Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cursus van de dierenbescherming
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Cursus van de dierenbescherming
Heeft iemand van jullie ervaring met de cursussen die gegeven worden door de dierenbescherming? Bedoeling van de lessen is te voorkomen dat mensen die een asieldier nemen hem al snel weer terugbrengen. Het gaat om een doorlopende cursus, je kan meteen instromen. Voor moeilijke gevallen schijnt er ook een gedragstherapeut te zijn en de mogelijkheid priveles te krijgen. Binnenort ga ik een proefles bijwonen, maar ervaringen van anderen zeggen ook altijd veel.
-
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Hai,
Ik heb zelf een jaar lang cursus gevolgd bij de dierenbescherming. Ik vond het erg leuk en heb er ook veel geleerd, alleen is het volgens mij over het algemeen niet erg goed gesteld met de persoonlijke aandacht. Ik vraag me dus af of er daadwerkelijk een gedragstherapeut en de mogelijkheid tot priveles is. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het zou natuurlijk kunnen dat het bij jullie in de regio wel zo is.
Bij een volgende pup kies ik toch voor een commerciele school boven een KC of de dierenbescherming. Je kunt simpelweg van vrijwilligers niet verwachten dat zij hetzelfde niveau hebben als trainers bij een commerciele school zoals Martin Gaus. Het geld is daar gewoon niet voor, juist omdat ze alles (zo goed als) vrijwillig doen.
Overigens vond ik bij ons de groepen op een gegeven moment veel te groot.
Succes!
Ik heb zelf een jaar lang cursus gevolgd bij de dierenbescherming. Ik vond het erg leuk en heb er ook veel geleerd, alleen is het volgens mij over het algemeen niet erg goed gesteld met de persoonlijke aandacht. Ik vraag me dus af of er daadwerkelijk een gedragstherapeut en de mogelijkheid tot priveles is. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het zou natuurlijk kunnen dat het bij jullie in de regio wel zo is.
Bij een volgende pup kies ik toch voor een commerciele school boven een KC of de dierenbescherming. Je kunt simpelweg van vrijwilligers niet verwachten dat zij hetzelfde niveau hebben als trainers bij een commerciele school zoals Martin Gaus. Het geld is daar gewoon niet voor, juist omdat ze alles (zo goed als) vrijwillig doen.
Succes!
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat dat per school ook weer verschillend is.
Ik doe nu met de Keizer ook een cursus van de dierenbescherming, ik merk dat bij deze hondenschool andere dingen belangrijker gevonden wordt dan bij de hondenschool waar ik met Baloe heb getraint. en het is simpeler ofzo, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen
Ik vind deze manier van trainen ook beter bij mij en mijn hondjes past, maar dat is voor iedereen verschillend.
Ik doe nu met de Keizer ook een cursus van de dierenbescherming, ik merk dat bij deze hondenschool andere dingen belangrijker gevonden wordt dan bij de hondenschool waar ik met Baloe heb getraint. en het is simpeler ofzo, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen

Ik vind deze manier van trainen ook beter bij mij en mijn hondjes past, maar dat is voor iedereen verschillend.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
- Actief
ook ik heb er cursussen gevolgd en vond de groepen erg groot en de instructeurs bovendien helemaal niet op 1 lijn zitten waardoor je dus erg veel verschillende aanpakken tijdens de trainingen krijgt. Dat vond ik een erg groot nadeel. De instructeurs lijken bovendien niet van elkaars aanpak op de hoogte, helaas....
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dierenbescherming
Sinds een paar maanden loop ik mee als aspirant trainer bij de dierenbescherming, ik heb dus nog heeeel lang te gaan voordat ik me hondentrainer mag noemen, inderdaad werken de hondenscholen van de dierenbeschermng met vrijwilligers dat heeft het voordeel dat de financiele drempel voor de cursisten laag is. Dat de kwaliteit per regio verschillend is klopt, maar daar wordt aan gewerkt er is een heel nieuw systeem uitgedacht waar iedere school zich aan moet houden en de slipketting is als het goed is bij alle scholen voorgoed verleden tijd. Bij ons proberen we juist wel die individuele aandacht te geven, dat was in het verleden ook bij ons wel eens anders, maar de hoofdzaak is dat je een lieve gehoorzame huishond krijgt en daar gaan we voor
Groetjes Richard
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
Dan is dat echt per regio verschillend. De hoofdinstructuur van mijn regio is Alpha-gedragstherapeut en niet de eerste de beste. Heeft ontzettend veel in haar mars, daarom train ik ook het liefst bij haar. Zij doet ook priveles en gedragsbegeleiding individueel. Heb GG getraind bij verschillende scholen, maar kom toch nog steeds terug bij de DB juist wat persoonlijke aandacht betreft. Train er nu met mijn andere hond.Niekie schreef:Hai,
Succes!
Maarja, dat zal overal wel verschillen, ook bij de KC's lijkt me.
-
- Actief
Sinds een paar maanden ga ik met de jongste hond ook naar de hondenschool van de DB en het bevalt prima. Wij hebben eerst privé les gehad, maar de volgende les gaan we voor de eerste keer met de groep mee. De groepen zijn vrij klein en de benadering is juist heel individueel. Er wordt heel veel overlegd met andere instructeurs.
Ik ben met Dootje naar de hondenschool gegaan om samen bezig te zijn en samen dingen te leren en daarnaast ook om hem meer aan vreemde mensen te wennen. Dootje had niet een specifiek gedragsprobleem. Bij ernstige gedragsproblemen zal je waarschijnlijk andere eisen aan een hondenschool stellen dan wanneer je die niet hebt. Ik denk dat je een hondenschool moet kiezen die goed bij jou en je hond past. Dat zal per combinatie verschillen denk ik.
Ik ben met Dootje naar de hondenschool gegaan om samen bezig te zijn en samen dingen te leren en daarnaast ook om hem meer aan vreemde mensen te wennen. Dootje had niet een specifiek gedragsprobleem. Bij ernstige gedragsproblemen zal je waarschijnlijk andere eisen aan een hondenschool stellen dan wanneer je die niet hebt. Ik denk dat je een hondenschool moet kiezen die goed bij jou en je hond past. Dat zal per combinatie verschillen denk ik.
Ik heb er ook getraind en ook 2 jaar geholpen bij puppytraining. Ik heb er onwijs veel van geleerd! Bij mij was het vooral belonen en negeren van gedrag. Bij sommige mocht je helemaal niet corrigeren, maar bij de laatste die ik had mocht het wel. Dat ging over uitvallen met Nanni.
Persoonlijke aandacht vond ik ook wat tegen vallen, maar ach, ik heb het forum toch
Persoonlijke aandacht vond ik ook wat tegen vallen, maar ach, ik heb het forum toch

Heb veel verschillende clubs gehad, waarvan sommigen behoorlijk wat geld gekost hebben, maar of een cursus duur was of niet zag ik vaak niet terug in de kwaliteit. Vriendin van mij traint bij de DB (nieuwegein), en ben een keer met haar mee geweest, vond t voor die 40 euro per jaar (!) helemaal niet tegenvallen! Zou zelf eerst een proeflesje draaien, dan weet je al weer meer...