gooi er dan een stuk zeil of zo op
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of niet steriliseren?
Moderator: moderatorteam
- kelly 1981
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn haren staan hier overeind
Parket belangrijker dan de hond?
Trouwens ik heb ook dat oude eiken parket dat in de was gezet moet worden en het valt heel erg mee wat dat druppeltje water betreft.
Wij DWEILEN het zelfs met een soppie Ajax (niet al te nat).
Er zijn al vreselijk veel dingen mee gebeurd o.a. een geurverdamper die er op leeggelopen is en het is er nog steeds.
Het leeft wel wat meer, maar wat dan nog.
Sorry hoor, maar als je zo'n probleem hebt met een vlekje van de hond, waarom neem je dan een teef? Of uberhaupt een hond?
Trouwens ik heb ook dat oude eiken parket dat in de was gezet moet worden en het valt heel erg mee wat dat druppeltje water betreft.
Wij DWEILEN het zelfs met een soppie Ajax (niet al te nat).
Er zijn al vreselijk veel dingen mee gebeurd o.a. een geurverdamper die er op leeggelopen is en het is er nog steeds.
Het leeft wel wat meer, maar wat dan nog.
Sorry hoor, maar als je zo'n probleem hebt met een vlekje van de hond, waarom neem je dan een teef? Of uberhaupt een hond?

-
granny
- Erelid
- Contacteer:
ik heb hier ook een bitchie teef(nu 11 jaar oud) en als ze loops moest worden,was ze gewoonweg agressief naar elke hond. Ik heb haar op 3 jarige leeftijd laten castreren.Het is nog steeds een hond die niet met elke hond overweg kan,maar haar karakter is wel stabieler geworden.
Peace sells, but who is buying?
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dit is toch niet serieus???
Ik heb net al m'n vloerbedekking laten vervangen door vinyl omdat dat handiger is voor de honden.
Sorry, hoor maar als je zo over je hond praat kan ik daar weinig respect voor opbrengen... Je sloopt niet zomaar even de eierstokken er uit en nee! je karpet gaat niet voor de hond! Sjeezus zeg, een paar weken geleden is één van mijn honden overleden n en ik had graag nog een half jaar de kans gehad om met een doekje achter haar aan te sjouwen als ze weer loops was... Nu ga ik maar stoppen voordat ik echt kwaad wordt...
Ik heb net al m'n vloerbedekking laten vervangen door vinyl omdat dat handiger is voor de honden.
Sorry, hoor maar als je zo over je hond praat kan ik daar weinig respect voor opbrengen... Je sloopt niet zomaar even de eierstokken er uit en nee! je karpet gaat niet voor de hond! Sjeezus zeg, een paar weken geleden is één van mijn honden overleden n en ik had graag nog een half jaar de kans gehad om met een doekje achter haar aan te sjouwen als ze weer loops was... Nu ga ik maar stoppen voordat ik echt kwaad wordt...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
reja
- Vaste gebruiker
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
yamie schreef:tis maar goed dat het "feest"van een nestje niet doorgaat, je zult toch pupjes over die vloer hebben lopen :N:
woehahahahahaha... en dat zou wel op die vloer mogen dan... die worden natuurlijk zindelijk geboren

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja geen idee hoe ze dat voor zich had gezien...misschien idd een schuurtje achter het huis?malinois schreef:yamie schreef:tis maar goed dat het "feest"van een nestje niet doorgaat, je zult toch pupjes over die vloer hebben lopen :N:puppies?????
woehahahahahaha... en dat zou wel op die vloer mogen dan... die worden natuurlijk zindelijk geboren
-
Rob*
- Zeer actief
Ja schuurtje met wat parket erin, wat kranten en hoppa!!yamie schreef:ja geen idee hoe ze dat voor zich had gezien...misschien idd een schuurtje achter het huis?malinois schreef:yamie schreef:tis maar goed dat het "feest"van een nestje niet doorgaat, je zult toch pupjes over die vloer hebben lopen :N:puppies?????
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Rob*
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
ja sorry. ik houd me maar in.Angel-eyes schreef:little-wolf schreef:kzit hier met verbazing te lezen.
maargoed dat je geen reu met voorhuid ontsteking heb zoals ik.
weet je wat jij moet doen? je hond herplaatsen bij mensen die wel om haar geven. wat een naar mens ben je zeg. brrrr.
Naar MENS???????? :sst:
kga balou ook heel de dag in zn bench laten zitten.of de tuin.
doe jij dat ook met blis?
-
Rob*
- Zeer actief
Ja, vaak wel, zeker met deze kou.Het is een werkras he, die moet je hard maken.little-wolf schreef:ja sorry. ik houd me maar in.Angel-eyes schreef:little-wolf schreef:kzit hier met verbazing te lezen.
maargoed dat je geen reu met voorhuid ontsteking heb zoals ik.
weet je wat jij moet doen? je hond herplaatsen bij mensen die wel om haar geven. wat een naar mens ben je zeg. brrrr.
Naar MENS???????? :sst:
kga balou ook heel de dag in zn bench laten zitten.of de tuin.![]()
doe jij dat ook met blis?
- sample
- Zeer actief
Ik heb me laten vertellen dat je hond dan juist wel loops wordt. Alleen niet meer vruchtbaar is.Inge schreef:Als de eierstokken verwijderd worden is dat gewoon een castratie hoor. Zonder eierstokken wordt de hond niet loops. Of de baarmoeder verwijderd wordt bij een castratie hangt af van hoe ie eruit ziet, zeker bij vroege castraties kan ie vaak gewoon blijven zitten.sypke schreef:Omgekeerd: eierstokken worden verwijderd of losgemaakt en de baarmoeder blijft zitten. Vasectomie wordt dit ook wel genoemd.Sietske schreef: Ik heb ook wel gehoord van "echte" sterilisaties, d.w.z. inderdaad alleen de baarmoeder eruit en de eierstokken laten zitten, waardoor ze hun hormoon spiegel op peil kunnen houden.
Sterilisatie is het afbinden/onderbreken van de eileiders.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als de eileiders alleen afgebonden of onderbroken worden (sterilisatie) wordt de hond nog loops.
Als de eierstokken verwijderd worden wordt de hond niet meer loops. Bij Nika is dat voor de eerste loopsheid gebeurd, haar baarmoeder is wel blijven zitten en ze is dus nooit loops geweest
Maar als er maar een klein stukje blijft zitten kan het zijn dat de hond dus nog steeds loops wordt
Als de eierstokken verwijderd worden wordt de hond niet meer loops. Bij Nika is dat voor de eerste loopsheid gebeurd, haar baarmoeder is wel blijven zitten en ze is dus nooit loops geweest
Maar als er maar een klein stukje blijft zitten kan het zijn dat de hond dus nog steeds loops wordt
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
annepanne
ZOOOO, popie onderwerp weer, he!
De ingreep die wordt uitgevoerd is in feite een castratie, de eierstokken worden verwijderd. Of de baarmoeder ook wordt verwijderd, hangt af van hoe ie er uit ziet. Geen eierstokken, geen hormonale schommelingen, geen loopsheid. De eierstokken moeten echter wel in het geheel worden weggehaald.
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja....als de baarmoeder er goed uitziet is er geen reden die te verwijderen. Ik heb begrepen van mijn dierenarts dat alleen het puntje van de baarmoeder verwijderd wordt omdat daar ook hormonen worden aangemaakt (als ik het goed heb onthouden), de rest blijft zitten en krimpt gewoon.jeffy schreef:Ik hoorde dat het vaker gebeurt dat als een hond gecastreerd word, dat alleen de eierstokken verwijderd worden, en de baarmoeder blijft zitten. Is dat ook zo?
Groetjes Inge

- Jeffy
- Zeer actief
-
annepanne
- Jeffy
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Jeffy
- Zeer actief
-
Ellemieke
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
idd, die hadden we dan in de keuken gehouden..crutz schreef:of die waren ook niet verder gekomen dan de schuur of de keukenyamie schreef:tis maar goed dat het "feest"van een nestje niet doorgaat, je zult toch pupjes over die vloer hebben lopen :N:
Dina mag trouwens nog van geluk spreken.. vorige hond mocht niet eens in de kamer...
EN ieder huis zn eigen regels he?
Ik vind in de kamer ver genoeg.. Ik zeg er ook niks van dat er mensen zijn waarbij de hond op de bank, schoot, bed mag.. Een hond hoort op de grond. Punt..
Zag verderop nog wel wat info staan.
TRouwens, mijn toestemming hebben ze nu om die hond weg te doen, ze heef tin novermber mn oma (tot bloedenstoe) gebeten.. nou, als ik erbij was geweest.. afmaken die hap.. van menen blijf je af! stomme hond of niet...
EN ja, parket gaat voor de hond, over 30 jaar ligt dat parket er nog, en dan ligt de hond toch al lang en breed onder de groene zoden.
maar toch bedankt voor de meningen..
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
-
Erica
- Actief
- Contacteer:
Nou liever vandaag dan morgen herplaatsen dan maar, want dit wordt dus never nooit meer wat............. Nu maar hopen dat er iemand te vinden is die zich over deze hond en zijn problemen wil ontfermenEllemieke schreef:
TRouwens, mijn toestemming hebben ze nu om die hond weg te doen, ze heef tin novermber mn oma (tot bloedenstoe) gebeten.. nou, als ik erbij was geweest.. afmaken die hap.. van menen blijf je af! stomme hond of niet...
EN ja, parket gaat voor de hond, over 30 jaar ligt dat parket er nog, en dan ligt de hond toch al lang en breed onder de groene zoden.
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ga hier niet eens meer op reageren....................................Ellemieke schreef:idd, die hadden we dan in de keuken gehouden..crutz schreef:of die waren ook niet verder gekomen dan de schuur of de keukenyamie schreef:tis maar goed dat het "feest"van een nestje niet doorgaat, je zult toch pupjes over die vloer hebben lopen :N:daar liggen tegels, dat kan je wel dweilen.
Dina mag trouwens nog van geluk spreken.. vorige hond mocht niet eens in de kamer...
EN ieder huis zn eigen regels he?
Ik vind in de kamer ver genoeg.. Ik zeg er ook niks van dat er mensen zijn waarbij de hond op de bank, schoot, bed mag.. Een hond hoort op de grond. Punt..
Zag verderop nog wel wat info staan.
maar toch bedankt voor de meningen..
t is om te
-
Tamara/Bayko