Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve Ozzy
Moderator: moderatorteam
Lieve Ozzy
Zowel in het asiel van Brugge, als dat van Oostende ben ik vaak terug te vinden.
Mijn hart bloedt telkenmale ik daar kom, zeker als je te horen krijgt waarom de meeste daar zitten.
In de periode april – mei ging ik dagelijks wandelen met een hond in het asiel Blauw Kruis Brugge. Ik had me voorgenomen het constant bij dezelfde hond te houden. Ik liep alle hokken af. Jankende, blaffende honden sprongen op en neer, snuffelend aan mijn hand die ik uitstak, me uitnodigend hen te nemen om mee te gaan wandelen. Ik kan je verzekeren dat het pijn doet als je ze niet allemaal even kan laten genieten van de vrije buitenlucht.
Er was echter één hond die niet jankte, niet blafte, niet snuffelde… Een hond die net daarom niet zo snel werd bekeken door de bezoekers van het asiel. Maar Tim zou Tim niet zijn als hij aan die hond zou voorbijgaan.
Ik vroeg aan de oppasser of ik met deze hond mocht wandelen. Dat mocht… even om een leiband en dan naar de kennel via de binnenkant, want daar lag hij. En hij leek geen zin te hebben dichterbij te komen. Ik had meteen de angst opgemerkt… de blik alleen al en daarbovenop lagen zijn oren in z’n nek.
Helaas, ik alleen kreeg hem er niet uit. Een oppaster moest komen helpen.
“Niet mishandeldâ€
Mijn hart bloedt telkenmale ik daar kom, zeker als je te horen krijgt waarom de meeste daar zitten.
In de periode april – mei ging ik dagelijks wandelen met een hond in het asiel Blauw Kruis Brugge. Ik had me voorgenomen het constant bij dezelfde hond te houden. Ik liep alle hokken af. Jankende, blaffende honden sprongen op en neer, snuffelend aan mijn hand die ik uitstak, me uitnodigend hen te nemen om mee te gaan wandelen. Ik kan je verzekeren dat het pijn doet als je ze niet allemaal even kan laten genieten van de vrije buitenlucht.
Er was echter één hond die niet jankte, niet blafte, niet snuffelde… Een hond die net daarom niet zo snel werd bekeken door de bezoekers van het asiel. Maar Tim zou Tim niet zijn als hij aan die hond zou voorbijgaan.
Ik vroeg aan de oppasser of ik met deze hond mocht wandelen. Dat mocht… even om een leiband en dan naar de kennel via de binnenkant, want daar lag hij. En hij leek geen zin te hebben dichterbij te komen. Ik had meteen de angst opgemerkt… de blik alleen al en daarbovenop lagen zijn oren in z’n nek.
Helaas, ik alleen kreeg hem er niet uit. Een oppaster moest komen helpen.
“Niet mishandeldâ€
- Senta
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
geweldig dat je de moed niet op gaf, en fijn dat hij eindelijk een thuis gevonden heeft 

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Fozze
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
ken iemand die ook een angstige DH heeft en telkens ik hem zie, zie ik Ozzy.
Niet dat die DH van de dame mishandeld werd... toch niet door haarzelf... de club waar ze eerst bij zat had een nogal brute medewerkster die de pup gewoon meesleurde en tegen de grond drukte.
Goed dat ze verhuist is van hondenschool...
maar goed, dit verhaal komt binnenkort in mijn clubblad en kben van plan hem ook op te zenden naar hondenmagazine Woef (B) denk ik, of mss wel naar Hondenmanieren (NL).
Kreeg achteraf nog te horen dat hij het heel goed stelde bij het koppel. De man moest enkel wat leren zijn stem minder hard te laten klinken.
kben content
Niet dat die DH van de dame mishandeld werd... toch niet door haarzelf... de club waar ze eerst bij zat had een nogal brute medewerkster die de pup gewoon meesleurde en tegen de grond drukte.
Goed dat ze verhuist is van hondenschool...
maar goed, dit verhaal komt binnenkort in mijn clubblad en kben van plan hem ook op te zenden naar hondenmagazine Woef (B) denk ik, of mss wel naar Hondenmanieren (NL).
Kreeg achteraf nog te horen dat hij het heel goed stelde bij het koppel. De man moest enkel wat leren zijn stem minder hard te laten klinken.
kben content

- kelly 1981
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Klasse
wat je hebt gedaan !! Chapeau.
Groeten
Nel

Groeten
Nel
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl

-
- Actief
- Contacteer:

groetjes en nog een fijne dag Dierenfreek en Duco

Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker