Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dapper en Cleo zijn vergiftigd. Wie weet er iets?
Moderator: moderatorteam
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zo da's goed klote zeg!
Ze verkopen tegenwoordig bij de dierenwinkel een speciale zak van hard plastic dat je aan je deur onder je brievenbus hangt waar je post in valt.
Of halverwege de gang een traphekje plaatsen zodat de honden niet bij de deur kunnen komen.
Sterkte en hopelijk knappen ze snel weer op!
Ze verkopen tegenwoordig bij de dierenwinkel een speciale zak van hard plastic dat je aan je deur onder je brievenbus hangt waar je post in valt.
Of halverwege de gang een traphekje plaatsen zodat de honden niet bij de deur kunnen komen.
Sterkte en hopelijk knappen ze snel weer op!
Groetjes van Charlotte

- Rossi
- Zeer actief
- sanne
- Vaste gebruiker
-
Rob*
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Gadverdamme Martijn, wat een bericht. Fijn dat het goed af lijkt te lopen, maar wat een enorme zorg dat het echt een gerichte actie lijkt te zijn. Afschuwelijk als mensen zoiets kunnen doen. Ik hoop dat er mensen in je buurt zijn die iets gezien hebben o.i.d.
Sterkte met je twee lieverds...
Sterkte met je twee lieverds...
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, ik duim voor ze! Gelukkig klinkt het allemaal redelijk hoopvol en ik neem aan dat je ze niet mee had gekregen als de toestand nog erg zorgwekkend was geweest. Geef ze maar een dikke knuffel van me!
STerkte!!
STerkte!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een ramp Martijn,
Ik lees dit nu pas, maar sowieso had je niet veel gehad aan mijn beperkte kennis mbt. dit soort zaken. Gelukkig lijkt het er op alsof Cleo en Dapper het zullen overleven.
Ik heb hier zelf twee keer een vergiftigde hond meegemaakt. Beide keren met een landbouwgif, de meeste van die vergiften hebben dezelfde basis, de naam ben ik even kwijt. Maar de verschijnselen die jij aangeeft heb ik dus ook gezien. Wel kwamen daar nog bij de volgende zaken: diarree, als water, met wat bloedklonters, veel speekselproduktie én, en dit is belangrijk, sterk verkleinde pupillen. Dit laatste wijst zoals ik begreep op landbouwgif, met de basisstof waarvan ik de naam kwijt ben (gechloreerde koolwaterstof?).
Ik denk dat het heel belangrijk is geweest dat je honden zo snel al hebben gebraakt, en vooral dat je zo snel met ze bij de DA zat. Wat mijn honden o.a. kregen was Atropine. Ik begreep van mijn DA dat hoe eerder er behandeld wordt, hoe kleiner de kans is op blijvende en/of ernstige leverbeschadiging. Mijn twee honden hebben het helemaal overleeft, zonder ogenschijnlijk blijvend letsel. Beide gevallen zijn alweer enkele jaren geleden, dus op de lange termijn heb ik kunnen zien dat er niets aan ze mankeert. Als het goed is moeten je twee honden morgen alweer helemaal normaal zijn.
Dat laatste hoop ik van harte, sterkte, ook met het probleem waar je nu mee zit, je weet niet waar het vandaan is gekomen.
Eén van mijn twee honden had een stuk geprepareerde chorizo opgegeten terwijl we aan de korte lijn een wandeling maakten. Daar had ik niets van gemerkt, moet heel snel zijn gegaan. 10 Minuten later, weer thuis, begon ik te merken dat er iets loos was, trillen, waggelen, omvallen, overgeven, de chorizo kwam er weer uitzetten, veel speeksel en diarree met bloed. Ik was er dus snel bij. Is het een mogelijkheid dat Cleo die worst op straat op heeft gegeten, thuis heeft opgebraakt, en dat daarna Dapper die weer soldaat heeft gemaakt?
Nogmaals, sterkte,
Willy.
Ik lees dit nu pas, maar sowieso had je niet veel gehad aan mijn beperkte kennis mbt. dit soort zaken. Gelukkig lijkt het er op alsof Cleo en Dapper het zullen overleven.
Ik heb hier zelf twee keer een vergiftigde hond meegemaakt. Beide keren met een landbouwgif, de meeste van die vergiften hebben dezelfde basis, de naam ben ik even kwijt. Maar de verschijnselen die jij aangeeft heb ik dus ook gezien. Wel kwamen daar nog bij de volgende zaken: diarree, als water, met wat bloedklonters, veel speekselproduktie én, en dit is belangrijk, sterk verkleinde pupillen. Dit laatste wijst zoals ik begreep op landbouwgif, met de basisstof waarvan ik de naam kwijt ben (gechloreerde koolwaterstof?).
Ik denk dat het heel belangrijk is geweest dat je honden zo snel al hebben gebraakt, en vooral dat je zo snel met ze bij de DA zat. Wat mijn honden o.a. kregen was Atropine. Ik begreep van mijn DA dat hoe eerder er behandeld wordt, hoe kleiner de kans is op blijvende en/of ernstige leverbeschadiging. Mijn twee honden hebben het helemaal overleeft, zonder ogenschijnlijk blijvend letsel. Beide gevallen zijn alweer enkele jaren geleden, dus op de lange termijn heb ik kunnen zien dat er niets aan ze mankeert. Als het goed is moeten je twee honden morgen alweer helemaal normaal zijn.
Dat laatste hoop ik van harte, sterkte, ook met het probleem waar je nu mee zit, je weet niet waar het vandaan is gekomen.
Eén van mijn twee honden had een stuk geprepareerde chorizo opgegeten terwijl we aan de korte lijn een wandeling maakten. Daar had ik niets van gemerkt, moet heel snel zijn gegaan. 10 Minuten later, weer thuis, begon ik te merken dat er iets loos was, trillen, waggelen, omvallen, overgeven, de chorizo kwam er weer uitzetten, veel speeksel en diarree met bloed. Ik was er dus snel bij. Is het een mogelijkheid dat Cleo die worst op straat op heeft gegeten, thuis heeft opgebraakt, en dat daarna Dapper die weer soldaat heeft gemaakt?
Nogmaals, sterkte,
Willy.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Verdomme Martijn! Ik lees het nu pas. Degene die dat flikt moeten ze opknopen
Ik vraag me toch af waar Cleo en Dapper dat gif opgedaan hebben. Ik zal ook extra allert zijn met Harrie. Of was je niet in de buurt van het park? Laat je nog even weten hoe het met ze gaat verder? Veel knuffies voor de zieliepietjes..........................

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat het zo gegaan is, lijkt me geen pretje om te moeten vermoeden dat iemand je honden met opzet via je brievenbus vergiftigt heeft.
Als er niemand is die een ongelooflijke bloedhekel aan jou of aan je honden heeft lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat ze via de brievenbus vergiftigd zijn.
Werd Cleo kort na de wandeling onwel?
Mijn ervaring was dus zo, tussen de tijd van opeten en de eerste verschijnselen zat hoogstens tien minuten. Tussen de eerste verschijnselen en het duidelijke beeld van een vergiftiging nog eens 10 minuten.
Inderdaad zou het een verklaring kunnen zijn voor het feit dat Dapper minder geraakt is dan Cleo, zij heeft de ergste troep er al uitgehaald voor hem.
Bizar dagje hoor.
Als er niemand is die een ongelooflijke bloedhekel aan jou of aan je honden heeft lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat ze via de brievenbus vergiftigd zijn.
Werd Cleo kort na de wandeling onwel?
Mijn ervaring was dus zo, tussen de tijd van opeten en de eerste verschijnselen zat hoogstens tien minuten. Tussen de eerste verschijnselen en het duidelijke beeld van een vergiftiging nog eens 10 minuten.
Inderdaad zou het een verklaring kunnen zijn voor het feit dat Dapper minder geraakt is dan Cleo, zij heeft de ergste troep er al uitgehaald voor hem.
Bizar dagje hoor.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Toen onze pup was vergiftigt waren er inderdaad ook vrij snel symtomen van braken, trillen en evenwichtsstoornissen, vrij snel nadat hij het gif had binnengekregen. Dat was trouwens slakkengif.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Jee, wat een schrik zeg!
Knuffels voor je hondjes en succes voor jou!
Ikwoon op een flat...maar mochten we een benedenwoning krijgen dan is het nu duidelijk voor me dat Rimpel niet in de gang komt!
Klinkt lullig misschien, maar dank je wel voor je bericht!
Aan dit soort dingen denk je toch helemaal niet...dat iemand misschien iets door je brievenbus heengooit?
Ik hoop dat alles met een sisser afloopt!
Knuffels voor je hondjes en succes voor jou!
Ikwoon op een flat...maar mochten we een benedenwoning krijgen dan is het nu duidelijk voor me dat Rimpel niet in de gang komt!
Klinkt lullig misschien, maar dank je wel voor je bericht!
Aan dit soort dingen denk je toch helemaal niet...dat iemand misschien iets door je brievenbus heengooit?
Ik hoop dat alles met een sisser afloopt!
-
linlin
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het gebeurd, de hond van één van de buren is een paar jaar geleden
ook vergiftigd.
Een van de boeren uit de veldjes vond hem in de weg lopen.
Ik hoop dat je honden er goed doorkomen, maar zou wel de boel in de gaten houden, als het express is gedaan !
Sterkte en beterschap voor jou en de honden.!
ook vergiftigd.
Een van de boeren uit de veldjes vond hem in de weg lopen.
Ik hoop dat je honden er goed doorkomen, maar zou wel de boel in de gaten houden, als het express is gedaan !
Sterkte en beterschap voor jou en de honden.!
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Shit, Martijn, vond het leuk je weer te zien op het forum, maar niet met zo'n bericht. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop zijn.
Dat lijkt me nou juist zo'n eng idee, dat er dus blijkbaar een gek in je buurt rondloopt die of een enorme hekel aan honden in het algemeen heeft of aan die van jou.Martijn schreef:
Ik denk dat ik er wel nooit achter zal komen wat er precies gebeurt is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop ontzettend voor je dat Dapper en Cleo geen schade hiervan ondervinden. Ga je nog terug naar de DA voor controle? Of heeft dat geen zin? Heeft het misschien zin om wat urine en ontlasting door de DA na te laten kijken?Martijn schreef:Het gaat nog hetzelfde. We hebben net met z'n drieën liggen slapen op de bank en ze hebben wat kip gegeten. Zometeen proberen een stukje te wandelen en te plassen.Femia schreef:Verdomme Martijn! Ik lees het nu pas. Degene die dat flikt moeten ze opknopenIk vraag me toch af waar Cleo en Dapper dat gif opgedaan hebben. Ik zal ook extra allert zijn met Harrie. Of was je niet in de buurt van het park? Laat je nog even weten hoe het met ze gaat verder? Veel knuffies voor de zieliepietjes..........................
In het park ben ik gisteren en vanmorgen niet geweest. Als het van buiten komt dan hier in de straat of in Weesp. Maar wees sowieso alert want dit wil je niet meemaken. Het is heel naar om niet zeker te weten of je honden er morgen nog wel zijn.
Sterkte, ik zal duimen dat het allemaal goed afloopt!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jeetje... heel veel sterkte! ik dacht dat ik soms wel erg negatief dacht over mensen en dieren vergiftigen, van mij mogen ze dus om die reden (brievenbus vergif gooien) niet in de gang... maar helaas lopen er nog toch van die idioten rond (als het zo gegaan is)...
Hoop dat alles goed komt met ze.. sterkte
Hoop dat alles goed komt met ze.. sterkte

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Niekie
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Gelukkig. Wat zal jij geschrokken zijn. Ben je al wat verder over wie en hoe het gebeurd is. Of een indicatie wie, misschien heb je ruzie gehad met iemand?Martijn schreef:Cleo is nog steeds erg stijf en ze slapen allebei zoveel mogelijk (komt ook door de medicijnen) maar langzaam maar zeker krabbelen ze weer op. Het komt wel goed denk ik.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer: