Vanaf nu trainen we dus echt examengericht, en trainen we ook regelmatig op de vereniging waar we examen gaan doen.
We krijgen een Belgische keurmeester die naar verluid wel houdt van enthousiaste honden

Nu maar hopen dat we het halen

Moderator: moderatorteam
Als ze mee werkt moet het lukkenSietske schreef:Mwah... dat moet lukken toch Inge?![]()
![]()
Binnen de websites van IPO en KNPV-clubs is dat niet zo vreemd, omdat daar toch vaak de mensen kijken die geïnteresseerd zijn in de echte werklijnen, ook voor de fok.Interessant trouwens, zo'n "staat ter dekking" op een clubwebsite...
Het examen is bij Werkhonden Vereniging Mierlo (van de GulbergentrofeeRagverp schreef:veel succes , waar ga je op ? ik wil nog steeds een keer BH nieuwe stijl bekijken en dan met name het B gedeelte . Ik kreeg gisteren ook te horen dat ik 16 april op kan met Beer . Dus zijn we gisteren begonnen te trainen voor het B gedeelte .
WHV Mierlo e.o.Ragverp schreef:Het a gedeelte ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd en daar maak ik me geen zorgen om , het nieuwe B gedeelte wel aangezien Beer nogal wat praatjes kan hebben naar andere honden toe . Nog even iets anders waar zit WHV Mierlo precies ? Kan het niet zo snel vinden en mischien komen we dan even kijken .
Dat is dus inderdaad ook het stukje wat bij mij wat twijfels geeft.Stang schreef:O jee, succes Inge! Komt vast goed!![]()
Ik ga misschien ook weer met Kaya (richting A'dam Rob), maar ik denk dat zij dat nieuwe gedeelte niet redt. Ze is aan de riem zo pittig en als ik dan hoor dat ze door personen benaderd wordt (misschien lukt dat nog), maar dat er ook andere honden langslopen.... owwww
![]()
PS: dit gedeelte bedoel ik wat ik niet zie zitten met Kaya (even copy van jouw site Inge):
Alle honden worden op ruime afstand van elkaar vastgelegd en de HG’s verdwijnen uit het zicht van de honden (de honden mogen afliggen maar dit is zeker niet verplicht). Als de honden het nakijken van de geleider hebben opgegeven gaat de AK of een assistent op afstand van de hond staan. Wanneer de hond hen opmerkt loopt de keurmeester of de assistent, in strakke lijn, recht in de richting van de hond en passeert deze op korte afstand. Er moet stevig worden doorgestapt maar oogcontact moet worden vermeden. Na enige tijd komt een figurant met een hond en wandelt langs de alleen gelaten honden. De figurant loopt tussen de beide honden in en passeert de alleen gelaten honden op een afstand tussen min. 2 en max. 3 m. Hierna mogen de geleiders de honden ophalen.
Owwwww ik zal duimen voor je hoor!!!Inge schreef:Dat is dus inderdaad ook het stukje wat bij mij wat twijfels geeft.Stang schreef:O jee, succes Inge! Komt vast goed!![]()
Ik ga misschien ook weer met Kaya (richting A'dam Rob), maar ik denk dat zij dat nieuwe gedeelte niet redt. Ze is aan de riem zo pittig en als ik dan hoor dat ze door personen benaderd wordt (misschien lukt dat nog), maar dat er ook andere honden langslopen.... owwww
![]()
PS: dit gedeelte bedoel ik wat ik niet zie zitten met Kaya (even copy van jouw site Inge):
Alle honden worden op ruime afstand van elkaar vastgelegd en de HG’s verdwijnen uit het zicht van de honden (de honden mogen afliggen maar dit is zeker niet verplicht). Als de honden het nakijken van de geleider hebben opgegeven gaat de AK of een assistent op afstand van de hond staan. Wanneer de hond hen opmerkt loopt de keurmeester of de assistent, in strakke lijn, recht in de richting van de hond en passeert deze op korte afstand. Er moet stevig worden doorgestapt maar oogcontact moet worden vermeden. Na enige tijd komt een figurant met een hond en wandelt langs de alleen gelaten honden. De figurant loopt tussen de beide honden in en passeert de alleen gelaten honden op een afstand tussen min. 2 en max. 3 m. Hierna mogen de geleiders de honden ophalen.
Met een hond verwacht ik eigenlijk geen problemen, Marouck doet eigenlijk alleen "lelijk" als Nika erbij isen dan eigenlijk met name gericht naar Nika. Maar ik ben dus wel blij dat we dat wel nog gaan oefenen, zodat we het zeker weten en eventueel nog tijd hebben om daarmee aan de slag te gaan. Er zal bv. wel vantevoren gekeken worden welke hond daarvoor gebruikt wordt denk ik
![]()
Maar als ik de beoordeling van deze oefening lees:
Beoordeling:
Een beetje onzeker of onwennig is niet fout. Als een hond nieuwsgierig is en/of snuffelend in de lijn staat of hangt is dat niet foutief. Honden die zich niet laten passeren maar daar agressie tonen (blaffend of grommend naar de naderende persoon) worden uitgesloten. Honden die willen vluchten (strak achteruit in de lijn hangend) worden uitgesloten. Honden die fel en agressief uitvallen naar de andere hond moeten worden uitgesloten.
dan vrees ik dus meer voor het blaffen als iemand op haar in loopt, want dat doet ze vrijwel zeker. De interpretatie daarvan is dan cruciaal voor meZe kwispelt daarbij als een idioot, gooit haar oren naar achteren...in mijn ogen zou het dus eigenlijk niet echt als agressie kunnen worden gezien, maar toch...
![]()
De rest van de oefeningen moet wel lukken denk ik....op fietsers reageert ze niet meer, iemand die me afsnijdt zou normaal gesproken ook geen probleem mogen zijn, het zigzaggen door een rij honden kent ze vanuit de EG en leverde bij haar nooit problemen op, het insluiten is ook geen probleem al moet ik zorgen dat ze niet als een idioot gaat springen om aandacht te krijgenen het volgen door een groep mensen zal ook niet zoveel problemen geven verwacht ik.
Leuk trouwens dat je toch weer iets met Kaya gaat doen
De honden die nu meedoen gaan in principe op voor het examen van aprilStang schreef:Owwwww ik zal duimen voor je hoor!!!Inge schreef:Dat is dus inderdaad ook het stukje wat bij mij wat twijfels geeft.Stang schreef:O jee, succes Inge! Komt vast goed!![]()
![]()
Met een hond verwacht ik eigenlijk geen problemen, Marouck doet eigenlijk alleen "lelijk" als Nika erbij isen dan eigenlijk met name gericht naar Nika. Maar ik ben dus wel blij dat we dat wel nog gaan oefenen, zodat we het zeker weten en eventueel nog tijd hebben om daarmee aan de slag te gaan. Er zal bv. wel vantevoren gekeken worden welke hond daarvoor gebruikt wordt denk ik
![]()
Maar als ik de beoordeling van deze oefening lees:
Beoordeling:
Een beetje onzeker of onwennig is niet fout. Als een hond nieuwsgierig is en/of snuffelend in de lijn staat of hangt is dat niet foutief. Honden die zich niet laten passeren maar daar agressie tonen (blaffend of grommend naar de naderende persoon) worden uitgesloten. Honden die willen vluchten (strak achteruit in de lijn hangend) worden uitgesloten. Honden die fel en agressief uitvallen naar de andere hond moeten worden uitgesloten.
dan vrees ik dus meer voor het blaffen als iemand op haar in loopt, want dat doet ze vrijwel zeker. De interpretatie daarvan is dan cruciaal voor meZe kwispelt daarbij als een idioot, gooit haar oren naar achteren...in mijn ogen zou het dus eigenlijk niet echt als agressie kunnen worden gezien, maar toch...
![]()
De rest van de oefeningen moet wel lukken denk ik....op fietsers reageert ze niet meer, iemand die me afsnijdt zou normaal gesproken ook geen probleem mogen zijn, het zigzaggen door een rij honden kent ze vanuit de EG en leverde bij haar nooit problemen op, het insluiten is ook geen probleem al moet ik zorgen dat ze niet als een idioot gaat springen om aandacht te krijgenen het volgen door een groep mensen zal ook niet zoveel problemen geven verwacht ik.
Leuk trouwens dat je toch weer iets met Kaya gaat doenBij Kaya zit het probleem meer in de andere honden die langslopen, want dan is ze dus geen lieverdje.
Het is even afwachten met Kaya, want ik heb haar niet volledig laten enten (alleen parvo en weil), dus ik weet niet of ik toegelaten wordt.
Daarbij moet ik zaterdag eerst proeflopen om te kijken of ze aan vzh toe is, maar ze is loopsen later invallen in de groep kan waarschijnlijk niet.
Dan wordt het allemaal later (in april krijgt ze weer haar volledig enting).
Dus het is nog niet zeker allemaal.
Dat is mooiInge schreef:Vandaag hebben we wat onderdelen van het B-programma geoefend.
Het zigzaggen was geen probleem (nog niet tussen andere honden geoefend maar tussen mensen door), het insluiten door een groep ook niet.
Daarna haar vastgelegd en uit zicht gegaan. Harrie is op haar ingelopen en ze blafte totaal niet, ook bij het erlangs volgen met een andere hond reageerde ze helemaal niet.
Dat geeft me dus moed, Harrie moet gewoon in het zicht gaan staan van haar
Het is absurd op het moment ,bijna alle werkgroepen klagen over de kleine aanwas van nieuwe cursisten en leden en wij hebben het belachelijk druk .Inge schreef:Dat is zeker een grote groep!![]()
Wij zijn van onze club met 3, heel misschien 4 honden en of er ook van andere verenigingen VZH-examen gelopen wordt weet ik niet
En misschien nog eentje erbij voor VZHRagverp schreef:Het is absurd op het moment ,bijna alle werkgroepen klagen over de kleine aanwas van nieuwe cursisten en leden en wij hebben het belachelijk druk .Inge schreef:Dat is zeker een grote groep!![]()
Wij zijn van onze club met 3, heel misschien 4 honden en of er ook van andere verenigingen VZH-examen gelopen wordt weet ik niet
Puppy , eg I en II en jonge honden cursus is op het moment meer als 30 honden en dan nog 13 in de BH en dan de ipo groep nog met zo'n 12 honden
Doen we toch iets goed blijkbaar
Stang schreef:En misschien nog eentje erbij voor VZHRagverp schreef:Het is absurd op het moment ,bijna alle werkgroepen klagen over de kleine aanwas van nieuwe cursisten en leden en wij hebben het belachelijk druk .Inge schreef:Dat is zeker een grote groep!![]()
Puppy , eg I en II en jonge honden cursus is op het moment meer als 30 honden en dan nog 13 in de BH en dan de ipo groep nog met zo'n 12 honden
Doen we toch iets goed blijkbaar![]()
Ze was loops, dus ik kon niet eerder.
Volgende week kom ik met Kaya even kijken en een testje doen. Als ze goed genoeg is, dan doen we mee voortaan!