Ik vroeg me af wat voor gevolgen het in motorisch opzicht heeft als een hond wat stijl in de schouder is.
Wie wilt mij dat uitleggen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"stijl in de schouder" nav meester mol keurt
Moderator: moderatorteam
-
EvitaP
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Super uitgelegd, bedankt!
Nog even ter controle:
De schouder gaat dus naar voren tijdens het lopen, zoals bij de wijzer van een klok die van 4 naar 7 gaat. En dat kan bij een stijlere schouder minder omdat hij "verticaler" staat dus de voorpoten minder ver vooruit kunnen grijpen waardoor de hond schuin gaat lopen omdat hij met zijn achterbenen in de knoei komt. Klopt dat?
Als de heupen te stijl zijn, dan heb je ongeveer een zelfde werking neem ik aan. Maar dan gaat hij niet schuin lopen, want zijn poten komen niet in de knoei. De achterpoten reiken niet tot de voorpoten. Welke gevolgen heeft het dan voor zijn gangen of stand?
Als ik beredeneer kom ik op twee dingen uit.
1)Dat is dat de hond wat 'stuwing' mist van achter. De voorpoten kunnen wel 'ruim' uitgrijpen, maar die ruimte kan hij niet gebruiken, dus gaan ze meer de hoogte in of iets dergelijks.
2) Of dat hij meer op zijn voorpoten gaat leunen zodat hij z'n heupen als nog wat verder kan kantelen, zodat hij toch grotere passen kan nemen.
Zou je willen vertellen welke gevolgen het in werkelijkheid heeft?
Nog even ter controle:
De schouder gaat dus naar voren tijdens het lopen, zoals bij de wijzer van een klok die van 4 naar 7 gaat. En dat kan bij een stijlere schouder minder omdat hij "verticaler" staat dus de voorpoten minder ver vooruit kunnen grijpen waardoor de hond schuin gaat lopen omdat hij met zijn achterbenen in de knoei komt. Klopt dat?
Als de heupen te stijl zijn, dan heb je ongeveer een zelfde werking neem ik aan. Maar dan gaat hij niet schuin lopen, want zijn poten komen niet in de knoei. De achterpoten reiken niet tot de voorpoten. Welke gevolgen heeft het dan voor zijn gangen of stand?
Als ik beredeneer kom ik op twee dingen uit.
1)Dat is dat de hond wat 'stuwing' mist van achter. De voorpoten kunnen wel 'ruim' uitgrijpen, maar die ruimte kan hij niet gebruiken, dus gaan ze meer de hoogte in of iets dergelijks.
2) Of dat hij meer op zijn voorpoten gaat leunen zodat hij z'n heupen als nog wat verder kan kantelen, zodat hij toch grotere passen kan nemen.
Zou je willen vertellen welke gevolgen het in werkelijkheid heeft?
-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer: