Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagel eraf, mank lopen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mickey
Zeer actief

Nagel eraf, mank lopen

Ongelezen bericht door mickey »

Mickey loopt nu al 2 dagen mank en ik dacht in eerste instantie dat het door een wondje kwam onder zijn voet maar nu lag daarnet ineens een nagel op zijn kleedje.
Het blijkt de nagel van dat hoge teentje (duimpje?) aan zijn voorpoot te zijn.
Bloed heb ik niet gezien.

Moet ik hier nu verder wat aan doen of is dat gewoon even pijnlijk en normaal en gaat dat gewoon over ??
Hij loopt nog steeds mank ook al is de nagel er nu af. Ik zie nog steeds verder helemaal niks aan dat teentje, geen bloed ofzo. :denken:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Ongeveer 2 maanden terug lag bij Qyan ook zijn duimnagel eraf, maar hij liep niet mank.
Bij Qyan was die nagel igescheurd en het enige wat er nog aan zat was zijn leven, het bloedde dus ook.
Dus of dat de reden is dat je hond mank loopt?!
the dude
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door the dude »

qyan schreef:Ongeveer 2 maanden terug lag bij Qyan ook zijn duimnagel eraf, maar hij liep niet mank.
Bij Qyan was die nagel ingescheurd en het enige wat er nog aan zat was zijn leven, het bloedde dus ook.
Dus of dat de reden is dat je hond mank loopt?!
mijn hond had dit ook, hij liep alleen niet mank. Denk dus niet dat dat de reden is.

hij was tegen een deur geknald (onstuimig bulletje)
paco + the dude = :jump1:
mickey
Zeer actief

Oke bedankt. Waarschijnlijk morgen toch maar even langs de da dan, duurt nu al 3 dagen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ze kunnen er wel mank van lopen hoor, ik heb er hier ook 1, duimpje was ook in gescheurd, nagel eraf uiteindelijk, maar liep er wel een paar dagen van te manken....
mickey
Zeer actief

Toch wel? Ik denk ook dat het aan de hond ligt, Mickey is nogal kleingevoelig, gilt ook bij het minste moord en brand, misschien dat ie daarom ook zijn pootje ontziet omdat ie het erg pijn vind doen.

Volgens mij loopt ie nu ietsje beter, ik kijk het in ieder geval morgen nog even aan, gaat het minder dan richting da gaat het de betere kant op dan hoop ik dat het toch door dat nageltje kwam en vanzelf zal overgaan.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wel raar dat het helemaal niet gebloed heeft. Sjefke had het een paar maanden geleden ook (was ook duimpje) en dat bloedde echt als een rund. Bij haar was ook het hele nageltje eraf. Er groeit nu weer een nieuw nageltje uit, heel klein nog.

Sjefke liep in het begin ook even mank, maar niet dagen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Suzanne de Lange schreef:Wel raar dat het helemaal niet gebloed heeft. Sjefke had het een paar maanden geleden ook (was ook duimpje) en dat bloedde echt als een rund. Bij haar was ook het hele nageltje eraf. Er groeit nu weer een nieuw nageltje uit, heel klein nog.

het kan idd erg bloeden, doet het eigenlijk altijd ook wel, maar..... ik merkte het bij mijn hond pas toen we weer thuis uit het bos waren, daar was het dus gebeurt, het was nat buiten en als het dus gebloed heeft, dan was zijn poot weer 'schoon"en dus gestopt met bloeden, alleen het nageltje hing er half aan, die eraf gehaald en toen ietsepietje bloed, hij heeft het later nog eens gehad, hij sprong uit de auto en bleef haken, tja toen uiteraard bloeden als een rund, maar het stopt dus ( meestal) vrij snel met bloeden, als het dus bv in het bos oid gebeurt, kun je dat net gemist hebben
mickey
Zeer actief

Suzanne de Lange schreef:Wel raar dat het helemaal niet gebloed heeft. Sjefke had het een paar maanden geleden ook (was ook duimpje) en dat bloedde echt als een rund. Bij haar was ook het hele nageltje eraf. Er groeit nu weer een nieuw nageltje uit, heel klein nog.

Ja dat vind ik ook zo gek. Ik heb een hele lichte vloer dus dat zou ik direct zien. Er zit ook helemaal niks meer, het hele nageltje is eraf.

Hij begon 3 dagen geleden ineens te piepen en met zijn poot omhoog te zitten nadat ie tikkertje had gedaan met de kat dus ik dacht in eerste instantie dat ie zich verstapt had.

Daarna heeft ie alleen nog maar mank gelopen.
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Zo'n nageltje eraf doet gewoon ontzetten zeer... :N:

Bij Gaucho bloedde het overigens ook niet zo heel erg, maar gillen dat hij deed! :jank:

Omdat het nageltje er bij hem niet helemaal af was en dus schoof als hij zich bewoog ben ik naar de DA geweest, die hem er zonder enig pardon af trok!

5 minuten bloeden en een paars ( :mrgreen: ) drukverbandje voor een uurtje en het probleem was over.

Manken deed hij dus alleen toen het nageltje er nog los aan hing.
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Max heeft dat ook een paar maanden geleden gehad, wel aan zijn achterpoot. Hij bloedde als een rund en ik zag dat zijn nagel scheef zat. Een dag later was zijn nagel weg en liep hij niet meer mank. Ik heb zijn wondje nog een paar keer schoongemaakt, daarna heeft hij er geen last meer van gehad. Ik moet er wel bij vertellen dat Max een hele hoge pijngrens heeft. Misschien dat het toch wel aan het ras ligt.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”