Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe te laten braken?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kya
Vaste gebruiker

hoe te laten braken?

Ongelezen bericht door Kya »

hallo,

ben net terug van een wandeling langs de maarseveense plassen. Kya heeft daar tussen de bosjes iets lekker gevonden, wat op braaksel/stukjes vlees leek. nu vertrouw ik dit niet, en denk ik erover om haar te laten braken. weet iemand hoe je een hond moet laten braken?
Hyperdepieper
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Schep zout geven :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kya »

Inge schreef:Schep zout geven :wink:
ja?? hoe dan? lepel zout in haar bek doen ?
Hyperdepieper
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Je kan haar ook Norit (aktieve kool) geven, als je dat in huis hebt tenminste. Dat slorpt de eventuele schadelijke of giftige stoffen op zodat die niet door het lichaam opgenomen kunnen worden, en die poept ze dan morgen gewoon weer uit. Niet schrikken want de poep kan dan dezelfde kleur als de Norit hebben, zwart dus... :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Kya schreef:
Inge schreef:Schep zout geven :wink:
ja?? hoe dan? lepel zout in haar bek doen ?
Ja, bek open houden en er een schep zout indoen. :wink: Als ze na 5 minuten nog niet gespuugd heeft er nog een bijdoen....heb het ook eens moeten doen en werkte perfect (ze hebben daarna wel dorst) :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

inderdaad met zout. Ik heb het hier ook een keer moeten doen om het braken op te wekken en het werkte prima. Na nog geen minuut was alles er al uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

Het was in dit geval ook als extra middel bedoeld, om de eventuele giftige of schadelijke stoffen die nog achtergebleven zijn te absorberen. :wink:
In sommige gevallen mag de hond trouwens niet braken, bvb als er bijtende stoffen ingeslikt werden. Dan is het beter de hond heel veel te laten drinken en een hoge dosis Norit toe te dienen. In dat geval is het sowieso veiliger langs de DA te gaan.
Afbeelding
carra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carra »

Toen Rudy, mijn Rottweiler enkele weken geleden 2 tubes ontwormingspasta voor paarden at + wat hoeventeer + ca.500 gr. groene leem liet ik hem braken door een grote soeplepel zout achter op de tong te leggen. De vet legde mij uit dat ik wel kon verwachten dat hij darmproblemen zou krijgen na die ontworming, niets is minder waar,geen enkel probleem. Ontwormd is hij nu wel heel erg goed !
binno
Zeer actief
maltezer
Contacteer:

carra schreef: De vet legde mij uit dat ik wel kon verwachten dat hij darmproblemen zou krijgen na die ontworming, niets is minder waar,geen enkel probleem. Ontwormd is hij nu wel heel erg goed !
Het is waarschijnlijk net door die groene leem dat hij geen darmproblemen meer gehad heeft... dat bindt namelijk alle niet lichaamseigen stoffen aan zich, ook alle medicatie en in dit geval de ontworming... (die dan niet meer werkt dus).
Was wel gevaarlijk trouwens wat jouw rottie opgevreten heeft :N: , gelukkig had je het op tijd gezien en is alles wel goed afgelopen! :wink:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

carra schreef:Toen Rudy, mijn Rottweiler enkele weken geleden 2 tubes ontwormingspasta voor paarden at + wat hoeventeer + ca.500 gr. groene leem liet ik hem braken door een grote soeplepel zout achter op de tong te leggen. De vet legde mij uit dat ik wel kon verwachten dat hij darmproblemen zou krijgen na die ontworming, niets is minder waar,geen enkel probleem. Ontwormd is hij nu wel heel erg goed !
Ik denk dat je geluk hebt gehad, want in een ontwormingsmiddel voor paarden kan een middel zitten dat voor honden giftig kan zijn. In bepaalde gevallen zelfs dodelijk. M.n. bepaalde rassen zijn hier heel erg gevoelig voor. Daarom is het b.v. ook af te raden om honden paardenpoep te laten eten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”