Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik heb geen idee watvoor type er bij een GJD hoort.
Als ik op de show kijk naar watvoor mensen er met een GJD lopen, dan zou ik zeggen daar hoor ik niet bij....maar betekent dat dat zij niet bij hun hond passen of dat ik niet bij m'n hond pas?

Hier in de buurt heeft 1 mevrouw (die ik ken uit de tijd dat zowel zij als ik een kruising mechelaar hadden) eens gezegd dat ze echt vond dat Nieve perfect bij me paste, veel beter als Roy (mijn herder) destijds deed. Ik weet het niet. Ik weet wel dat nu ik Nieve heb...en vooral nu ze ook 'volwassen' is, ik me steeds meer ga beseffen wat een geweldig ras het is. En dat het eigenlijk precies is wat ik graag zie in een hond. Rustig en relaxed in huis, compleet door kunnen slaan in enthousiastme op sommige momenten, buiten heerlijk actief, beschermend, wel willen werken maar zonder slaafs te zijn, eerlijk en een gigantische dosis humor :mrgreen:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Wat voor type zou ik zijn dan? Franse Bullen en Mopsen. ? :denken: :denken:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Gepensioneerd oud vrouwtje ? Grapje. :mrgreen:
Timber

Ongelezen bericht door Timber »

in de straat achter ons woont een tattoeerder met een gigantische hanekam geweldig om te zien echt zo`n biker type... Hij heeft een tijdje terug een hond gekocht raden wat hij heeft gekocht?.......

een maltheser
En hij loopt er ook nog mee op zijn arm over straat net of het beestje zelf niet kan lopen .... :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Stang schreef:
Marion. schreef:
chrico schreef:
Marion. schreef: Doggen zitten bij mensen waar alles kan en mag. Zoete-inval-huizen.
Maar als visite bang is voor kwijl op hun broek, dan mag de visite buiten op het terras blijven zitten, want de honden mogen gewoon in hun eigen huis blijven :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Niet???
Ech wel, hahahahaha dat beeld heb ik er ook wel bij :mrgreen: :mrgreen:
Ik volg het topic steeds te laat maar ik weet het niet hoor. Volgens mij zijn jullie allemaal niet goed met de vooroordelen van de eigenaars :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Tja...volgens mij voldoe ik niet (qua uiterlijke enzo) aan het beeld dat mensen hebben van heddermensen in de KNPV.... maar kom maar op met die vooroordelen :smile:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

jaren geleden ben ik naar een lezing geweest van mevr. Brooymans. Dit onderwerp kwam ook ten sprake. Zij gaf een beschrijving en wij moesten raden wat voor ras ze hadden (of de rasgroep). Ik moet zeggen dat het aardig lukte. Maar dan werd er uit gegaan van mensen op een show.
Dan zie je bij bouviers, rotweilers en grote dogachtig toch veel macho mannen, met tatouages e.d. Ik hoorde dat op de renbaan de windhonden eigenaren er zeer onverzorgd uit zien, in tegenstelling tot de show mensen (van een saluki-eigenaar).
Ik hoorde ooit de omschrijving "mannen die als kind niet met een pop mochten spelen" bij maltezers en ander langharig klein spul.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Elvira schreef:Dan zie je bij bouviers, rotweilers en grote dogachtig toch veel macho mannen, met tatouages e.d.
Ik hoorde ooit de omschrijving "mannen die als kind niet met een pop mochten spelen" bij maltezers en ander langharig klein spul.
En wat als je (als vrouw) zowel een rottweiler als een maltezer hebt? :19:
Ik heb trouwens geen tatoe en heb ook nooit met poppen willen spelen... :mrgreen:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Selena schreef:Tja...volgens mij voldoe ik niet (qua uiterlijke enzo) aan het beeld dat mensen hebben van heddermensen in de KNPV.... maar kom maar op met die vooroordelen :smile:
Je ziet er niet agressief uit, eerder een beetje innemend.

Dat innemende is echter valse schijn, want je bent ongetwijfeld erg agressief en opvliegend, simpel van geest, je kickt erop om je hond om de zoveel tijd eens goed te laten weten wie de baas is, en je teletak is van het nieuwste model, met een nog ongelezen gebruiksaanwijzing, het knopje "Hoogste Stand" is al onleesbaar door het vele gebruik.

Jouw hond(-en?) kwispelen nooit, bovendien heb je om de twee jaar een andere hond.

Kratje pils heb je altijd koud staan, bierbuik begint al aardig door te zetten.

Ben ik een beetje warm? :mrgreen:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Wil de hond schreef:
Selena schreef:Tja...volgens mij voldoe ik niet (qua uiterlijke enzo) aan het beeld dat mensen hebben van heddermensen in de KNPV.... maar kom maar op met die vooroordelen :smile:
Je ziet er niet agressief uit, eerder een beetje innemend. Ben een een niet zo lang halfbloedje...dus ja dit kan kloppen

Dat innemende is echter valse schijn, want je bent ongetwijfeld erg agressief en opvliegend mmm soms, simpel van geest eerder een intelectueel, ben opnieuw gaan studeren, je kickt erop om je hond om de zoveel tijd eens goed te laten weten wie de baas is, en je teletak is van het nieuwste model, met een nog ongelezen gebruiksaanwijzing, het knopje "Hoogste Stand" is al onleesbaar door het vele gebruik. euh nee... teletact gebruik ik niet (omdat ik mijzelf niet ervaren genoeg voor vind) en ze weten heel goed wie de baas is.

Jouw hond(-en?) kwispelen nooit, bovendien heb je om de twee jaar een andere hond. Heb inderdaad meerdere honden (7) en d'r komen alleen maar meer bij omdat we ze niet weg willen doen..Komt voorlopig niets meer bij tot de oudste 3 overleden zijn. Enneh nee.. mijn honden kwispelen niet.. die knuffelen me dood :smile: :mrgreen:
Afbeelding

Kratje pils heb je altijd koud staan, bierbuik begint al aardig door te zetten. Geen drank hier, wordt bij ons niet gedronken en op de club al helemaal niet (zijn hier wel uitzondering mee.. da's waar)

Ben ik een beetje warm? :mrgreen:
Euh nee dus.. maar ik zei al dat ik niet helemaal in het plaatje zou passen :mrgreen:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef:[ simpel van geest eerder een intelectueel, ben opnieuw gaan studeren
oh ja, ik zie het zo. reuze intelectueel (sic). :roll:

vroeger, toen tante lin nog op de universiteit zat, kreeg je gewoon een punt minder voor je tentamen als je zulke malle dingen neerkalkte. met een beetje klassieke vorming krijg je dit soort zaken echt niet uit je pen. maar ja, de tijden zijn nogal veranderd.
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

linlin schreef:
Wil de hond schreef:[ simpel van geest eerder een intelectueel, ben opnieuw gaan studeren

vroeger, toen tante lin nog op de universiteit zat, kreeg je gewoon een punt minder voor je tentamen als je zulke malle dingen neerkalkte. met een beetje klassieke vorming krijg je dit soort zaken echt niet uit je pen. maar ja, de tijden zijn nogal veranderd.

hahahahaha :mrgreen: :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

esther76 schreef:
linlin schreef:

hahahahaha :mrgreen: :mrgreen:
hahahah doet me toch weer denken aan mijn jeugd waar ik met zuslief (5 jaar ouder) schooltje moest spelen :jank: en dan kwam ze met die rode stift.............. :N:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

Ik denk niet dat linlin dat bedoelt :wink:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

esther76 schreef:Ik denk niet dat linlin dat bedoelt :wink:
Nee ik geef alleen aan waar het mij weer aan doet denken :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

binno schreef:
Elvira schreef:Dan zie je bij bouviers, rotweilers en grote dogachtig toch veel macho mannen, met tatouages e.d.
En wat als je (als vrouw) zowel een rottweiler als een maltezer hebt? :19:
Ik heb trouwens geen tatoe en heb ook nooit met poppen willen spelen... :mrgreen:
Die combi bestaat niet :neenee: Die gevaarlijke Rottweiler had de Maltezer allang opgegeten :smile2:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”