Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras zouden jullie aanraden
Moderator: moderatorteam
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Welk ras zouden jullie aanraden
Een kennis van mij wil graag een hond. Zij woont alleen werkt wel.Kan tussendoor naar huis, heeft een auto. Woont op de begane grond maar niet in een heel groot huis.
Zij wil een hond om de volgende reden. voor het gezelschap maar vooral omdat zij zich veilig wil voelen. Ze wil dus echt een stabiele waakhond hebben. Niet een te nerveus typje omdat zij dat zelf ook is.
Het mag een asielhond zijn en daar zal ik ook zeker met haar gaan kijken maar naar welke rassen en of kruisingen neigen jullie?
Zij wil een hond om de volgende reden. voor het gezelschap maar vooral omdat zij zich veilig wil voelen. Ze wil dus echt een stabiele waakhond hebben. Niet een te nerveus typje omdat zij dat zelf ook is.
Het mag een asielhond zijn en daar zal ik ook zeker met haar gaan kijken maar naar welke rassen en of kruisingen neigen jullie?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Er zijn meerdere rassen die bij me opkomen,
waaronder Rottweiler, Bouvier, Hovawart (als je van eigenzinnige honden houdt zit je met deze 3 altijd goed)
Groetjes,
Frederique
waaronder Rottweiler, Bouvier, Hovawart (als je van eigenzinnige honden houdt zit je met deze 3 altijd goed)

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- the dude
- Vaste gebruiker
Re: Welk ras zouden jullie aanraden
Ik denk dat ze zich als 'nerveus typje' goed moet afvragen welke hond ze aankan. Een grote waakhond zal goed waken maar je moet hem/haar wel de baas kunnen zijn.Ca Cajuina schreef:Zij wil een hond om de volgende reden. voor het gezelschap maar vooral omdat zij zich veilig wil voelen. Ze wil dus echt een stabiele waakhond hebben. Niet een te nerveus typje omdat zij dat zelf ook is.
Honden houden je vaak een spiegel voor.
paco + the dude = 

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
- Actief
Een Mastino zou ik zeer zeker afraden bij een nerveuze baas.Angel-eyes schreef:Mastino, bestaat geen betere waker van huis en haard, zeker als de persoon alleen woont, aangezien sommige Mastino's nog weleens moeilijk willen doen met andere gezinsleden en andere honden.
Bovendien houdt een Mastino van ruimte, binnen, maar vooral buitenshuis!
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ben ik helemaal met je eens. Het is een vals gevoel van veiligheid. Maar als het haar nu helpt en ze daardoor een maatje vind. ik denk dat het daarom gaat een maatje vinden war ze op kunt vertrouwen. Ze heeft al honden gehad vroeger (thuis) en is ook bereid er alles voor te doen zoals bijv naar de hondenschool, om 6 uur opstaan (wanneer hij niet met andere honden kan opschieten) etc.Martijn schreef:Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het moet doen als die de voornaamste reden is. Daar gaat ze van terugkomen.Ca Cajuina schreef: Zij wil een hond om de volgende reden. voor het gezelschap maar vooral omdat zij zich veilig wil voelen. Ze wil dus echt een stabiele waakhond hebben. Niet een te nerveus typje omdat zij dat zelf ook is.
Een hond hebben is een vreselijk inefficiënte manier om een gevoel van veiligheid te verwerven. Domweg te veel werk.
Er is maar één reden die je genoeg energie geeft om er echt goed voor te zorgen en dat is dat je gewoon gek op honden bent en er graag mee bezig bent.
Als ze toch een hond wil zou ik voor een asielhond gaan en er eentje uitzoeken die wel waaks maar ook rustig van karakter is. Dat is de meest zekere manier om zo'n hond te krijgen.
Ik denk inderdaad ook dat een asielhond een goede optie is maar heb jij een idee welke kruising of ras welicht geschikt zou zijn. Ik zat te denken aan bv een groenedaeler. Deze honden hebben nog niet zoveel erfelijke afwijkingen, waken en zijn zeer baas gericht.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Nu heeft ze vroeger als kind wel honden gehad maar heeft ze verder geen ervaring. Ik denk dat deze honden misschien net iets teveel inzicht vragen.Frederique schreef:Er zijn meerdere rassen die bij me opkomen,
waaronder Rottweiler, Bouvier, Hovawart (als je van eigenzinnige honden houdt zit je met deze 3 altijd goed)![]()
Groetjes,
Frederique

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Een mastino lijkt me ook niet zo geschikt voor haarBoelie schreef:Een Mastino zou ik zeer zeker afraden bij een nerveuze baas.Angel-eyes schreef:Mastino, bestaat geen betere waker van huis en haard, zeker als de persoon alleen woont, aangezien sommige Mastino's nog weleens moeilijk willen doen met andere gezinsleden en andere honden.
Bovendien houdt een Mastino van ruimte, binnen, maar vooral buitenshuis!

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Bedankt, maar ik denk dat de rottweiler iets meer inzicht nodig heeft als zij heeft. Lijkt me geen makkelijke hond om mee te beginnen.Chatterbox schreef:Hier bij ons in het asiel in Beilen zit een rottweiler reu van 6 jaar. Volgens de omschrijving een goed luisterende hond die helemaal niet zo eng is als hij er uit ziet. Misschien iets??

- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dan moet ze idd zeker niet aan 1 van bovenstaande rassen beginnen. Goed over nagedachtCa Cajuina schreef:Nu heeft ze vroeger als kind wel honden gehad maar heeft ze verder geen ervaring. Ik denk dat deze honden misschien net iets teveel inzicht vragen.Frederique schreef:Er zijn meerdere rassen die bij me opkomen,
waaronder Rottweiler, Bouvier, Hovawart (als je van eigenzinnige honden houdt zit je met deze 3 altijd goed)![]()
Groetjes,
Frederique

Groetjes,
Fréderique

- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaaaaa, tja Inge, ik ken de 3 rassen vrij goed en ze hebben stiekem best wat overeenkomsten. Eén daarvan is dat ze helemaaaaaaaal niet eigenwijs zijnInge O schreef:héla, héla, ben je daar weerFrederique schreef:Er zijn meerdere rassen die bij me opkomen,
Groetjes,
Frederique![]()
![]()
(maar je hebt wel gelijk hoor..........)
dit zou ik echt niet doen, gezien ze zelf eerder nerveus is en haar voorkeur gaat naar een rustige hond. er zullen zeker wel rustige groenendalers zijn, maar er zitten ook behoorlijk wat zenuwpezen tussen hoorCa Cajuina schreef:Ik zat te denken aan bv een groenedaeler. Deze honden hebben nog niet zoveel erfelijke afwijkingen, waken en zijn zeer baas gericht..

Nee, ik zou als ik haar was absoluut niet aan een Groenedaeler beginnen. Die zijn idd over het algemeen wat nerveuzer van aard. Geen hond voor een nerveus type-je.
Bovendien is een Groenendaeler ook niet zo'n goede keuze voor een beginnende hondeneigenaar als je het mij vraagt.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat ze in het asiel prima baasgerichte honden hebben die waken. Voor een waakhond moet je zowiezo erg stabiel zijn want voor je het weet loopt het waken uit de hand. De eigenaar moet de sturende factor blijven.
Kruisingen die waken zijn niet te voorspellen wat betreft rassen die daar dan in zouden moeten zitten, daar ter plaatse zal wel blijken welke hond het meest geschikt is.
Kruisingen die waken zijn niet te voorspellen wat betreft rassen die daar dan in zouden moeten zitten, daar ter plaatse zal wel blijken welke hond het meest geschikt is.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Heb je gelijk in.Martijn schreef:Ja maar niet geschikt voor een minder dan solide eigenaar.Ca Cajuina schreef: Ik denk inderdaad ook dat een asielhond een goede optie is maar heb jij een idee welke kruising of ras welicht geschikt zou zijn. Ik zat te denken aan bv een groenedaeler. Deze honden hebben nog niet zoveel erfelijke afwijkingen, waken en zijn zeer baas gericht.
Ik weet het eerlijk gezegd niet zo snel. Ik durf iemand die om die redenen een hond neemt niet echt iets aan te raden. Ras zegt niet alles, je moet zelf ook rust uitstralen.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Ik denk inderdaad dat ik maar eens met haar in het asiel ga kijken. Het is inderdaad erg moeilijk. Maar ik wil haar wel helpen om een hondje te zoeken vooral omdat ik weet dat zij er alles aan zal doen om de hond een goed huis te geven. Voorlopig gaan we even rond kijken wat er allemaal is en misschien wordt ze wel verliefd op een bepaalde hond en klikt het.MARC_S schreef:Ik denk dat ze in het asiel prima baasgerichte honden hebben die waken. Voor een waakhond moet je zowiezo erg stabiel zijn want voor je het weet loopt het waken uit de hand. De eigenaar moet de sturende factor blijven.
Wanneer ze er een gevonden heeft, ze heeft geen haast dus het kan nog wel een tijdje duren, laat ik wten wat het geworden is
ik denk dat het asiel bezoek voor mij een stuk moeilijker word

misschien kan ze even hier kijken (stond al in een ander topic.
http://www.ikzoekeenhond.nl/zoekras.htm
http://www.ikzoekeenhond.nl/zoekras.htm
-
- Vaste gebruiker
Bij de Groenendaelers komen nog veel angstbijters voor en ze zijn HD-gevoelig.
Verder zijn ze behoorlijk druk, ook in huis.
Die van mij waakte totaal niet. Toen we een keer iemand op inbraak betrapte liep hij er vrolijk kwispelend op af, gek beest
Het zijn fantastische honden maar ze hebben redelijk wat aandacht nodig.
Ik denk eigenlijk meteen aan een dwerpincher
Okee, ik geef toe, qua formaat is het natuurlijk helemaal niets als imponerende waakhond maar ze zijn wel waaks in de zin dat ze goed aanslaan. Ze zijn klein en handzaam en heel erg dapper meestal.
Verder zijn ze behoorlijk druk, ook in huis.
Die van mij waakte totaal niet. Toen we een keer iemand op inbraak betrapte liep hij er vrolijk kwispelend op af, gek beest

Het zijn fantastische honden maar ze hebben redelijk wat aandacht nodig.
Ik denk eigenlijk meteen aan een dwerpincher