Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bléh!
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
He bah, dat gaat niet fijn. Inderdaad, Wuilus, ze heeft de leeftijd en daar leef je dan beetje bij beetje naar toe, al wil je het natuurlijk zo lang mogeljk uitstellen. Doe ik ook bij Anak, die binnenkort ook 14 hoopt te worden.
Maar Dapper en Cleo, zji zijn nog te jong. Ik hoop dat het meevalt en dat je nog heel lang van hun twee mag genieten.
Sterkte er mee.
Maar Dapper en Cleo, zji zijn nog te jong. Ik hoop dat het meevalt en dat je nog heel lang van hun twee mag genieten.
Sterkte er mee.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Shit Martijn! Laat je Dapper nog wel eerst goed onderzoeken voordat hij onder narcose gaat? Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is met zowel Dapper als Cleo. Wat een rottigheid allemaal.
En Wuilius, je zou ze altijd wel bij je willen houden, maar helaas dat kan niet, hoe erg dat ook is. Geef ze alle drie maar een berg knuffels van mij en ik zal duimen dat het voor Dapper en Cleo meevalt en dat Wuilius nog een flinke tijd bij jullie mag blijven.
Ik hoop wel dat je nog even hier blijft komen om ons op de hoogte te houden. Sterkte voor jou Marc en de honden!
En Wuilius, je zou ze altijd wel bij je willen houden, maar helaas dat kan niet, hoe erg dat ook is. Geef ze alle drie maar een berg knuffels van mij en ik zal duimen dat het voor Dapper en Cleo meevalt en dat Wuilius nog een flinke tijd bij jullie mag blijven.
Ik hoop wel dat je nog even hier blijft komen om ons op de hoogte te houden. Sterkte voor jou Marc en de honden!

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Wat een narigheid allemaal, je krijgt nu ineens alles op je dak Martijn.
Ik hoop zo voor jou kanjers dat het allemaal mee valt en er niets ernstigs is. Ook hoop ik dat Wuilis nog een hele tijd bij jullie mag blijven.
Ik wens je heel veel sterkte met alles.
Ik hoop zo voor jou kanjers dat het allemaal mee valt en er niets ernstigs is. Ook hoop ik dat Wuilis nog een hele tijd bij jullie mag blijven.
Ik wens je heel veel sterkte met alles.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Bléh!
Inderdaad Martijn, het is niet goed wat Dapper heeft.Martijn schreef:Dapper heeft net weer een mini-insult gehad.
Er kwam een hond langs die zich onbehoorlijk (volgens Dapper) gedroeg. Ik corrigeerde Dapper en toen viel hij op zijn zij en trappelde met zijn poten. Het duurde maar heel even maar het is de tweede keer.
Een paar maanden geleden is dit ook al gebeurt. Het stelt echt heel weinig voor hoor...minder dan twee seconden en hij is daarna meteen weer helemaal goed maar gezond is anders natuurlijk. Hij is nog maar bijna 6...dit hoort niet.
Cleo wordt binnenkort getest op leichmaniose en ook al is die test negatief dan is er iets anders aan de hand. Eens in de twee maanden (ongeveer) heeft ze last van haar neusslijmvliezen en oren. Ze heeft nu anti-biotica gehad maar dat heeft niet geholpen.
Daarnaast heb ik besloten Dapper binnenkort te laten castreren, zoals hij nu is gaat het niet meer. Hij mag te weinig omdat hij niet op de maatschappelijk aanvaardbare manier met andere macho's om kan gaan. Hoe dat uit gaat pakken moet ik ook nog maar eens zien. Ik moet hem links of rechtsom te kort doen en daar baal ik enorm van.
Wuilus gaat naar omstandigehden goed maar wordt ook steeds een beetje zwakker. We zullen in de loop van het komende jaar afscheid van haar moeten nemen en daar zien we natuurlijk tegenop.
Ik wordt er een beetje moe van. Anderhalf jaar geleden waren zieke honden iets wat andere mensen overkwam en nu hebben ze allemaal wat.
Dus....Blééééééééh! Ik heb het ineens gehad.
Kmoet zeggen na die aanval van Luka is er geen meer gevolgd, misschien heeft die Anafranil daar wat mee te maken gehad.
Ik ben maar een eenvoudig mens, dus niet zo goed met woorden,
toch wil ik jou het allerbeste wensen met de honden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Niekie
- Zeer actief
Bah Martijn, kl*te! Erg rot om te zien ook, lijkt me. Het is inderdaad niet goed wat Dapper heeft. Kan onderzocht worden hoe het komt dat hij al een paar keer van die aanvallen heeft gehad?
Is een eventuele narcose (ivm die castratie) nu wel verstandig voor hem? Het verbaast me in eerste instantie wel een beetje dat je Dapper laat castreren, moet ik eerlijk zeggen. Niet negatief bedoeld en niet gebaseerd op de situatie/het gedrag van Dapper, want daarover kan ik niet oordelen.
Het naderende afscheid van Wuilis is echt rot, zowel voor jou als voor Marc. Het lijkt me moeilijk je hond te zien aftakelen. Jullie kennende kunnen jullie Wuil wel een mooie laatste tijd geven, hopelijk zonder al te veel extra pijn.
En Cleo; ook al niet helemaal in orde dus. Hopelijk kom je er in elk geval achter wat er aan haar mankeert.
Sterkte Martijn (en ook voor Marc). Ik hoop dat het allemaal meevalt...
Hou je ons op de hoogte?
Is een eventuele narcose (ivm die castratie) nu wel verstandig voor hem? Het verbaast me in eerste instantie wel een beetje dat je Dapper laat castreren, moet ik eerlijk zeggen. Niet negatief bedoeld en niet gebaseerd op de situatie/het gedrag van Dapper, want daarover kan ik niet oordelen.
Het naderende afscheid van Wuilis is echt rot, zowel voor jou als voor Marc. Het lijkt me moeilijk je hond te zien aftakelen. Jullie kennende kunnen jullie Wuil wel een mooie laatste tijd geven, hopelijk zonder al te veel extra pijn.
En Cleo; ook al niet helemaal in orde dus. Hopelijk kom je er in elk geval achter wat er aan haar mankeert.
Sterkte Martijn (en ook voor Marc). Ik hoop dat het allemaal meevalt...
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Zoie
- Zeer actief
Re: Bléh!
Op zich lijken de aanvallen mild, maar dat hij daar op 6-jarige leeftijd mee begint is idd wel verontrustend, neem aan dat je het met je DA bespreekt of hebt besproken. Het heeft niet veel zin om te speculeren, maar het zou heel goed een symptoom van iets anders kunnen zijn.Martijn schreef:Dapper heeft net weer een mini-insult gehad.
Er kwam een hond langs die zich onbehoorlijk (volgens Dapper) gedroeg. Ik corrigeerde Dapper en toen viel hij op zijn zij en trappelde met zijn poten. Het duurde maar heel even maar het is de tweede keer.
Een paar maanden geleden is dit ook al gebeurt. Het stelt echt heel weinig voor hoor...minder dan twee seconden en hij is daarna meteen weer helemaal goed maar gezond is anders natuurlijk. Hij is nog maar bijna 6...dit hoort niet.
Het zit allemaal even niet Martijn, sterkte ermee.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Tarz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Ik dacht te hebben begrepen uit je mening dat castratie geen oplossing is voor gedragsproblemen en juist de boel verergerd... hoezo ben je daar van teruggekomen? (geen stookvraag, alleen nieuwsgierigheid).
Vervelend dat deze niet-leuke dingen op jouw pad komen. Ik wens je meer geluk toe voor de toekomst.
Vervelend dat deze niet-leuke dingen op jouw pad komen. Ik wens je meer geluk toe voor de toekomst.
Groetjes Rob
-
Tarz
- Zeer actief
Sorry nog even hoor, maar ik voel me best wel in de zeik gezet. Een tijd terug had jij een uitgebreide mening over castratie. Ik had volgens jou van Tarzan een mismaakte zombie gemaakt etc en nu doe je zelf hetzelfde bij jouw hond.
Ik heb even teruggelezen.
Je moet zelf weten wat je bij je hond doet en ik vind het echt niet zielig, maar ik snap niet echt wat je bedoelt.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ies#835889
Ik heb even teruggelezen.
Je moet zelf weten wat je bij je hond doet en ik vind het echt niet zielig, maar ik snap niet echt wat je bedoelt.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ies#835889
Groetjes Rob
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook bevreemdde toen ik las dat je hem wil castreren, maar ik begrijp het wel.Martijn schreef: Mijn mening is niet veranderd. Ik vind het ook doodzonde om dapper te castreren en ik doe het niet omdat ik niet van reuengedrag hou.
Ik doe het omdat Dapper nu bijna 6 is en dus niet meer met de jaren wat makkelijker wordt met andere reuen en zijn extreme drang om zichzelf te bewijzen. Dapper piest overal waar hij komt tegen de muren en mag minder los dan goed voor hem is.
Zijn prostaat is vergroot en hij heeft epileptische aanvallen van de stress als hij met andere honden in aanraking is.
Binnenkort ga ik verhuizen naar een stad waar een strenger beleid is over honden van zijn rastype en ik kan niet toestaan dat hij op een negatieve manier de aandacht trekt.
Dat is iets compleet anders dan een piepklein wit hondje dat op kussentjes rijdt.
Zoals ik eerder al eens heb gezegd heeft het gelukkig voor Danco positief uitgepakt en ik denk dat hij een gelukkigere hond is sinds hij vaker los kan en iedereen ontspannen met hem buiten loopt. Ik hoop dat het effect voor Dapper ook positief zal zijn, ondanks je eigen gevoel erover
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Tarz
- Zeer actief
Hij reed niet alleen op kussens, maar laat maar want het interesseert je niet genoeg om je er in te verdiepen (maar natuurlijk wel om er een uitspraak over te doen, het zal eens niet...).Martijn schreef:
Dat is iets compleet anders dan een piepklein wit hondje dat op kussentjes rijdt.
Ik keur het niet af dat je Dapper laat castreren. Ik hoop dat het allemaal goed verloopt en dat zowel jij als hij er voordeel aan heeft.
Succes!
Groetjes Rob
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een narigheid Martijn (en Marc), dat het met alle 3 de honden niet naar wens gaat. Heeft de DA een verklaring voor de insultjes van Dapper?
En is een operatie geen risico voor hem als hij af en toe zo'n insult heeft?
Moeilijk hoor!
Ik ben ook benieuwd wat de uitslag is van de leishmaniose test bij Cleo. Het is niet te hopen dat ze dat heeft, maar wat zal er dan zijn?
Wat een gedoe!
En dan die oude Wuilus, ik herken het zo goed van onze Rex, die ook langzaam aan steeds wat minder werd. Pas na haar dood toen ik een foto van haar zag van ruim een jaar voor haar dood, en een foto van een van haar laatste weken, zag ik heel duidelijk het verschil: op de eerste foto straalden haar ogen nog en had ze de wil nog om te leven, op de laatste foto absoluut niet meer. Maar dat heb ik toen ze nog leefde niet gezien.
Ik wens jullie allebei veel sterkte bij wat er nog komen gaat met jullie honden, en hoop en duim dat het allemaal mee gaat vallen.
Sterkte!
En is een operatie geen risico voor hem als hij af en toe zo'n insult heeft?
Moeilijk hoor!
Ik ben ook benieuwd wat de uitslag is van de leishmaniose test bij Cleo. Het is niet te hopen dat ze dat heeft, maar wat zal er dan zijn?
Wat een gedoe!
En dan die oude Wuilus, ik herken het zo goed van onze Rex, die ook langzaam aan steeds wat minder werd. Pas na haar dood toen ik een foto van haar zag van ruim een jaar voor haar dood, en een foto van een van haar laatste weken, zag ik heel duidelijk het verschil: op de eerste foto straalden haar ogen nog en had ze de wil nog om te leven, op de laatste foto absoluut niet meer. Maar dat heb ik toen ze nog leefde niet gezien.
Ik wens jullie allebei veel sterkte bij wat er nog komen gaat met jullie honden, en hoop en duim dat het allemaal mee gaat vallen.
Sterkte!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heel vervelend Martijn. Ik hoop dat ze vinden wat Cleo mankeert en er iets aan kunnen doen en dat Dapper meer vrijheid kan krijgen door zijn castratie. Wat Wuilus betreft weet ik hoe het is. Chiva begint ook echt ouder te worden en ook wij houden er rekening mee dat ze er over een tijdje niet meer zal zijn (hoewel Chief fysiek nog wel in een goede conditie is). Ik heb er ook wel vrede mee, een hondenleven is nu eenmaal beperkt (net als elk leven overigens), maar toch blijft het moeilijk te weten dat je afscheid moet gaan nemen van een dier dat zo helemaal bij je leven hoort.
Veel sterkte met jullie hondjes.
Veel sterkte met jullie hondjes.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012