Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo,Ben ik hier welkom?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Hallo,Ben ik hier welkom?

Ongelezen bericht door nvbk »

Hallo,

Heb nogal wat leeswerk,nu ik al die topics wil gaan lezen :denken:
Afbeelding DeBBer

http://hondenforum.destarter.be video stream en live hondenchat
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Tuurlijk ben je welkom!
Wees welkom! :wink:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hartelijk welkom :cheer:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Afbeelding DeBBer

Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Welkom, Nationaal Verbond van Belgische Kynologen :mrgreen: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

uhm......welkom :cheer:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

nvbk schreef:Dank u!!
:ok:

Hier nog een filmke http://aptshopping.com.dotnet11.hostbas ... /nvbk.mpeg

hartelijk welkom

is dat niet een filmpje van netchy de mallassagne???

ik ben ga meschien een pup nemen in februari van deze reu :wink:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Leuk filmpje, maar naar mijn mening een beetje onverantwoord om te laten stellen als de pakwerker op een schommel zit. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
scooby doo

Dingo schreef:Leuk filmpje, maar naar mijn mening een beetje onverantwoord om te laten stellen als de pakwerker op een schommel zit. :roll:
mmm valt wel mee denk ik gewoon praktijk oefening .

heb het eens gehad dat ik in een buis zat . een de ene kant van de buis hadden we een plaat gezet zodat de hond alleen langs de voorkant kon komen .

oeps foutje hond kwam aan de kant van mijn gezicht :N: was wel ff schrikken .
Dingo
Zeer actief

scooby doo schreef:
Dingo schreef:Leuk filmpje, maar naar mijn mening een beetje onverantwoord om te laten stellen als de pakwerker op een schommel zit. :roll:

heb het eens gehad dat ik in een buis zat . een de ene kant van de buis hadden we een plaat gezet zodat de hond alleen langs de voorkant kon komen .

Geen praktijkoefening :wink: en ik blijf het onverantwoord vinden. Ik ou mijn hond daarop niet laten stellen :wink:
AfbeeldingAfbeelding
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Dingo schreef:
scooby doo schreef:

Geen praktijkoefening :wink: en ik blijf het onverantwoord vinden. Ik ou mijn hond daarop niet laten stellen :wink:
Onderbouw dit eens?
Zal dan nog ff wedstrijd ofeningen posten.
Het is een kwestie van oefenen en trainen.Je zal je hond niet opsturen door het raam van een wagen en laten bijten op de pakwerker die in de wagen zit.Dit wordt op training gedaan bij de politie.
Of opzoeken van de dader in een zaal met 100 mensen.
Afbeelding DeBBer

Dingo
Zeer actief

nvbk schreef:
Dingo schreef:
scooby doo schreef:

Onderbouw dit eens?
Zal dan nog ff wedstrijd ofeningen posten.
Het is een kwestie van oefenen en trainen.Je zal je hond niet opsturen door het raam van een wagen en laten bijten op de pakwerker die in de wagen zit.Dit wordt op training gedaan bij de politie.
Of opzoeken van de dader in een zaal met 100 mensen.
Misschien in Belgie, maar hier niet :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Perle
Zeer actief

Tja, als je echt een hond wil waar je op kan rekenen... Moet die veel gezien hebben denk ik. In het "echte leven" (dus niet op training), gaat de "boef" ook niet braafjes in het open veld staan met zijn arm aangeboden :wink: . De honden kunnen wel wat hebben hoor, als ik zie wat we bij ons op training doen, is die schommel niks om je zorgen over te maken. :wink: Er wordt wel degelijk rekening gehouden met de veiligheid én ervaring van de hond.
Dingo
Zeer actief

Perle schreef:Tja, als je echt een hond wil waar je op kan rekenen... Moet die veel gezien hebben denk ik. In het "echte leven" (dus niet op training), gaat de "boef" ook niet braafjes in het open veld staan met zijn arm aangeboden :wink: . De honden kunnen wel wat hebben hoor, als ik zie wat we bij ons op training doen, is die schommel niks om je zorgen over te maken. :wink: Er wordt wel degelijk rekening gehouden met de veiligheid én ervaring van de hond.
Ik weet er wel het 1 en ander van :mrgreen: , ik maak je geen zorgen over de schommel hoor :wink: alleen zet ik mijn hond daar niet op, niet alleen voor de hond, maar ook voor de pakwerker :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Perle
Zeer actief

Tsss, die pakwerker, die moet je niet ontzien :pffff: :mrgreen: .

Nee serieus, snap het wel, maar ik denk dat dat voor een stuk de verantwoordelijkheid van de PW is, een goeie moet kunnen inschatten wat hij zelf aankan natuurlijk, en zoiets liefst alleen doen met een hond die hij wat kent (wat betreft werken). Ik weet wel dat ik in de mafste situaties Luna wel zou sturen als onze trainer zelf in het kostuum staat (omdat ik weet dat hij zijn grenzen, vooral fysiek dan he, goed kent), maar bijvoorbeeld niet als de PW in opleiding zoiets wil doen.
Dingo
Zeer actief

Perle schreef:Tsss, die pakwerker, die moet je niet ontzien :pffff: :mrgreen: .

Nee serieus, snap het wel, maar ik denk dat dat voor een stuk de verantwoordelijkheid van de PW is, een goeie moet kunnen inschatten wat hij zelf aankan natuurlijk, en zoiets liefst alleen doen met een hond die hij wat kent (wat betreft werken). Ik weet wel dat ik in de mafste situaties Luna wel zou sturen als onze trainer zelf in het kostuum staat (omdat ik weet dat hij zijn grenzen, vooral fysiek dan he, goed kent), maar bijvoorbeeld niet als de PW in opleiding zoiets wil doen.
Het blijft een hobby/baan waarbij opperste concentratie vereist is. De ene pakwerker laat ik meer doen met dingo als een ander. Bovendien kun je dingen op verschillende manier doen. Ik kan Dingo een pakwagen van een trein in gooien , waar hij een pakwerker opknapt, ik kan hem ook optillen....
AfbeeldingAfbeelding
scooby doo

ik heb mijn hond al laten stellen op korte afstand in een zaaltje . geen probleem voor de mensen zolang je geen agressie vertoont :wink: .

maar was het wel schrikken voor iemand die zijn stem ff verheft om een schuine mop te vertellen :mrgreen:
Perle
Zeer actief

Bij ons op training staan er ook altijd mensen te kijken. En die worden vaak als "afleiding" in een haag/kring voor de pakwerker geplaatst :mrgreen: . Nog nooit misgelopen. Ze (hond - baas - trainer/PW) weten wel waar ze mee bezig zijn.
maar was het wel schrikken voor iemand die zijn stem ff verheft om een schuine mop te vertellen

:smile:

Maar wat ik niet juist snap, Dingo, wat heb je er juist op tegen op zo'n oefening (bijvoorbeeld)? Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet slecht, vraag gewoon wat verduidelijking?
Dingo
Zeer actief

Perle schreef:Bij ons op training staan er ook altijd mensen te kijken. En die worden vaak als "afleiding" in een haag/kring voor de pakwerker geplaatst :mrgreen: . Nog nooit misgelopen. Ze (hond - baas - trainer/PW) weten wel waar ze mee bezig zijn.
maar was het wel schrikken voor iemand die zijn stem ff verheft om een schuine mop te vertellen

Maar wat ik niet juist snap, Dingo, wat heb je er juist op tegen op zo'n oefening (bijvoorbeeld)? Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet slecht, vraag gewoon wat verduidelijking?

dat je heel goed moet weten wat je doet :wink: en dat zoiets niet voor iedere hond/geleider/pakwerker is weggelegd :wink:
AfbeeldingAfbeelding
scooby doo

ik vind zoiets de ultieme test of je hond betrouwbaar is .

als hij sociaal is kun je zo testen . maar zoals wij geoefend hadden in een cafe waar we toelating kregen omdat de uitbater zelf aan de sport deed . we zaten aan een tafeltje met de hond in af . ineens staat 1pakwerker recht en begint te roepen tegen de dienster (de uitbater zijn vriendin) de hond dient te blijven liggen . achter mij zit nog een pakwerker . de agressie makende pw neemt een dienblad en gooit het op de grond terwijl hij na mij roept en +- 1m van mij staat . ik stuur de hond . terwijl de agressie makende pakwerker mijn hond afleidt valt de stille pakwerker (in burger ) mij aan . op zo een manier weet je zeker of je hond betrouwbaar is . een hond kan mentaal super zijn op een veld maar zet hem eens in een andere omstandigheid en als hij dan, nog presteert dan heb ik duidelijk imo . mijn hond schrok een toen hij op de burgermouw beet maar hij liet toch niet los .

voor de rest moet je zelf bepalen of je zoiets doet , of zelfs de mogelijkheid hebt . als je een sporthond wilt blijf je op een veld . wil je met je hond verder en er alles uit wil halen dan wijk je wel eens van het programma af :wink:
Dingo
Zeer actief

scooby doo schreef:ik vind zoiets de ultieme test of je hond betrouwbaar is .

als hij sociaal is kun je zo testen . maar zoals wij geoefend hadden in een cafe waar we toelating kregen omdat de uitbater zelf aan de sport deed . we zaten aan een tafeltje met de hond in af . ineens staat 1pakwerker recht en begint te roepen tegen de dienster (de uitbater zijn vriendin) de hond dient te blijven liggen . achter mij zit nog een pakwerker . de agressie makende pw neemt een dienblad en gooit het op de grond terwijl hij na mij roept en +- 1m van mij staat . ik stuur de hond . terwijl de agressie makende pakwerker mijn hond afleidt valt de stille pakwerker (in burger ) mij aan . op zo een manier weet je zeker of je hond betrouwbaar is . een hond kan mentaal super zijn op een veld maar zet hem eens in een andere omstandigheid en als hij dan, nog presteert dan heb ik duidelijk imo . mijn hond schrok een toen hij op de burgermouw beet maar hij liet toch niet los .

voor de rest moet je zelf bepalen of je zoiets doet , of zelfs de mogelijkheid hebt . als je een sporthond wilt blijf je op een veld . wil je met je hond verder en er alles uit wil halen dan wijk je wel eens van het programma af :wink:
En als het verkeerd uitpakt, heb je een hond die voor de rest van zijn leven angst houd....Ik houdt mij nu zo'n 28 jaar bezig met pakwerk en het africhten van honden, maar ik hou het toch liever bij mijn eigen methoden. en even over betrouwbaarheid:
Als je hond 1x tijdens een praktijkoefening goed reageert, is geen garantie voor de toekomst :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind een dergelijke oefening alleen verantwoord als het geleiders, pakwerkers én honden betreft met de nodige ervaring en een goed inschattingsvermogen.
Als ik het goed heb ben jij nog niet zo ervaren en is jouw hond ook nog niet zolang in opleiding, het lijkt mij vragen om problemen, zeker in een dergelijke omgeving. Ik snap niet dat je je hond dat laat doen. :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

NEE!!!!!!!!!!!
Zijn al genoeg herderlui hier op het forum! :boos: :boos: :boos:
Perle
Zeer actief

Dingo schreef:
Perle schreef:Bij ons op training staan er ook altijd mensen te kijken. En die worden vaak als "afleiding" in een haag/kring voor de pakwerker geplaatst :mrgreen: . Nog nooit misgelopen. Ze (hond - baas - trainer/PW) weten wel waar ze mee bezig zijn.

dat je heel goed moet weten wat je doet :wink: en dat zoiets niet voor iedere hond/geleider/pakwerker is weggelegd :wink:
Dat vind ik ook wel vanzelfsprekend ja. :wink:
En ik denk, dat als zo'n oefening zoals hierboven beschreven wordt, gedaan wordt op het juiste moment (hond en geleider ertoe in staat, ervaren genoeg, PW ook), dat dat niet zo dramatisch 'foutloopt', en de hond voor altijd traumatiseert. Er is voor alles een eerste keer, en je kan het succes ervan voor een stuk verzekeren door een goede basis, da's logisch. En bij elke eerste keer, kan er wat onzekerheid zijn. Het is aan de geleider om de hond te ondersteunen dan. Anders moet je aan geen enkele oefening beginnen, want ze zijn altijd wel een beetje nieuw.
Ik ben ermee akkoord dat één praktijkoefening niet garandeert dat je hond irl ook goed werkt, maar dan is het net de kunst om vaak en zo divers mogelijk te oefenen he. Maar dat hangt er natuurlijk ook wel weer vanaf wat de bedoeling is: wedstrijd of bewaking. En je bent nooit helemààl zeker wat je hond gaat doen, tot het zo ver is.
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Zowel geleider,hond en pakwerker zijn ervaren op het filmke.De hond is trouwens een Cat 1 zwaarste cat.Bij de debutanten cat 3 BV zal je deze oefening dus niet zien.
Als je al 5 of 6 jaar met dezelfde hond traint weet je wel wat kan en niet kan met je hond.
Als jou hond dit niet aankan of beschikt niet over een vaste beet dan volg je een ander programma dan het onze.
Als je goed kijkt vangt de pakwerker eerst de hond op ,een normale aanval,waarna hij op de schommel gaat zitten.Is een zeer gemakkelijke oefening.Zo zie je maar dat de Belgen toch met de beste mechelaars zitten héhé :wink:
Afbeelding DeBBer

Perle
Zeer actief

nvbk schreef:Als je al 5 of 6 jaar met dezelfde hond traint weet je wel wat kan en niet kan met je hond.
Als jou hond dit niet aankan of beschikt niet over een vaste beet dan volg je een ander programma dan het onze.
Als je goed kijkt vangt de pakwerker eerst de hond op ,een normale aanval,waarna hij op de schommel gaat zitten.Is een zeer gemakkelijke oefening.:
Inderdaad :ok:
nvbk schreef:Zo zie je maar dat de Belgen toch met de beste mechelaars zitten héhé :wink
:mrgreen:
Dingo
Zeer actief

nvbk schreef:Zowel geleider,hond en pakwerker zijn ervaren op het filmke.De hond is trouwens een Cat 1 zwaarste cat.Bij de debutanten cat 3 BV zal je deze oefening dus niet zien.
Als je al 5 of 6 jaar met dezelfde hond traint weet je wel wat kan en niet kan met je hond.
Als je goed kijkt vangt de pakwerker eerst de hond op ,een normale aanval,waarna hij op de schommel gaat zitten.Is een zeer gemakkelijke oefening.Zo zie je maar dat de Belgen toch met de beste mechelaars zitten héhé :wink:
Heeft niets te maken met wat mijn hond wel of niet kan. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor mijn hond en zijn daden. Ik ben erg zuinig op mijn hond.
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Inge schreef:

Ik vind een dergelijke oefening alleen verantwoord als het geleiders, pakwerkers én honden betreft met de nodige ervaring en een goed inschattingsvermogen.
Als ik het goed heb ben jij nog niet zo ervaren en is jouw hond ook nog niet zolang in opleiding, het lijkt mij vragen om problemen, zeker in een dergelijke omgeving. Ik snap niet dat je je hond dat laat doen. :denken:
Hélémaal mee eens :wink: precies wat ik bedoel dus Perle :wink: Je hebt mensen die dus nog niet zo ervaren zijn, hun hond nog niet helemaal kennen en het gewoon doen, omdat ze het dé ultieme test vinden :wink: :wink: :roll: en zo heb ik dus menig hond de vernieling zien in gaan. Mijn hond ken ik door en door, en ik weet wat hij kan en niet kan.
AfbeeldingAfbeelding
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Heeft niets te maken met wat mijn hond wel of niet kan. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor mijn hond en zijn daden. Ik ben erg zuinig op mijn hond.
:denken:

Dit is een van de beste honden van ons land!Denk je nu echt dat die dingen gaan doen waar er kans zou zijn dat de hond voorgoed out is?

Sorry maar als je al 28 jaar in de sport zit heb je nog niet veel gezien dan en elke liefhebber is zuinig op zijn hond in de ringsport of het pakwerk.

Bij een gewone aanval tanden kapot of een nekverschot bij het verkeerd opvangen door de pakwerker.Dat is pas gevaarlijk.Wees eerder zuinig bij het kiezen van een club en pakwerker.
Afbeelding DeBBer

Dingo
Zeer actief

nvbk schreef:
:denken:

Dit is een van de beste honden van ons land!Denk je nu echt dat die dingen gaan doen waar er kans zou zijn dat de hond voorgoed out is?

Sorry maar als je al 28 jaar in de sport zit heb je nog niet veel gezien dan en elke liefhebber is zuinig op zijn hond in de ringsport of het pakwerk.

Bij een gewone aanval tanden kapot of een nekverschot bij het verkeerd opvangen door de pakwerker.Dat is pas gevaarlijk.Wees eerder zuinig bij het kiezen van een club en pakwerker.
Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd :mrgreen:

Juist dit soort oefeningen kun je alleen doen als je een eenheid bent met je hond, dus zoals het filmpje wat jij hier neer hebt gezet :mrgreen:
Maar zoals Scooby schrijft(hierboven) ben ik het dus niet mee eens. Hij komt pas net kijken, en vind het dan de ultieme test om iets te doen, wat menig geleider pas na een aantal jaren doet, na intensieve training.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”