de gezondsheidsverklaring mag voor tsjechie ( is per land verschillend ) niet ouder zijn dan 14 dagen.
de rabies inenting mag niet jonger zijn dan een maand.
wij gaan zelf al 12 jaar naar tsjechie ( met ongeveer 5 a 6 honden, en daar zitten ook grote honden bij ) en we hebben nog nooit een muilkorf meegenomen en omgedaan.
Ik weet niet of het dus verplicht is, wij doen het dus nooit.
succes verder! en waar ga je precies heen?
de gezondsheidsverklaring mag voor tsjechie ( is per land verschillend ) niet ouder zijn dan 14 dagen.
de rabies inenting mag niet jonger zijn dan een maand.
wij gaan zelf al 12 jaar naar tsjechie ( met ongeveer 5 a 6 honden, en daar zitten ook grote honden bij ) en we hebben nog nooit een muilkorf meegenomen en omgedaan.
Ik weet niet of het dus verplicht is, wij doen het dus nooit.
succes verder! en waar ga je precies heen?
onder de fundering van je werk ligt het strand

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hahahah, dom!vixen schreef:En anders betaal je 20 euro en ben je er ook af
Mijn schoonvader reed 100km te hard, kreeg een boete van (omgerekend) 25 euro en de agent stak het zo in zijn zak. Hoezo corrupt

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ben toevallig net naar de DA geweest om mijn honden te laten enten voor onze vakantie in Tsjechie.
Wij gaan na 4 juli. Volgens de DA is een rabies enting voldoende. Gezondheids verklaring hoeft niet meer. Hoeft dus ook niet meer gelegaliseerd te worden door de RVV. Honden moeten wel gechipt zijn. En je moet een nieuw europees dieren paspoort hebben. Hij heeft het speciaal voor mij nog nagekeken omdat ik het zeker wilde weten.
Wij gaan na 4 juli. Volgens de DA is een rabies enting voldoende. Gezondheids verklaring hoeft niet meer. Hoeft dus ook niet meer gelegaliseerd te worden door de RVV. Honden moeten wel gechipt zijn. En je moet een nieuw europees dieren paspoort hebben. Hij heeft het speciaal voor mij nog nagekeken omdat ik het zeker wilde weten.

Groetjes Marja
-
- Vaste gebruiker
ja daarom vroeg ik het ook eerst hier
we weten nog niet waar we heengaan precies...
wij gaan altijd op de bonnefooi
dit jaar gewapend met een campinggids.. vanwege de hond maar verder zien we wel waar we uitkomen:)
hij heeft nog nooit gejaagd... alleen achter vogeltjes aan dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.. zelfs een vers konijnenhol laat ie links liggen:)
groetjs marije
we weten nog niet waar we heengaan precies...
wij gaan altijd op de bonnefooi
dit jaar gewapend met een campinggids.. vanwege de hond maar verder zien we wel waar we uitkomen:)
hij heeft nog nooit gejaagd... alleen achter vogeltjes aan dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.. zelfs een vers konijnenhol laat ie links liggen:)
groetjs marije
life your life to the max:)
kido is een lieve hond
kido is een lieve hond
- Kaat
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,bram en thijs schreef:Mijn collega is afgelopen zondag terug gekomen uit Tjechië. Zij had haar Jack Russell mee (inclusief alle op dit moment nog nodige papieren) en het was haar opgevallen dat de grotere honden allemaal muilkorven droegen. Is dat verplicht, weten jullie dat?
Nee, dit is niet verplicht, maar je ziet het er inderdaad wel veel. Als je je hond mee wilt nemen in het Openbaar Vervoer is een muilkorf trouwens wel verplicht in Tsjechie.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Eline* schreef:Hahahah, dom!vixen schreef:En anders betaal je 20 euro en ben je er ook af
Mijn schoonvader reed 100km te hard, kreeg een boete van (omgerekend) 25 euro en de agent stak het zo in zijn zak. Hoezo corruptLief glimlachen en onnozel doen en je mag gewoon doorrijden..
Ik heb mijn best gedaan maar het koste me nog steeds 6 euro