sully schreef:
een grote hond op een flat tja ben ik ook absoluut geen voorstander van maar las iemand er genoeg tijd aan kan besteden wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet kan
heb zelf 3 herders en een boerboel en zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn honden een lekker binnenleventje zouden moeten hebben lekker binnen bij de kachel en af en toe eens voor de deur naar buiten zouden ze naar mijns inziens niet echt gelukkig van worden maar das mijn mening
doei doei groetjes sully
ik ben het met je eens, maar wil er wel aan toevoegen dat het belangrijkste is dat je een hond zoekt die bij je past!
mijn hond is dus wel gelukkig met zijn binnenleven voor de kachel. ik zou dus ook nooit bijv. een border collie (gewoon een voorbeeld, bedoel er niks mee) nemen. die zou in mijn handen uitgroeien tot een monster, gewoon omdat ik zo'n hond niet kan bieden wat hij nodig heeft.
Fribbel is niet zo veeleisend, die gaat 1x per dag op een flinke wandeling en dan 3x per dag een blokje om en wat gooien met de bal.
kan prima in de stad, op een flat. en Fribbel is gelukkig zo.
maar misschien heb ik makkelijk praten, Frib is een herplaatser. ik heb hem dus uit kunnen kiezen ahv karakter (heb er wel nog aan gesleuteld

)
kortom, mijn mening is: Ga voor de Boerboel, als je de hond kunt bieden wat hij nodig heeft.