Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lever shunt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Hoi Twinkles,

Het is inderdaad heel wonderlijk dat Luna niet eerder symptomen had van de levershunt, maar dat het pas met 3,5 jaar aan het licht kwam.
Bij Saar waren er verder ook geen symptomen; men vroeg daar steeds naar in Utrecht en men kon niet geloven dat ze zich normaal gedroeg voor een pup van die leeftijd. Vooral de studenten hadden daar moeite mee, want het staat natuurlijk anders beschreven in de literatuur. Ik kon vergelijken, want ik heb eenzelfde soort teckel van 5 jaar.
Ik had ook drs. Favier en Saar is geopereerd door prof. van Sluijs.
De lever van Saar was na de operatie niet zo gegroeid als verwacht, maar dat levert geen problemen op. Volgens mij is het vat niet helemaal gesloten i.v.m. stuwing, maar het kan zich nu spontaan helemaal gesloten hebben.
Wat jij vertelt over Luna gold ook voor Saar: we moesten er de rem opzetten. Aan de lijn uitlaten, maar in huis speelde ze al snel met de andere teckel, dat was gewoon niet tegen te houden.
Ik denk dat dieren zelf goed aanvoelen hoe ver ze kunnen gaan. Verbazend hoe snel ze herstelde na deze toch zware en risicovolle operatie.
Je moet maar denken dat het ergste nu achter de rug is en er vertrouwen in hebben dat alles goed is verlopen.
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Hoe is het nu met Luna?
Ben je voor controle geweest en hoe waren de uitslagen?

Groetjes, Loti
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”