Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yorken niet zindelijk??
Moderator: moderatorteam
- Chow
- geregistreerd lid
Yorken niet zindelijk??
Onze york Boris is nu een jaar oud maar blijft slecht zindelijk. We hebben echt alles geprobeerd wat beschreven staat in diverse forums en boeken. Nu horen wij ook van andere york eigenaren dat zij dat probleem ook hebben/hadden. Klopt het dat yorken slecht zindelijk zijn?? Ik hoop dat iemand van jullie hier over kan adviseren want het is voor ons maar ook voor Boris gewoon heel vervelend.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klopt, Yorken staan daar erg om bekend. Waarom is eigenlijk niet te verklaren. ER zijn wel meerdere KLEINE rassen die daar last van hebben.
Het enige wat ik kan aanraden is echt consequent zijn en blijven. Kijk hoelang hij het op kan houden. Begin anders elke 1,5 uur buiten te laten en echt boos (niet slaan, maar echt POTVERDORRIE FOEI, en dan direct buiten zetten, let op geen neus erdoor halen daar wordt het niet beter van) doen als je hem op heterdaad betrapt. En dan steeds de tijd gaan uitbouwen gaat dat goed dan 2 uur, 2,5 uur 3 uur.
Maria.
Het enige wat ik kan aanraden is echt consequent zijn en blijven. Kijk hoelang hij het op kan houden. Begin anders elke 1,5 uur buiten te laten en echt boos (niet slaan, maar echt POTVERDORRIE FOEI, en dan direct buiten zetten, let op geen neus erdoor halen daar wordt het niet beter van) doen als je hem op heterdaad betrapt. En dan steeds de tijd gaan uitbouwen gaat dat goed dan 2 uur, 2,5 uur 3 uur.
Maria.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chow
- geregistreerd lid
We zijn al een jaar consequent en soms gaat het een paar dagen goed. Opeens is het dan weer mis en doet z'n behoefte zelfs wanneer ie net is uitgelaten.Maria schreef:Het klopt, Yorken staan daar erg om bekend. Waarom is eigenlijk niet te verklaren. ER zijn wel meerdere KLEINE rassen die daar last van hebben.
Maria.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat altijd op de zelfde plaats?Chow schreef:We zijn al een jaar consequent en soms gaat het een paar dagen goed. Opeens is het dan weer mis en doet z'n behoefte zelfs wanneer ie net is uitgelaten.Maria schreef:Het klopt, Yorken staan daar erg om bekend. Waarom is eigenlijk niet te verklaren. ER zijn wel meerdere KLEINE rassen die daar last van hebben.
Maria.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Chow
- geregistreerd lid
Klopt, altijd op de deurmatLysette schreef:Is dat altijd op de zelfde plaats?Chow schreef:We zijn al een jaar consequent en soms gaat het een paar dagen goed. Opeens is het dan weer mis en doet z'n behoefte zelfs wanneer ie net is uitgelaten.Maria schreef:Het klopt, Yorken staan daar erg om bekend. Waarom is eigenlijk niet te verklaren. ER zijn wel meerdere KLEINE rassen die daar last van hebben.
Maria.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Chow
- geregistreerd lid
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoe vaak wordt ie overdag uitgelaten? En heb je hem het woord: "plasje doen" geleerd? Dat hebben wij gedaan toen R & K nog pups waren, dan wisten ze wanneer ze moesten plassen.Chow schreef:Boris kan het wel als ie wil. Ik laat hem s'avonds tussen 22:00 en 23:00 uit en dan is ie zindelijk tot de volgende morgen 7:30. Overdag lukt het hem een stuk minder goed. Het lijkt soms alsof ie het doet om aandacht te krijgen.

- Chow
- geregistreerd lid
Overdag wordt ie elke 3 uur zo'n beetje uitgelaten en plast dan altijd. Het is niet het probleem dat ie buiten niks doet.cindy1986 schreef:Hoe vaak wordt ie overdag uitgelaten? En heb je hem het woord: "plasje doen" geleerd? Dat hebben wij gedaan toen R & K nog pups waren, dan wisten ze wanneer ze moesten plassen.Chow schreef:Boris kan het wel als ie wil. Ik laat hem s'avonds tussen 22:00 en 23:00 uit en dan is ie zindelijk tot de volgende morgen 7:30. Overdag lukt het hem een stuk minder goed. Het lijkt soms alsof ie het doet om aandacht te krijgen.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb ooit ergens gewerkt waar ook twee (volwassen) yorkshire terriers rondliepen. Daar lagen inderdaad regelmatig plasjes op de grond.
Toch zou ik me er niet bij neerleggen en gewoon consequent blijven doorgaan met de zindelijkheidstraining.
Overigens was onze Belle (geen yorkshire terrier) ook al bijna een jaar voor ze echt zindelijk was. Nu doet ze echt nooit meer iets binnen. Bij sommige honden duurt het gewoon wat langer
Toch zou ik me er niet bij neerleggen en gewoon consequent blijven doorgaan met de zindelijkheidstraining.
Overigens was onze Belle (geen yorkshire terrier) ook al bijna een jaar voor ze echt zindelijk was. Nu doet ze echt nooit meer iets binnen. Bij sommige honden duurt het gewoon wat langer
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Misschien de tijd rekken tussen uitlaatbeurten.Chow schreef:Overdag wordt ie elke 3 uur zo'n beetje uitgelaten en plast dan altijd. Het is niet het probleem dat ie buiten niks doet.cindy1986 schreef:Hoe vaak wordt ie overdag uitgelaten? En heb je hem het woord: "plasje doen" geleerd? Dat hebben wij gedaan toen R & K nog pups waren, dan wisten ze wanneer ze moesten plassen.Chow schreef:Boris kan het wel als ie wil. Ik laat hem s'avonds tussen 22:00 en 23:00 uit en dan is ie zindelijk tot de volgende morgen 7:30. Overdag lukt het hem een stuk minder goed. Het lijkt soms alsof ie het doet om aandacht te krijgen.
Dus zo'n 4u en later 5 uur tussen elke beurt.
Luka was ook pas volledig zindelijk toen hij een jaar oud was.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je hond het altijd op de deurmat doet is hij plaatszindelijk geworden op die plek. Het zelfde als je hond het bijvoorbeeld alleen in de tuin wil doen. Ik zou de mat weg doen. Misschien kan hij over een tijdje weer terug maar nu is dat zijn plekje. Zodra hij het op die plek wil doen, oppakken en mee naar buiten nemen. Als hij daar zijn plas afmaakt heeeel goed belonen. Mocht hij het toch nog op die plek bij de deur blijven doen zou je er ook een tijdje aluminium folie ofzo neer kunnen leggen maar het belangrijkste is toch om hem heeel goed in de gaten te houden.Chow schreef:Klopt, altijd op de deurmatLysette schreef:Is dat altijd op de zelfde plaats?Chow schreef:We zijn al een jaar consequent en soms gaat het een paar dagen goed. Opeens is het dan weer mis en doet z'n behoefte zelfs wanneer ie net is uitgelaten.Maria schreef:Het klopt, Yorken staan daar erg om bekend. Waarom is eigenlijk niet te verklaren. ER zijn wel meerdere KLEINE rassen die daar last van hebben.
Maria.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
- Zeer actief
- Chow
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
een plasje okee kan gebeuren, maar een drol en dan ook nog in zijn eigen mandje :N: normaal gesproken houden ze hun "nest" schoon
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Vaste gebruiker
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe reageer je als je ontdekt dat je hond iets binnen heeft gedaan? Er vanuitgaande dat er niets medisch aan de hand is klinkt mij het hele verhaal (zoals jezelf ook al opmerkte) als aandachttrekkerij in de oren.
Ik zou beginnen met, zoals al eerder aangeraden, dedeurmat te verwijderen. Verder zou ik niet corrigeren maar straal negeren. Als je hond ergens een plas doet, of zelfs poept negeer je hem. Doe maar net alsof je helemaal niets merkt. Even later, als de hond niet in dezelfde ruimte is, ruim je de rommel op. Zorg er wel voor dat de hond er op dat moment absoluut niet bij is, zodat hij niet ziet dat jij aandacht besteedt aan zijn "product". Schoonmaken bij voorkeur met azijn, dit haalt de geurtjes echt weg, in tegenstelling tot allerhande frisse bloemetjes-schoonmaakmiddelen.
Als het hier echt om aandachtvragend gedrag gaat zal het enige tijd duren voordat je verbetering opmerkt. Sterker nog de kans is groot dat het gedrag in eerste instantie toeneemt. Het heeft immers altijd resultaat gehad en dat heeft het nu ineens niet meer. Reden dus om nog eens extra je best te doen. Pas als je hond echt in de gaten krijgt dat hij met zijn plasserij geen aandacht meer krijgt zal hij er mee stoppen.
Ik zou verder buiten doorgaan met het belonen wanneer hij buiten zijn behoeften doet. Ik prijs mijn honden nog steeds, ook de oudste van bijna 2 jaar, als ze buiten netjes hun behoeften doen. De tip om het plassen en poepen onder commando te zetten is ook een goede aanvulling. Dit doe je door wanneer de hond buiten zijn behoeften doet het commando een paar keer te noemen en de hond te prijzen. Als je dit regelmatig herhaalt zal de hond het commando gaan associeren met het doen van de behoeften.
Tot slot nog een laatste tip: verzeker je er van dat je hond ook daadwerkelijk zijn behoeften doet tijdens het uitlaten. Sommige honden zijn tijdens de uitlaatronde zo druk bezig met allerlei andere zaken (lekkere luchtjes, andere honden, konijnen, noem maar op) dat ze gewoon vergeten hun behoeften te doen. Als dat zo is is het natuurlijk niet vreemd dat hij zijn behoeften alsnog doet wanneer hij weer binnen is waar de prikkels veel minder groot zijn.
Veel succes met het zindelijk krijgen van je York.
Ik zou beginnen met, zoals al eerder aangeraden, dedeurmat te verwijderen. Verder zou ik niet corrigeren maar straal negeren. Als je hond ergens een plas doet, of zelfs poept negeer je hem. Doe maar net alsof je helemaal niets merkt. Even later, als de hond niet in dezelfde ruimte is, ruim je de rommel op. Zorg er wel voor dat de hond er op dat moment absoluut niet bij is, zodat hij niet ziet dat jij aandacht besteedt aan zijn "product". Schoonmaken bij voorkeur met azijn, dit haalt de geurtjes echt weg, in tegenstelling tot allerhande frisse bloemetjes-schoonmaakmiddelen.
Als het hier echt om aandachtvragend gedrag gaat zal het enige tijd duren voordat je verbetering opmerkt. Sterker nog de kans is groot dat het gedrag in eerste instantie toeneemt. Het heeft immers altijd resultaat gehad en dat heeft het nu ineens niet meer. Reden dus om nog eens extra je best te doen. Pas als je hond echt in de gaten krijgt dat hij met zijn plasserij geen aandacht meer krijgt zal hij er mee stoppen.
Ik zou verder buiten doorgaan met het belonen wanneer hij buiten zijn behoeften doet. Ik prijs mijn honden nog steeds, ook de oudste van bijna 2 jaar, als ze buiten netjes hun behoeften doen. De tip om het plassen en poepen onder commando te zetten is ook een goede aanvulling. Dit doe je door wanneer de hond buiten zijn behoeften doet het commando een paar keer te noemen en de hond te prijzen. Als je dit regelmatig herhaalt zal de hond het commando gaan associeren met het doen van de behoeften.
Tot slot nog een laatste tip: verzeker je er van dat je hond ook daadwerkelijk zijn behoeften doet tijdens het uitlaten. Sommige honden zijn tijdens de uitlaatronde zo druk bezig met allerlei andere zaken (lekkere luchtjes, andere honden, konijnen, noem maar op) dat ze gewoon vergeten hun behoeften te doen. Als dat zo is is het natuurlijk niet vreemd dat hij zijn behoeften alsnog doet wanneer hij weer binnen is waar de prikkels veel minder groot zijn.
Veel succes met het zindelijk krijgen van je York.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
yorken niet zindelijk ?
Ook mijn yorkie was echt superzindelijk.
Heeft wel lang geduurd voordat ze s'nachts zindelijk was want regelmatig lag er een drolletje maar dit bleek achteraf een medische oorzaak te hebben,ze had namelijk verkleefde darmen.
Ze was zo zindelijk dat als ze voor de deur stond en ik zag het niet dat ze een kef gaf om me te waarschuwen.
Ook de yorkies die ik ken zijn goed zindelijk.
Heel wat anders zijn mijn shih tzu's , die kunnen heel goed hun plas op houden maar owee als ze onverwachts nodig moeten poepen dan geven ze niks aan maar doen het gewoon.
Dit heb ik van meer shih tzu eigenaren gehoord
Heeft wel lang geduurd voordat ze s'nachts zindelijk was want regelmatig lag er een drolletje maar dit bleek achteraf een medische oorzaak te hebben,ze had namelijk verkleefde darmen.
Ze was zo zindelijk dat als ze voor de deur stond en ik zag het niet dat ze een kef gaf om me te waarschuwen.
Ook de yorkies die ik ken zijn goed zindelijk.
Heel wat anders zijn mijn shih tzu's , die kunnen heel goed hun plas op houden maar owee als ze onverwachts nodig moeten poepen dan geven ze niks aan maar doen het gewoon.
Dit heb ik van meer shih tzu eigenaren gehoord

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë