Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe de honden straks bij elkaar introduceren?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Alexandra
Vaste gebruiker

hoe de honden straks bij elkaar introduceren?

Ongelezen bericht door Alexandra »

Maandag ga ik de RR halen, dat betekent dat maandag ook de confrontatie Droopy/Asi gaat plaatsvinden.

Als het had gekund had ik die confrontatie het liefst buiten laten gebeuren maar dat gaat niet. Asi is agressief naar andere honden als hij aangelijnd is en ik durf hem toch echt niet los te laten als ik hem net opgehaald heb.

Droopy zal er echter wat moeite mee hebben als er zomaar een vreemde hond komt binnenwandelen dus hoe doe ik dat nu op de handigste manier? Gewoon Asi en Droopy meteen los samen in de kamer of in de tuin? Heeft iemand een beter idee?

Ik wil uiteraard graag dat het goed gaat en de eerste introductie is daarbij toch wel heel belangrijk.
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

eh, ik weet niets van de voorgeschiedenis en dus ook niet waar je je nieuwe hond gaat ophalen (fokker, asiel, particulier) maar is het geen goed idee om je hond mee te nemen als je de nieuwe hond ophaalt? dan kunnen ze kennismaken op ander terrein dan bij jullie thuis.
Alexandra
Vaste gebruiker

We weten niet hoe die hond reageert op een andere hond op zijn terrein, bovendien moet ik ze dan ook nog apart naar de bus gaan brengen want ze kunnen voorlopig niet samen aangelijnd lopen. Hij komt overigens uit een gewoon huis, ze hebben daar ook een hond. Hij is op zich wel gewend om de aandacht te delen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als jouw hond niet aangelijnd kennis kan maken, kun je dan niet naar een afgesloten plein o.i.d. gaan wat niet bekend is voor jouw hond en hem daar loslaten. Zijn ze toch op vreemd terrein en los.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alexandra
Vaste gebruiker

We hebben hier nergens een terrein wat daar geschikt voor is. Ik zit er hard aan te denken om ze toch eerst in de tuin kennis te laten maken. Tuin is minder Droopy's territorium dan het huis en de tuin is volledig omheind met schuttingen, geen risico op ontsnappen. Verder is het ook een grote tuin zodat ze de ruimte hebben.
Alleen wandelen er wel twee kippen los, ik hoop niet dat de RR die als lekker hapje gaat zien :neenee:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, ik zou de kipjes maar even opbergen. Want ookal zou de RR hen niet willen opeten, als het beweegt is de kans groot dat RR er wel achteraan gaat jagen, met alle gevolgen.
Maar hoe ging de eerste kennismaking tussen je huidige hond en de nieuwe toen je ging kijken of het wat voor jullie was?
Dat is toch vaak ook wel een indicatie hoe een en ander kan verlopen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
blinky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door blinky »

Nou je staat voor een uitdagende klus hoor.
Zat ik te denken als je al het speelgoed opruimt van de hond de mand enzo ook en je laat de nieuwe hond in huis de *oude* nog niet en een kort poosje daarna jullie hond zou dat niet kunnen? Of heb ik het nu helemaal fout dat dit juist niet kan? Ik geloof dat ik het zo zou proberen?
Of in de tuin?
Leny
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:ik zou ook gaan voor onbekend omheind terrein (een hondenschool of zo?).
ik ook, huiskamer zou ik zeker niet doen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Inge O schreef:ik zou ook gaan voor onbekend omheind terrein (een hondenschool of zo?).
ik ook, huiskamer zou ik zeker niet doen...
Nee huiskamer komen teveel ander zaken bijzspelen, ik heb met mijn Boxies ze op neuttraal terrein kennis laten maken, effe laten dollen en mat ze allen de auto in, ging perfect! :ok:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Vandaag is het maandag en ik ben benieuwd hoe het gegaan is. :denken:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Alexandra
Vaste gebruiker

Dan zal ik dat maar gauw vertellen :wink:

Asi staat nu naast mijn computerstoel want ik kan geen stap verzetten zonder dat hij meeloopt.

Het halen was even niet leuk, huilende bazin in de deuropening en een zielig jankende hond met de staart tussen de poten op de achterbank.
Thuisgekomen hebben we hem eerst maar even uitgelaten en daarna in de tuin gedaan maar dat ging niet echt naar mijn zin. Hij werd druk, kreeg kippen in het vizier dus heb ik me maar bedacht.
We hebben hem binnengelaten en Droopy heb ik een riem omgedaan en bij me genomen. Het hondje van mijn vriend ging meteen vriendelijk snuffelen en dat vond Asi best. Aan Droopy wilde hij ook wel snuffelen maar die arme Droopy was doodsbang, als hij in me had kunnen kruipen had hij het graag gedaan.
Nu zit ik hier even alleen en liggen ze allemaal op hun eigen plek. Droopy gromt als Asi te dicht in zijn buurt komt maar gaat niet op hem af. Als Asi van zijn eigen van huis meegekomen kussen afgaat dan zit Droopy daar wel meteen op. Asi reageert daar totaal niet op.

Het is nu nog wel heel erg spannend, ik weet niet wat Asi doet als Droopy hem een keer hapt en ik weet ook niet of Droopy straks meer lef krijgt en gaat uitdagen.
Megannetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Megannetje »

ohw wat spannend allemaal!
Tot nu toe gaat het dus wel ok?
Afbeelding
Alexandra
Vaste gebruiker

Mijn kippen zijn nogal vrijheidsgezind, die vinden elke keer weer een manier om uit de ren te komen, ze waren er wel in maar toen niet meer :denken:

Het gaat nog steeds maar het is, zeker voor mij, nog een beetje spitsroeden lopen. Als ik achter de pc ga zitten komt alles in beweging en haar hergroeperen. Zolang ik ergens stil op de bank zit zijn ze allemaal blij. Zodra mijn vriend of ik de kamer verlaten wordt Asi ook heel onrustig.
Alexandra
Vaste gebruiker

Zag ik toch net een dijk van een typefout. Haar moest gaat zijn natuurlijk :oeps:

We hebben hem uitgelaten, tegelijk met de twee kleintjes en dat ging perfect. We kwamen een loslopende Retriever tegen die tegen hem tekeer ging. Hij reageerde wel maar absoluut niet extreem. Daarna nog een aangelijnde hond en daar trok hij ook wel naar maar ook niet overdreven sterk.

Asi zoekt toenadering tot Droopy, Droopy gromt dan wel tegen hem maar het valt tot nu toe mee. Af en toe waagt Droopy zich aan de achterkant van Asi om eens te snuffelen maar hij vindt het nog steeds een wel heel grote hond.

Het blijft natuurlij spannend. Droopy is maar een heel klein hondje, Asi is een kalf, dat maakt het wel enger want als Asi een keer bijt is het meteen goed mis. Maar we hebben wel goede hoop. Er zit geen kwaad in de hond, hij is wel onzeker maar dat zal op den duur ook wel minder worden.

Zijn bazin heeft al twee keer gebeld om te vragen hoe het gaat. Zij heeft het er heel erg moeilijk mee. Ik heb haar beloofd om morgen een mail te sturen met een update. Het is wel wennen, zo'n betrokken ex-baas maar ik waardeer het eigenlijk wel heel erg.
Alexandra
Vaste gebruiker

Ik stuur ze voorlopig ook elke dag een mail, ze wilde donderdag weer bellen en dat vind ik ook prima. Ze willen ook graag een keer komen kijken maar ik denk dt het wijs is om daar een tijdje mee te wachten.

Het gaat nog vrij goed, mijn kleintje gromt wel steeds tegen hem maar hij loopt tot nu toe daar gewoon van weg.
Net hebben ze samen de man die hier iets komt repareren uitgebreid besnuffeld, gelukkig was hij niet bang voor honden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”