Let op dat het regelmatig gebeurt dat er een baarmoederontsteking uit een schijnzwangerschap voortvloeit! Hou dat dus goed in de gaten!
Ik schrik me nu dan ook kapot.
Maak toch maar even een afspraak met de DA. Zowiezo om die schijnzwangerschap aan te pakken, maar ook evt voor sterilisatie.
Maar is het verstandig om een teef te steriliseren? Ik hoor regelmatig her en der (maar weet dus niet of het een bakerpraatje is) dat een ongesteriliseerde teef meer risico heeft op baarmoederkanker enzo... Wat is wijsheid, moet je in een gezond lichaam ingrijpen in dit kader? Ik vind het zelf een raar idee om dingen uit een lichaam weg te laten halen zonder medische noodzaak, maar ben wat dat betreft een leek...
En als dat steriliseren dan wijs blijkt, mag je een hond die schijnzwanger is laten steriliseren of moet je eerst die schijnzwangerschap aanpakken voordat je tot die operatie overgaat?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik wil het beste voor mijn hondje maar in het medische bos kan ik de bomen niet meer zien. Ik ga daarin misschien teveel af op mijn DA... Dus wie weet het?