Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zou je met elke hond in de gg-3 kunnen komen??

Moderator: moderatorteam

magda
Zeer actief

zou je met elke hond in de gg-3 kunnen komen??

Ongelezen bericht door magda »

wat ik mij afvraag is zou je met elke hond van wat voor ras dan ook in de landelijke gg-3 kunnen komen? :roll:
ik zit met stacey (engelse cocker spaniel)nu in de landelijkr gg-beginners :E: vaak hoor ik jee dat je zover met een cocker kan komen die zijn toch vreselijk eigenwijs :lol1:
vaak zie je in de hogere groepen en ook bij wedstrijden veel herdershonden en border collies :denken: .komt dit nou omdat andere rassen dit niet kunnen of probeert iemand met een ras dat bekend staat om hun eigenwijs heid of moeilijk trainbaarheid het niet eens :roll:
met zoë onze cairn terrier zit ik in de gg-b zij loopt 2 cursussen achter op stacey omdat ik flyball met haar heb gedaan ,maar zoë kwam na 3 cursussen niet verder omdat als ze haar cairnkop op zet ze haar eigen plan trekt en dus niet verder met haar wilde gaan en wat anders met haar wilde doen .
ook met zoë ga ik proberen om zover mogelijk te komen totdat zij of ik er geen plezier meer in hebben maar daar is voorlopig nog niet aan de orde :mrgreen:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Sommige rassen hebben idd wat meer aanleg. Maar er zijn uitzonderingen op alle regels. Wij hebben b.v. een vrij slimme Golden die aan gehoorzaamheidstraining niets vond. Hij luistert verder goed genoeg, dus laten we het zo.
Maar mijn moeder heeft met onze oudste Golden G&G 3 getraind en zat t/m G&G 2 bij een Jack Russell Terrier en een Grand Basset Griffon Vendéen op les. Nu niet direct honden waarvan je verwacht dat er G&G mee wordt getraind.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Denk dat het niet rasafhankelijk, maar karakterafhankelijk is.
Dat zie ik nu met Stanley. Ik ben gestopt met het GG-trainen, omdat ik
merk dat hij er geen plezier in heeft. Hij is ontzettend slim, kent alles maar heeft totaal geen lol in wat hem wordt 'opgedragen'. Dat plezier zie ik wel weer terug in het speuren en doggydance (jaja, we wagen een poging). Met dat speuren is hij ook echt helemaal in z'n element en ik moet zeggen dat hij het ook heel erg goed doet. Maar zo ken ik bij de KC weer 2 Goldens waar alleen maar GG2 mee wordt gedaan. Die hebben zo'n lol iedere week op trainen en wedstrijden, daar sta je versteld van.
Gast

Re: zou je met elke hond in de gg-3 kunnen komen??

Ongelezen bericht door Gast »

magda schreef:wat ik mij afvraag is zou je met elke hond van wat voor ras dan ook in de landelijke gg-3 kunnen komen?
Ik weet niet of het afhankelijk is van het ras. Het is volgens mij wel afhankelijk van het karakter (en soms ook de voorgeschiedenis) van de hond. Ik train nu met een Stabijteefje g&g2. Dat gaat heel lekker. Het is een supergehoorzaam hondje dat graag werkt. De groep waar ik in train is heel divers qua rassen. Het is een g&g1 groep met twee mensen die trainen voor het g&g2 examen. De andere g&g2 hond is een Italiaans windhondje. De andere rassen zijn: Rottweiler, Duitse herder, Border collie, Poolse schapendoes (ben even de rasnaam kwijt) en nog een Stabij. De cursus is pas een paar weken aan de gang, ik kan nog niet zeggen dat ik veel verschillen tussen de rassen merk.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

bij ons op de vereniging ben ik de enige met een engelse cocker in gg -beginners ,gg1 ,2 of 3 de meeste zijn goldenretrievers en duitse herders en border collies.
maar ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het voornamelijk aan het karakter van de hond ligt :roll: maar vaak is ook het karakter ras gebonden :denken:
het is ook niet belangrijk maar ik vroeg het me af :ok:
Afbeelding
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Hier nog een engelse cocker die GG 1 doet. Ze doet niet onder voor de retrievers en herders waar ze bij in de groep zit.
Ook bij behendigheid doet ze het goed.
Bij ons op de vereniging zit sinds kort een cocker puppie bij de puppieklas, verder inderdaad geen cockers.
Groetjes, Corrie en Misty
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Met Benno heb ik ook GG1 gedaan. Hij vond het thuis allemaal wel grappig maar niet met andere honden erbij. Maar GG3 zou ik nooit gehaald hebben met hem want die werklust heeft hij gewoon niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Lysette schreef:Met Benno heb ik ook GG1 gedaan. Hij vond het thuis allemaal wel grappig maar niet met andere honden erbij. Maar GG3 zou ik nooit gehaald hebben met hem want die werklust heeft hij gewoon niet.
Dat is met Stanley idem dito. Met andere honden erbij wordt die druk hem te groot. Train ik thuis, dan gaat het hartstikke goed. Ik laat het lekker zo.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Nee, als je hond het geen hol aan vind kom je er nooit.

Ik zie dat aan Baloe, als ze wil kan ze alles maar het interreseert haar gewoon geen drol. En als ze de kop verkeerd heeft kan ik helemaal doodvallen dan doet ze echt niks :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Bij Kc de Kempen waar ik trainde zit een cocker in de GG2. Deze is zeer eigenwijs maar vind het allemaal keileuk om te doen. De hond en baas zijn al een paar keer op examen geweest voor GG2 maar dat wou toen nog niet hard lukken. Op dit moment weet ik niet hoever ze zijn.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik denk dat je als je je pup net hebt al weet dat je dat met je hond wil gaan doen dat je dan anders traint met je hond en je verder kunt komen. Ik heb met mijn eerste hond het GG3 net niet gehaald (nog op het oude regelement) omdat ie na 11 minuten af liggen liever in de kantine ging kijken. DAt was een chow x DH er trainde toen ook een kriusing stabyxgreyXwhippet en die heeft het geloof ik wel gehaald. En iemand met een airdale? (die ook al ipo3 en sh en de hele zooi had gedaan, duitse werklijn, superleuke hond was dat).
weg gehaald zit een virus in
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Re: zou je met elke hond in de gg-3 kunnen komen??

Ongelezen bericht door cindy1986 »

sypke schreef:
magda schreef:wat ik mij afvraag is zou je met elke hond van wat voor ras dan ook in de landelijke gg-3 kunnen komen?
Ik weet niet of het afhankelijk is van het ras. Het is volgens mij wel afhankelijk van het karakter (en soms ook de voorgeschiedenis) van de hond. Ik train nu met een Stabijteefje g&g2. Dat gaat heel lekker. Het is een supergehoorzaam hondje dat graag werkt. De groep waar ik in train is heel divers qua rassen. Het is een g&g1 groep met twee mensen die trainen voor het g&g2 examen. De andere g&g2 hond is een Italiaans windhondje. De andere rassen zijn: Rottweiler, Duitse herder, Border collie, Poolse schapendoes (ben even de rasnaam kwijt) en nog een Stabij. De cursus is pas een paar weken aan de gang, ik kan nog niet zeggen dat ik veel verschillen tussen de rassen merk.
Train jij toevallig bij KC Hoogeveen? Poolse Schapendoes = Polski Owczarek Nizinny, hele leuke honden :mrgreen:
Ik vraag dit omdat ik vorige week zondag examen had met Rakker, en Annie (geeft les bij KC Hoogeveen) had het over een Italiaans Windhondje die examen had gedaan met een jasje aan. Italiaanse Windhondjes zie je niet vaak, en de Nizinny ook niet, vandaar dat ik het vraag :wink:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Nee, tenminste, als je wil dat je hond er plezier in houd, kan dat niet met iedere hond :wink: Zie namelijk ook honden die dat wel zouden kunnen, maar die zo gedrild zijn dat ze geen eigen karakter meer hebben, verschrikkelijk vind ik dat :evil:

Kiera vind het trainen nu wel weer leuk, maar denk niet dat ik GG3 met haar zou kunnen halen, met Rakker weet ik het niet. De training ging altijd heel goed, nu wat minder, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de kou en ze is niet zo fit de laatste weken.

Denk dat je veel Borders en Herders ziet, omdat mensen voordat ze een hond aanschaffen, graag een werkhond willen, en dan vaak op de Border Collie vallen (zie je ook bij de behendigheid)
Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Hangt totaal van de karakter af. Ik heb twee labradors 1 zit nu in G&G-b en vind plezier maken vele malen leuker, terwijl ze best goed kan luisteren. Waarschijnlijk halen we beginners en 1 wel, maar het moet wel leuk blijven :wink:
De andere (de jongste) heeft een enorme Will to please in haar donder zitten, het nadeel is wel dat als we trainen en ze moet te lang wachten dat ze zich gaat vervelen, wat we nu met andere tussendoor trainingen met zijn twee zijn aan het oplossen. Zij is stukken jonger en vind het keigaaf om te trainen...heerlijk om te werken. Zij zal waarschijnlijk ook hoger komen of de verveling moet zodanig toeslaan dat het voor haar niet leuk meer is.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik denk dat ook de combinatie moet klikken. Ik denk dat een bepaalde soort mensen kiest voor een bepaalde soort hond..... Wil je hoge gehoorzaamheid behalen.. kiest men al snel voor een border collie of een herder
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”