Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schijnzwanger?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Schijnzwanger?
Sjefke is al een poosje zichzelf niet echt. Veel zielig in haar mand liggen en niet echt actief en enthousiast zijn. Ik dacht dat het misschien nog kwam van het wegvallen van haar steun en toeverlaat Rex eind augustus.
Maar vandaag zag ik dat haar tepeltjes wat opgezet waren, en dat er bij voorzichtig knijpen een druppeltje melk uit kwam.
Ik vermoed dus dat ze schijnzwanger is. Kan dat bij een teef die al een nest gehad heeft?
Haar vorige loopsheid (de eerste na haar bevalling) begon op 28 september, dus de periode klopt volgens mij (uit mijn hoofd) wel aardig.
Zijn er mensen die dit bij een teefje dat al eens pups gehad heeft ook al eens hebben meegemaakt? Of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn...
Maar vandaag zag ik dat haar tepeltjes wat opgezet waren, en dat er bij voorzichtig knijpen een druppeltje melk uit kwam.
Ik vermoed dus dat ze schijnzwanger is. Kan dat bij een teef die al een nest gehad heeft?
Haar vorige loopsheid (de eerste na haar bevalling) begon op 28 september, dus de periode klopt volgens mij (uit mijn hoofd) wel aardig.
Zijn er mensen die dit bij een teefje dat al eens pups gehad heeft ook al eens hebben meegemaakt? Of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn...
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoe lang mag zo'n schijnzwangerschap eigenlijk duren?
Heeft het trouwens gevolgen voor de volgende loopsheid, ik bedoel, zal die gewoon dezelfde tijd na de vorige loopsheid komen, of later doordat de teef schijnzwanger geweest is? Na een bevalling komt de eerste loopsheid ook later dan normaal het geval zou zijn als de teef niet geworpen zou hebben, dus wellicht is dit na een schijnzwangerschap ook zo...
Iemand ervaringen?
Heeft het trouwens gevolgen voor de volgende loopsheid, ik bedoel, zal die gewoon dezelfde tijd na de vorige loopsheid komen, of later doordat de teef schijnzwanger geweest is? Na een bevalling komt de eerste loopsheid ook later dan normaal het geval zou zijn als de teef niet geworpen zou hebben, dus wellicht is dit na een schijnzwangerschap ook zo...
Iemand ervaringen?
- annicka
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Suzanne,
Probeer de schijnzwangerschap zo snel mogelijk te doorbreken door te voorkomen dat Sjefke een nestje kan maken en dingen gaat verzamelen voor in haar 'nest'.
Let op dat het regelmatig gebeurt dat er een baarmoederontsteking uit een schijnzwangerschap voortvloeit! Hou dat dus goed in de gaten!
Probeer de schijnzwangerschap zo snel mogelijk te doorbreken door te voorkomen dat Sjefke een nestje kan maken en dingen gaat verzamelen voor in haar 'nest'.
Let op dat het regelmatig gebeurt dat er een baarmoederontsteking uit een schijnzwangerschap voortvloeit! Hou dat dus goed in de gaten!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn teef is altijd schijnzwanger na de loopsheid, de ene keer wat meer dan de andere keer. Ze heeft nog nooit een nestje gehad, maar de volgende loopsheid is bijna op de dag uit te rekenen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoi Karen,Scooby schreef:Hoi Suzanne,
Een nestje maken en dingen verzamelen doet ze helemaal niet.
Ze eet ook gewoon weer goed. Heeft alleen wat gezwollen tepels.
Nog tips hoe ik dat het beste kan doen? Homeopatisch middel of zo?
Of kan ik hiervoor het beste naar de dierenarts...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Suzanne,Suzanne de Lange schreef:Hoi Karen,
Ik zou het gewoon nog even aankijken. Als het alleen bij die gezwollen tepels blijft, valt het misschien allemaal mee?
Groetjes, Karen
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik hoop het. Hoe lang zouden de tepels zo'n beetje gezwollen mogen blijven, weet jij dat?Scooby schreef:Hoi Suzanne,Suzanne de Lange schreef:Hoi Karen,
Ik zou het gewoon nog even aankijken. Als het alleen bij die gezwollen tepels blijft, valt het misschien allemaal mee?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Suzanne,Suzanne de Lange schreef:Ik hoop het. Hoe lang zouden de tepels zo'n beetje gezwollen mogen blijven, weet jij dat?
Nee, dat weet ik niet.
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Sjiel
- Zeer actief
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Yep,dat heb ik gemerkt aan Luna,haar schijnzwangerschappen werden dus heviger na het nest.jip007 schreef:hier zijn ze altijd super schijnzwanger ,juist degene die al een nest hebben gehad , ik geef ze dan wat meer beweging en iets minder eten . Doe er verder niets aan , gaat vanzelf weer over , ik hou altijd wel goed hun doosjes in de gaten
En minder eten hoefde ik niet te geven,ze wou zelf dan niet eten.
Zelfs haar vacht ging meedoen kreeg ook de kale plekken.
Haar te laten helpen was toen echt een uitkomst

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ablavetsem is homeopatisch alleen helpt niet altijd bij mijn hond. Als het niet werkt haal ik bij de dierenarts Lactafal.Suzanne de Lange schreef:Nog tips hoe ik dat het beste kan doen? Homeopatisch middel of zo?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- stefanie
- Zeer actief