Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opkomst Boerboel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ariekanarie schreef:Nou sorry hoor, ik mag hier dan wel nieuw zijn, maar ik heb dit hele verhaal nu al 2 keer gelezen, maar er is er toch echt 1tje die het niet helemaal begrijpt hoor. Ik ben zelf ook een liefhebber van de Duitse Herder, boerboel ken ik niet eens. Maar in de laatste 2 pagina's word er naar mijn mening wat uitgelegd aan jou Wendy.
Namelijk het volgende, niet dat het ene ras makkelijker is dan het andere of andersom, maar gewoon dat je een aangenomen mening hebt, en dus niet spreekt uit ervaring die je hebt opgedaan over het andere ras.
Dus daar wringt de schoen mijn inziens.
Beetje dom dat je dat niet ziet Wendy.

Maar ik ben hier nieuw dus wil me niet ergens tussen mengen, het viel me alleen op.

Groeten Arie.
Knap dat jij denkt te weten wat ik denk, terwijl je mij niet eens kent :denken:
Bully-lover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bully-lover »

Ik denk dat ieder ras wel zo zijn verschillende karaktereigenschappen heeft.
En wat is nu een een makkelijke hond??
Iedere hond heeft een opvoeding nodig, bij de een gaat het wat makkelijker dan bij de ander.
En het is te hopen dat een ieder die een hond wil aanschaffen zich eerst eens goed verdiept in het ras dat diegene wil aanschaffen.
En het is erg jammer dat er mensen zijn die het gewoon verzieken, door een bepaalde hond te nemen om er alleen maar mee te provoceren.

En Boerboel??
Superhonden!!! :ok:
Groetjes Marijke en Bull Terroristen Chelsea en Roman...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bully-lover schreef:En Boerboel??
Voor de juiste personen :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bully-lover
Vaste gebruiker

maxcola schreef:
Ja, absoluut.
Je moet toch nagaan of het ras bij je past.
Er wat over lezen, bij een fokker kijken hoe de honden zijn enzo.
En je bedenken dat je er jaren aanvast zit, en niet voor de volgende vakantie de hond weer op marktplaats aan bied.... :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bully-lover schreef:
maxcola schreef:
Ja, absoluut.
Je moet toch nagaan of het ras bij je past.
Er wat over lezen, bij een fokker kijken hoe de honden zijn enzo.
En je bedenken dat je er jaren aanvast zit, en niet voor de volgende vakantie de hond weer op marktplaats aan bied.... :jank:

Maar dat is toch bij elke hond zo? Ras of geen ras........
Ik zie hier ook een aantal honden die ik prachtig vind om te zien, maar er eentje kopen :neenee:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bully-lover
Vaste gebruiker

Ja, dat heb ik ook, ik vind heel veel honden mooi. :mrgreen:
Boerboel27
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Boerboel27 »

jidde schreef:
Cendy schreef:
jidde schreef:Ik zal dan voortaan wel roepen dat het een supermakkelijk ras is, hartstikke lief (daar twijfel ik overigeens niet aan hoor :wink: ) beginnershond en moet ik zo even doorgaan? :wink:
Als je nu nog niet begrijpt wat ik je duidelijk wil maken, zou ik zeggen ga lekker zo door, dan zullen er nog weinig mensen zijn die je serieus nemen :ok:
Waarom mag ik mijn mening niet geven? ik vind een boerboel gewoon geen ras om in je achtertuintje te houden of op een flat! het zijn na mijn weten ook geen gemakkelijke honden.

Ik zat net op een site van een fokker te kijken en die zei dat de boerboel het meest gestegen is in populairiteit sinds het ras bekent is.
letterlijke sitaat van de site:
De Boerboel
Zelden heeft een hondenras zo snel wereldwijd aan populariteit gewonnen als de Boerboel.

Ik vraag mij af of dit dan wel zo goed is... (site: http://home.tiscali.nl/zoeloeboerboels/Boerboel.htm )
Is iemand die complete nestjes uit Zuidafrika importeert een fokker?????
Met Boerboelse groet,

Nala&Simba en Willem
Afbeelding
Boerboel27
geregistreerd lid
Contacteer:

esther76 schreef:Ahum, laat ik ook nog even wat zeggen.

Volgens mij kun je de aspirantkopers juist alleen maar aanmoedigen door te zeggen dat het GEEN makkelijk ras is. 'Geen makkelijk ras' kun je ook interpreteren als geweldige waakhond, .......dus zeg niet te snel dat je het ras populairder maakt door te zeggen dat ze zo makkelijk zijn...

:cheer:
En DAT is een Boerboel!
Met Boerboelse groet,

Nala&Simba en Willem
Afbeelding
Kojak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kojak »

Alles wat ik weet van de Boerboel is dat het ABSOLUUT geen geschikte hond is om mee te beginnen en dat hij nog dicht bij zijn oorspronkelijke taak staat.
In het boek gladiator dogs wordt de Boerboel beschreven en ook daarin geeft de auteur onomwonden aan dat dit een zeer gedreven waak en verdedigingshond is.
Voor mij dus geen optie om een Boerboel aan te schaffen,hoop alleen dat zijn "populariteit" hem niet de das omdoet :roll:
En van de eigenaren op het forum blijkt ook wel dat de Boerboel niet geschikt is voor de stad en toch echt zijn "eigen" terrein nodig heeft.
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.

Afbeelding
Boerboel27
geregistreerd lid
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:Heef er iemand een foto van een Boerboel.
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Sanneke
Kijk eens op http://forums.prexon.nl/boerboel/!
Met Boerboelse groet,

Nala&Simba en Willem
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Boerboel27 schreef:
Mama Sanneke schreef:Heef er iemand een foto van een Boerboel.
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Sanneke
Kijk eens op http://forums.prexon.nl/boerboel/!
En Buck dan???????????
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

sanneke buck is een boerboel een mooier voorbeeld kun je niet vinden
:ok: :ok:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

kelly 1981 schreef:sanneke buck is een boerboel een mooier voorbeeld kun je niet vinden
:ok: :ok:
Of die van m'n zus, ook hier op het forum. Is ook mooi. :pffff:
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

ze zijn allemaal mooi prachtige honden :ok: :ok:
sully

ben hier helemaal nieuw en wilde even een reactie geven

Ongelezen bericht door sully »

kom wel met de deur in huis vallen dat alle mensen die hun vooroordeel al klaar hebben over de boerboel eerst maar eens moeten gaan bestuderen WAT voor een hond dit is en wat het karakter is en dergelijke

de boerboel heb je in verschillende maten en gewichten daar dit niet een hond is voor iedereen ben ik het ook mee eens maar dat vind ik van veeeeeeeeeeeeeelllll meer rassen denk dat de opvoeding van een hond mede bepalend is wat voor een karakter de hond zal krijgen een hond moet vind ik een hondse opvoeding krijgen je moet alles in de ogen van de hond bekijken en vooral met dit soort rassen de dominantie regels hoog in acht nemen en /of roedelregels en dat er mensen zijn die denken owh wat een leuke hond die neem ik zijn niet slim bezig daar krijg je de problemen van die merken ze dan wel na een maand of 9 maar dan is de hond onderhand wel helemaal gevormt wat zijn karakter betreft en kun je fout aangeleert gedrag er met veel pijn en moeite weer uit krijgen ALS JE WEET WAAR JE MEE BEZIG BENT DAAR GAAN WE WEER IS WEL VERDOMD BELANGRIJK

een grote hond op een flat tja ben ik ook absoluut geen voorstander van maar las iemand er genoeg tijd aan kan besteden wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet kan

heb zelf 3 herders en een boerboel en zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn honden een lekker binnenleventje zouden moeten hebben lekker binnen bij de kachel en af en toe eens voor de deur naar buiten zouden ze naar mijns inziens niet echt gelukkig van worden maar das mijn mening

over de duitse herder heb er zelf ook een, en een in memoria en de boerboel waar veel discussie over is ontstaan hier op het forum daarom ook mijn eerst geschreven bericht kijk eerst eens naar wat voor een hond de boerboel is en oordeel dan pas een boerboel heeft zoveel lichaamstaal tenminste de mijne dat ik precies weet wat ze van plan is is erg handig hoor en als je weet hoe je hier mee moet omgaan nou makkelijker kan het niet .

mijn duitse herders zijn en waren buiten ook heel fel en die hebben alle twee niet zulke lichaamstaal die springen er gelijk bovenop zodat jij staat te kijken van wat krijgen we nu in een keer dat doet ie anders nooit !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ook mijn witte herder doet dit

niks mis mee want ik ben een hele grote herder freak maar oordeel niet te snel over de boerboel goed opgevoed weet JE NIET WAT JE MIST heb de mijne nog niet zo lang maar heeft mijn hartje al heel erg gestolen wat heeft die hond een prachtig karakter

en beware dat ze in verkeerde handen terecht zullen komen ja das al wel vaker gebeurt en ben het hier OOK ABSOLUUT niet mee eens vind het verschrikkelijk als ik er wat aan zou kunnen doen zou ik dat meteen doen maar helaas is er niets en niemand die jou verbied om welke hond dan ook maar te nemen kijk nou eens naar de diutse herders die er op marktplaats staan allemaal ong. 9 mnd ja dan komen de problemen DENK TOCH EENS NA WAAR JE MEE BEZIG BENT OHW LEUK ZO'N KNUFFELBEER MAAR JA HELAAS ZITTEN GEEN KNOPPJES OP VOOR AAN EN UIT MOET JE IN DE SPEELGOEDWINKEL ZIJN HEBBEN ZE TEGEN WOORDIG HELE LEUKE NET ECHT LIJKENDE HONDJES

maar goed genoeg gelult wacht op jullie reactie

doei doei groetjes sully
Floortje
Zeer actief

Re: ben hier helemaal nieuw en wilde even een reactie geven

Ongelezen bericht door Floortje »

sully schreef:

een grote hond op een flat tja ben ik ook absoluut geen voorstander van maar las iemand er genoeg tijd aan kan besteden wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet kan

heb zelf 3 herders en een boerboel en zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn honden een lekker binnenleventje zouden moeten hebben lekker binnen bij de kachel en af en toe eens voor de deur naar buiten zouden ze naar mijns inziens niet echt gelukkig van worden maar das mijn mening

doei doei groetjes sully
ik ben het met je eens, maar wil er wel aan toevoegen dat het belangrijkste is dat je een hond zoekt die bij je past!
mijn hond is dus wel gelukkig met zijn binnenleven voor de kachel. ik zou dus ook nooit bijv. een border collie (gewoon een voorbeeld, bedoel er niks mee) nemen. die zou in mijn handen uitgroeien tot een monster, gewoon omdat ik zo'n hond niet kan bieden wat hij nodig heeft.

Fribbel is niet zo veeleisend, die gaat 1x per dag op een flinke wandeling en dan 3x per dag een blokje om en wat gooien met de bal.
kan prima in de stad, op een flat. en Fribbel is gelukkig zo.

maar misschien heb ik makkelijk praten, Frib is een herplaatser. ik heb hem dus uit kunnen kiezen ahv karakter (heb er wel nog aan gesleuteld :mrgreen: )

kortom, mijn mening is: Ga voor de Boerboel, als je de hond kunt bieden wat hij nodig heeft.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Wij zijn een aantal jaren geleden voor de boerboel gegaan. En hoewel we al heel wat strubbelingen en gevechten gehad hebben, hebben we er nog steeds geen spijt van!
We hebben een stel heerlijke honden.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”