Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoorde laatst iemand in de bus praten over har hond... kruising rotweiler/husky dus.... Ze had hem gekocht als pup (ze wilde eigenlijk een rotweiler, maar dat vond ze te duur en deze kon ze krijgen voor 75euro ) De hond kon geen moment stil zitten... Ik dacht meteen.. dat lijkt me geen lekkere kruising... iemand die wat meer over deze kruising zou kunnen vertellen????
Dat 'ie geen minuut stil kan zitten, kan ik me idd wel voorstellen als ik me deze kruising voorstel. Het hushy-wezen wat graag in roedel leeft en erop uittrekt en dan de rottweiler, waaks, ook vrij beweeglijk en speels, maar soms ook vrij eigengereid, lijkt me een moeilijke combi.
Groetjes Joyce † Nick 16.08.1999 - 22.01.2009 † Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
een collega van mij ( ja, ik heb er veel ) heeft een kruising huskyxherder. Ik heb het beestje wel eens gezien, en het was gewoon een leuke, mensvriendelijke hond.
Ik denk dat je met dit soort kruisingen ongewenste paring van eigenschappen kan krijgen, maar ik betwijfel een beetje of je een eigenschap zoals beweeglijkheid , of niet stil kunnen zitten, het resultaat van kruisen kan zijn, maar misschien dat iemand daar iets zinnigs over kan zeggen, ben benieuwd.
De Siberische Husky is zeker geen hond voor een flat. Het ras staat bekend om zijn enorme uithoudingsvermogen en vereist derhalve veel beweging. Trainen met de slee is ideaal. Er zijn diverse mogelijkheden om ook in Nederland de sledehondensport te bedrijven.
Rottweiler
Gebruik:
Waakhond
Activiteit:
Geregelde activiteit vereist. Is een harde werker.
en.
Dus een combi tussen beiden lijkt mij inderdaad een hond die heel veel beweging en "geestelijke"activiteit nodig heeft om gelukkig te zijn.
Tsja 75 euro is dan wel weinig maar uiteindelijk zijn de hond en de baas de dupe.
Slecht nagedacht hoor om deze hond aan te schaffen en er dan achter te komen dat hij veel beweging en uitdaging nodig heeft!
Laatst gewijzigd door Kojak op 21 dec 2004 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.
als je een kruising hebt die veel beweging en uitdaging nodig heeft, is er met de kruising als zodanig toch nog steeds niks mis ? Natuurlijk heb je dan wel een probleem als eigenaar als je er niet mee aan de slag wilt, maar dat heb je met een mechelaar w.s. dan ook .
Overigens vind ik al deze veronderstellingen een beetje ver gaan op grond van een gesprek in de bus, en een hond die daar niet rustig kan blijven liggen.
Zoie schreef:als je een kruising hebt die veel beweging en uitadaging nodig hebt, is er met de kruising als zodanig toch nog steeds niks mis ? Natuurlijk heb je dan wel een probleem als eigenaar als je er niet mee aan de slag wilt, maar dat heb je met een mechelaar w.s. dan ook .
Overigens vind ik al deze veronderstellingen een beetje ver gaan op grond van een gesprek in de bus, en een hond die daar niet rustig kan blijven liggen.
Daar heb je gelijk in, maar potentieel kan bovengenoemd probleem wel door de kruising zijn ontstaan c.q. verergert als je kijkt naar de standaarden van deze rassen, en ja ik weet dat standaarden niet alles zeggen, maar daar even vanuitgaand.
Als je puur hypothetisch kijkt naar de rasstandaarden lijkt het me zeker geen hond die van nature of qua aanleg rustig leeft en weinig beweging nodig heeft (elke hond heeft beweging nodig!)
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.
Kojak schreef:Als je puur hypothetisch kijkt naar de rasstandaarden lijkt het me zeker geen hond die van nature of qua aanleg rustig leeft en weinig beweging nodig heeft (elke hond heeft beweging nodig!)
Ja, of je nu naar de husky kijkt, of de rottweiler, je moet er mee aan de slag, en dus (?) met de kruising ook. Maar of je nu als het ware dubbel aan de slag moet omdat het een kruising is, kweet 't niet hoor.
Kojak schreef:Als je puur hypothetisch kijkt naar de rasstandaarden lijkt het me zeker geen hond die van nature of qua aanleg rustig leeft en weinig beweging nodig heeft (elke hond heeft beweging nodig!)
Ja, of je nu naar de husky kijkt, of de rottweiler, je moet er mee aan de slag, en dus (?) met de kruising ook. Maar of je nu als het ware dubbel aan de slag moet omdat het een kruising is, kweet 't niet hoor.
Nee, dubbel aan de slag is wellicht ook weer wat overdreven gesteld, maar de naar waarschijnlijkheid aanwezige karaktereigenschappen en instincten kunnen elkaar wel degelijk versterken, lijkt mij. Even in het uiterste geval: een zeer drukke hond die geheel zelf op onderzoek uitgaat?
Nee, dubbel aan de slag is wellicht ook weer wat overdreven gesteld, maar de naar waarschijnlijkheid aanwezige karaktereigenschappen en instincten kunnen elkaar wel degelijk versterken, lijkt mij. Even in het uiterste geval: een zeer drukke hond die geheel zelf op onderzoek uitgaat?
Ja, wie weet. Dat zou dan iig verklaren waarom het beestje uit de bus weg wil
Ja, wie weet. Dat zou dan iig verklaren waarom het beestje uit de bus weg wil
Als ik een hond was zou ik sowieso de bus uit willen.
Even voor de duidelijkheid... ik ving dit gesprek tussen 2 mensen op... heb zelf niet met het meisje gesproken, en overigens was de hond niet mee in de bus.....
Maar mijn gedachtegang was eigenlijk een beetje zo.... Een husky is niet echt een hond om hoge gehoorzaamheid van te verwachten en natuurlijk veel beweging nodig. De rotweiler is nogal een dominantaangelegde hond, maar door de doorfok zie je nogal wat verknipte exemplaren en kan me niet voorstellen dat de rotweiler van deze kruizing uit een serieuse lijn kan komen.... anders verkoop je zo'n kruising ook niet voor zo'n belachelijk laag bedrag..... ??:denken: