Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verbetert de gehoorzaamheid door het leren van trucjes?

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

verbetert de gehoorzaamheid door het leren van trucjes?

Ongelezen bericht door Belle »

Belle had eigenlijk alleen de basiscommando's geleerd, wat al moeite genoeg kostte.
Vorige week heb ik haar geleerd een poot te geven en vervolgens een high five. Tot mijn verbazing had ze dit razendsnel door (met de clicker), en vond ze het nog leuk ook (denk ik tenminste aan haar gedrag te kunnen zien).
Tot mijn nog grotere verbazing was ze in de dagen daarna ook buiten supergehoorzaam. Ze luisterde altijd wel redelijk, maar nu was ze veel meer op mij gericht en leek veel meer bereid commando's snel op te volgen. Zelfs het hierkomen onder moeilijke omstandigheden (andere honden) ging supersnel.
Zou dit toeval zijn, of worden honden door het doen van oefeningen ook gehoorzamer in andere oefeningen. Ik ga in ieder geval nog meer trucjes bedenken. Het kan sowieso geen kwaad en ze vindt het leuk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

ik denk dat je je hond op deze manier meer motiveert, het spannender maakt. Het kopje moet blijven werken!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Voor de hond zijn truukjes ook gewoon werken voor de baas, dus aandacht hebben en dat is het leukste voor de hond en maakt hem alert!
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

30 keer per dag roepen....Oh, let op!!!!!Das al genoeg voor hier, dan gaat het huis al op zijn kop :mrgreen:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Angel-eyes schreef:30 keer per dag roepen....Oh, let op!!!!!Das al genoeg voor hier, dan gaat het huis al op zijn kop :mrgreen:
Nou ja zeg! :neenee:
Dat je hier de boel loopt te stangen is tot daar aan toe maar dat doe je je honden toch niet aan. :boos:

Arme honden ....... :pffff:

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Net zoals de voorgangers vind ik ook dat de hond er niet gehoorzamer door wordt, maar wel allerter op de baas!!

Als jij als baas leuk en interessanter bent dan de omgeving zal je hond automatisch meer op jou gefocussed zijn en dus meer aandacht schenken aan jouw commando's.. :wink:
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Denk ook dat ze door t regelmatig leren van trucjes (en dus t regelmatig leren "luisteren") beseffen wie de "baas" is, soort positiebevestigign. En duidelijkheid schept tevredenheid.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:
hangt van de hond af
bij sommige ben je al blij dat hij de gewone huis tuin en keuken
gehoorzaamhied onder de knie hebt :devil: en vooral de baasjes :devil:
maar ja truckjes alles wat je MET je hond op een possiteve
manier zonder dwang en correcties doet en leert vertevigd
de band :idea:
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
klompie

misschien ook een truc vvor mij?

Ongelezen bericht door klompie »

ik heb vaak problemen in het bos met mensen die kleine hondjes hebben.
mijn hond doet geen vlieg kwaad maar rent uit enthousiasme naar elke hond toe om te kijken of die willen spelen.
de mensen met kleine hondjes schrikken ervan en denken dat die meteen verscheurd worden, hoevaak ik ook zeg dat hij niks doet toch worden er een aantal boos en willen mijn hond weg jagen of zelfs een schop verkopen.
ik wil dit natuurlijk niet omdat hij hierdoor misschien vals word.
hoe kan ik het hem afleren dat hij niet naar iedere hond toe rent maar bij mij blijft.
hij is dus nog erg speels
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik denk dat je door je hond meer telaten leren en daardoor je hond beloont door wat lekkers tegeven dat je hond wel beter luisterd omdat hij wat lekkers krijgt :mrgreen:
Nee serieus ik denk dat als je veel met je dier bezig bent hij/zij het ook leuk vind en daardoor meer aandacht aan je geeft en voor je hebt.

Jacqueline
Afbeelding
klompie

Ongelezen bericht door klompie »

ik speel heel veel met hem, maar goed ik zal het nog meer doen en nog meer belonen.
misschien als hij iets ouder word dat het ook beter gaat...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik denk dat je werkt aan de band met je hond omdat je samen bezig bent.

Anne
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

starfleet schreef:Ik denk dat je werkt aan de band met je hond omdat je samen bezig bent.

Anne
Yep!
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Door spelletjes voor hem te bedenken waarbij de aamdacht op jou gericht is, zal de band inderdaad sterker worden.
Door het continue te blijven herhalen zal het vanzelf gaan dat hij meer op jou gericht zal worden en meer op je zal letten in betere en slechtere situaties.
Op die manier raak je gewoon goed op elkaar ingespeeld
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”