Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

info gevraagd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

droopy
Actief

info gevraagd

Ongelezen bericht door droopy »

Ben op zoek naar info over spondylose bij honden.................

Ben vandaag bij de dierenarts geweest met mijn oudste dame. Nadat zij vannacht in een toeval verdaagde. Waar ze met de nodige moeite weer uit kwam. Al met al heeft het wel een poosje geduurd voordat zij weer bij de tijd was...

Na onderzoek door de dierenarts, bleek zij een nierfunctiestoornis te hebben en wordt per direct overgezet op nierdieet, haar ureum gehalte is te hoog dit schijnt ook toxisch te werken op de hersenen ( waar volgens de dierenarts ook toevallen door kunnen ontstaan).
Om eventuele toevallen in de toekomst te voorkomen wordt zij preventief op kaliumbromide gezet (met in de koelkast stesolid te gebruiken bij een toeval die zij krijgt en luminal te gebruiken na telefonisch overleg met de dierenarts).

Doordat haar achterpootreflex vertraagd is zijn er ook foto's gemaakt van haar rug en blijkt zij spondylose te hebben. Daarvoor wordt zij op de dexametason gezet die de zwelling wat tegen moet gaan. En hopen we er op dat zij weer wat opknapt omdat er iets meer ruimte onstaat in de openingen waar de zenuwen door lopen. Want op dit moment verloopt de prikkeloverdracht niet helemaal zoals het hoort te gaan. Wat weer goed te zien is in de zwalkende achterhand en het lopende poepen en piesen. Vaak heeft ze volgens mij niet eens in de gaten dat zij dat doet.

Het bovenstaande verhaal heb ik van de dierenarts althans wat er is blijven hangen. Maar ik heb geen idee wat het allemaal inhoud en wil graag informatie van mensen die hiermee te maken gehad hebben.
Vooral dingen waar ik op moet letten, wat ik nog meer kan doen om het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken. Op dit moment is mijn mooie lieve oude dame ruim 12,5 jaar oud en ik realiseer me maar al te goed dat de resterende tijd misschien niet meer zo lang is als ik zou wensen.

Alvast dank voor jullie reacties
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

je zou met haar naar een fysiotherapeute kunnen gaan, die leert jou ook binnen een paar behandelingen hoe je haar kan masseren en strekken om de druk te verminderen

sterkte
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ken iemand met een hond met spondylose. Deze hond krijgt een homeopathische behandeling via Atjo Westerhuis. Zie
http://www.uwdierenkliniek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”