Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
OCD
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
OCD
Onze hond heeft w.s. OCD in meerdere poten/gewrichten. Zijn er mensen die honden hebben (gehad) en hoe ging dit. Operaties wel/niet mogelijk etc....
Carmen
Carmen
-
annepanne
Osteo Chondrose Dissicans houdt in, dat er stukjes bot los liggen. Uitermate pijnlijk. Multifactorieel, dus zowel fokkerij, voedsel als beweging spelen een rol. Prognose hangt af van de locatie van de OCD en hoeveel arthrose er zich gevormd heeft. Operatie bestaat uit het opfrissen van het gewricht en het verwijderen van de losse stukjes bot.
- Carmen
- Zeer actief
Dankjewel voor je reactie, maar dat wist ik welannepanne schreef:Osteo Chondrose Dissicans houdt in, dat er stukjes bot los liggen. Uitermate pijnlijk. Multifactorieel, dus zowel fokkerij, voedsel als beweging spelen een rol. Prognose hangt af van de locatie van de OCD en hoeveel arthrose er zich gevormd heeft. Operatie bestaat uit het opfrissen van het gewricht en het verwijderen van de losse stukjes bot.
Carmen
-
Brigitte
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kaya had/heeft het zowel links als rechts. Aan de linkerpoot is ze geopereerd en dat is perfect gegaan.
Helaas is het pas laat ontdekt en had zij al aan beide kanten artrose ontwikkeld waarvan zij nu op 3-jarige leeftijd al last heeft.
Wat ik begrepen heb, en wat bij Kaya ook het geval was, is dat de vooruitzichten na een operatie zeer gunstig zijn. Het loszittende stukje wordt verwijderd en daarmee zijn eigenlijk de klachten verdwenen.
De revalidatieperiode van zo'n 6-8 weken is wel moeilijk want je moet je hond erg rustig houden.
Helaas is het pas laat ontdekt en had zij al aan beide kanten artrose ontwikkeld waarvan zij nu op 3-jarige leeftijd al last heeft.
Wat ik begrepen heb, en wat bij Kaya ook het geval was, is dat de vooruitzichten na een operatie zeer gunstig zijn. Het loszittende stukje wordt verwijderd en daarmee zijn eigenlijk de klachten verdwenen.
De revalidatieperiode van zo'n 6-8 weken is wel moeilijk want je moet je hond erg rustig houden.
- Carmen
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties. Onze dierenarts zei dat Jake niet aan de OCD geholpen zou kunnen worden omdat hij linksvoor en achter last heeft en zijn poten zouden hem niet kunnen dragen als er een geopereerd is en een slecht dacht hij.
Maar misschien toch wel ,maar eerst de uitslag afwachten want we weten helemaal niet zeker wat hij heeft maar verder is alles al bijna uitgesloten en OCD was wat hij verwachtte....spannend dus....
Carmen
Maar misschien toch wel ,maar eerst de uitslag afwachten want we weten helemaal niet zeker wat hij heeft maar verder is alles al bijna uitgesloten en OCD was wat hij verwachtte....spannend dus....
Carmen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Juschka
- geregistreerd lid
Hallo Carmen
Net 2 maanden geleden is mijn hond..nu 13 mnd oud aan haar rechter voorpoot geopereerd via een arthroscopie in de unie.kliniek inGent
Ze moet over andere halve maand ook aan links voren geopereert worden en links achter daarna
Is de operatie via arthroscopie dan is de belasting minimal
De prof in Gent was zelfs voornemens beide voorbenen tegelijk te doen.maar recht was te gecompliseert
en inderdaad na een paar dagen liep Juschka weer bijna normaal
Het moeilijkste van de hele op was. de tijd erna haar rustig houden
Dus ik zou als ik jou was mischien kontakt opnemen met Gent
Ik ga nooit meer ergens anders heen als het wat ernstigs is met mijn hond
Veel sterkte en succes
Wilma en een poot van Juschka
Net 2 maanden geleden is mijn hond..nu 13 mnd oud aan haar rechter voorpoot geopereerd via een arthroscopie in de unie.kliniek inGent
Ze moet over andere halve maand ook aan links voren geopereert worden en links achter daarna
De prof in Gent was zelfs voornemens beide voorbenen tegelijk te doen.maar recht was te gecompliseert
Het moeilijkste van de hele op was. de tijd erna haar rustig houden
Veel sterkte en succes
-
Yolanda emans
- geregistreerd lid
Hoi Carmen,
Onze berner Anouk is toen ze twee was geopereerd aan LPC ( is hetzelfde alleen dan in de elleboog). Operatie is goed gegaan en op zich is zij er aardig van hersteld ( blijft wel een "zwakke plek"). Vrienden van ons hebben een bordercollie die ook OCD heeft gehad. Ook deze is geopereerd hieraan en is er geweldig bovenop gekomen! Het was in die periode het lastigste om de hond rustig te houden!
Succes!
Onze berner Anouk is toen ze twee was geopereerd aan LPC ( is hetzelfde alleen dan in de elleboog). Operatie is goed gegaan en op zich is zij er aardig van hersteld ( blijft wel een "zwakke plek"). Vrienden van ons hebben een bordercollie die ook OCD heeft gehad. Ook deze is geopereerd hieraan en is er geweldig bovenop gekomen! Het was in die periode het lastigste om de hond rustig te houden!
Succes!
- Carmen
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Even een kleine correctie: OCD is niet hetzelfde als l.p.a. of l.p.c.. Het zijn drie verschillende vormen van elleboogdysplasie en OCD kan ook alleen maar in de ellebogen voorkomen.
Even een kleine correctie: OCD is niet hetzelfde als l.p.a. of l.p.c.. Het zijn drie verschillende vormen van elleboogdysplasie en OCD kan ook alleen maar in de ellebogen voorkomen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
Hoi, even een oud topicje naar boven gevist.Juschka schreef:Hallo Carmen
Het moeilijkste van de hele op was. de tijd erna haar rustig houden![]()
Veel sterkte en succes
Ben blij dat er iemand hier ervaring met Gent heeft.
Vanochtend ben ik door mijn eigen DA doorgestuurd met mijn pup van 6.5 maanden oud. Probleem zit zowel in de schouder als in de elleboog.
Nu afwachten hoe zijn andere poot is als we in Gent zijn.
@ Wilma: hoe gaat het nu met je hond een paar maanden later??
-
regina
-
*wendy*
- Actief
- Contacteer:
- rianneke
- Zeer actief
- Juschka
- geregistreerd lid
Hallo Carmen
Met Juschka is het helemaal goed,en alhoewel het altijd een zwakke plek zal blijven,merk ik er bijna niets van bij haar
Juschka is een hele blije gup en zeer speels en wild.
Hard rennen met haar hondenvriendjes en balletjes vind ze het einde en dat kan ze gelukkig allemaal weer
Als ik eraan denk hoe het voor die tijd was.
Ze kon haast de overkant van de straat niet meer halen van de pijn
Dus ik ben heel blij dat het zo gelopen is en dat ik naar Gent ben gegaan.En ik zou het meteen weer doen
Veel sterkte in de komende tijd
Groetjes Wilma en een poot van Juschka
Met Juschka is het helemaal goed,en alhoewel het altijd een zwakke plek zal blijven,merk ik er bijna niets van bij haar
Juschka is een hele blije gup en zeer speels en wild.
Hard rennen met haar hondenvriendjes en balletjes vind ze het einde en dat kan ze gelukkig allemaal weer
Als ik eraan denk hoe het voor die tijd was.
Ze kon haast de overkant van de straat niet meer halen van de pijn
Dus ik ben heel blij dat het zo gelopen is en dat ik naar Gent ben gegaan.En ik zou het meteen weer doen
Veel sterkte in de komende tijd
Groetjes Wilma en een poot van Juschka
-
*wendy*
- Actief
- Contacteer:
-
canecorsonancy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
OCD komt ook voor in schouders en hakken. Dus niet alleen in de ellebogen. De prognose van herstel voor de schouder is het meest positief. De elleboog is doorgaans ook probleemloos na een operatie. De hak schijnt wat moeilijker te liggen.Scooby schreef:Hoi allemaal,
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is