Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mama Sanneke schreef:Quote :In principe zou ik mijn honden in dat geval kunnen los laten, mits ze alleen zijn.
Dan zetten ze dat hondje op zijn plek, en dan is het voor altijd klaar
En dat mag dan zomaar ??
Pardon ? Heb je uberhoubt moeite gedaan en de rest ook gelezen ???
Dan zou je ondertussen toch weten dat ik mijn honden ALTIJD aangelijnd houdt, alleen bij wijze van uitzondering mijn reu los heb op een veld om met hem te trainen. En als er dan uit het niets een hond komt, en hij negeert die hond en deze blijft hem lastig vallen omdat hij de hondentaal niet beheerst ? Ja dan mag mijn hond die hond op zijn plaats zetten, ik zou niet weten waarom niet. Moet mijn hond nedrig in een hoekje duiken ???
Hij is gewoon een hond hoor, een staff kan ook een hond op zijn plek zetten zonder hem meteen dood te bijten
Maar NOGMAALS, dat gebeurt mij eigenlijk nooit omdat ik ondertussen ogen in mijn rug heb. Zo goed ?
Ik kan dan misschien niet veel, maar lezen... jaaaa dat kan ik wel.
Quote : dat gebeurt mij eigenlijk nooit omdat ik ondertussen ogen in mijn rug heb. Zo goed ?
Nou sorry hoor, maar je leest echt niet goed !
Ik zeg helemaal nergens ''dat doet mijn hond niet ??''
Ik heb nu meerdere keren uitgelegd hoe voorzichtig ik juist ben en vindt het zo wel welletjes, alle antwoorden staan in de stukjes die ik geschreven heb.
Lees het eens na zou ik zeggen.
sirene schreef:Een Bull mastiff werd toch niet gebruikt voor (honden) gevechten ?
Sonja
Nee, maar Wil heeft het over Bul achtigen. Daar hoort de Bullmastiff wel bij lijkt me. De Bullmastiff is gefokt om stropers neer te halen met hun gewicht, daarbij mochten ze niet bijten omdat de ovetrederes nog opgehangen moesten wortden op het plein ten voorbeeld. Als ze honden bij zich hadden moesten ze deze wel zsm uitschakelen.
Laat ik het dan voor het gemak maar rectificeren, en de omschrijving beperken tot Bullterriër-achtigen, en anders-achtigen van twijfelachtig allooi, ofwel, honden die bewezen hebben dat ze slopers zijn.
Het gaat mij ook te ver hoor, om Ouwe Deur met een muilkorf om het veld in te sturen.
sirene schreef:Een Bull mastiff werd toch niet gebruikt voor (honden) gevechten ?
Sonja
Nee, maar Wil heeft het over Bul achtigen. Daar hoort de Bullmastiff wel bij lijkt me. De Bullmastiff is gefokt om stropers neer te halen met hun gewicht, daarbij mochten ze niet bijten omdat de ovetrederes nog opgehangen moesten wortden op het plein ten voorbeeld. Als ze honden bij zich hadden moesten ze deze wel zsm uitschakelen.
Laat ik het dan voor het gemak maar rectificeren, en de omschrijving beperken tot Bullterriër-achtigen, en anders-achtigen van twijfelachtig allooi, ofwel, honden die bewezen hebben dat ze slopers zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens
Het gaat mij ook te ver hoor, om Ouwe Deur met een muilkorf om het veld in te sturen.
Zoie schreef:Nu zal je hopelijk de meeste staffen die niet los kunnen lopen niet los lopend tegenkomen, maar het is het dan niet zo, dat je het merendeel van die staffen aan de lijn onder appel kunt houden t.o.v. andere honden ? Ook als die andere hond los loopt, en mogelijk wat opdringerig is ? Is dat niet in verre weg de meeste - ik zeg niet alle - gevallen een kwestie van al dan niet een capabele baas zijn ?
Of speelt het probleem vooral bij reuen ?
Bepaalde zaken zitten in de hond en dat krijg je er alleen uit als je of heel heel hard aan het werk gaat je hond totaal gehoorzaam te maken, of je slaat het eruit. Het laatste is walgelijk en het eerste niet te doen.
Wuilus krijg ik ook niet lief tegen teefjes, zelfs niet zo ver dat ze niet reageert. De andere hond is altijd meer prikkel en stimulatie dan ik of een koekje of een click.
Ik heb een presa canario reu en een stafordshire bullterier teefje. Ik loop met beide honden los in het bos. Zelfs op een zomermiddag. Ik ben het helemaal met je eens dat bepaalde eigenschappen in de hond zitten of door slechte ervaringen erin komen. Maar ik ben tot nu toe altijd in staat geweest de honden te leren andere honden te tolereren. ik moet hier wel bij opmerken dat ik NOOIT blijf staan om te kijken of de hondjes lief gaan spelen. mijn honden spelen dan ook niet met andere honden. Zij lopen er gewoon Langs.
Ik denk dat het ook aan jezelf ligt hoe goed jij je hond kent. Als ik in het bos loop met beide honden en ik zie dat er bv een ridgebackteef aankomt roep ik inderdaad Akira bij mij. Zij blijf naast mij lopen totdat wij de hond gepasseerd zijn hetzelfde geldt voor de reu en voor het fixeren. Wanneer er een vreemde hond komt kijken de hondne naar mij en niet naar de hond (dit om eventuele gevechten te voorkomen) En tot nu toe (ff afkloppen) hebben mijn honden nog nooit gevochten.
Maar ik vind wel dat je bij aanschaf van een ras, waarvan je weet dat er problemen kunnen optreden, je bereid moet zijn om inderdaad om 6 uur op te staan om te kunnen wandelen etc.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera
Ca Cajuina schreef: Maar ik ben tot nu toe altijd in staat geweest de honden te leren andere honden te tolereren. ik moet hier wel bij opmerken dat ik NOOIT blijf staan om te kijken of de hondjes lief gaan spelen. mijn honden spelen dan ook niet met andere honden. Zij lopen er gewoon Langs.
Dat is denk ik het voordeel van een roedeltje, als je een staf alleen hebt, zal je toch iets anders moeten verzinnen om contacten met soortgenoten mogelijk te maken .
Ca Cajuina schreef: Maar ik ben tot nu toe altijd in staat geweest de honden te leren andere honden te tolereren. ik moet hier wel bij opmerken dat ik NOOIT blijf staan om te kijken of de hondjes lief gaan spelen. mijn honden spelen dan ook niet met andere honden. Zij lopen er gewoon Langs.
Dat is denk ik het voordeel van een roedeltje, als je een staf alleen hebt, zal je toch iets anders moeten verzinnen om contacten met soortgenoten mogelijk te maken .
Tijdens hun puppie periode hebben ze inderdaad contact met andere honden nodig. Wanneer zij ouder worden is dit niet het geval. Mijn reu was 2 jaar toen ik mijn staf erbij nam en hiervoor heb ik ook een staffie gehad. Psies hetzelfde verhaal. honden hebben (in mijn geval dan en in mijn optiek) niet de behoefte om met andere honden te spelen.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera