Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wil de hond schreef:Iemand die een Staff of iets dergelijks meeneemt de straat op en niet in staat is om te voorkomen dat zijn hond een andere hond doodbijt is een sul die zo´n hond niet zou mogen hebben.

Wat nou, 15 meter iedereen en alles meesleuren?

Dan ben je toch gewoon niets meer of minder dan een oetlul? En helemaal als je dan ook nog eens de schuld bij de arme eigenaar en zijn dooie hondje gaat leggen.

Dit soort figuren zijn mede-schuldig aan het uitsterfbeleid mbt. de Pitbull.

Ohohoh, wat wordt ik pissig van dit soort waardeloze figuren, laat ze lekker cavia´s gaan houden. :evil:
Inderdaad ja wat een slap gelul als jou hond een andere hond zo meesleurt heb je dus geen reet over je hond te vertellen en staat hij niet echt onder appel.
Cavia's vind ik ook nog te hoog gerepen hoor bart smit heeft genoeg in zijn assortiment om uit te kiezen.
mollosser
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mollosser »

Heb ik iedereen weer misselijk gemaakt, mooi.Mijn hond liet niet los,ik heb mijn best gedaan toen.

Mijn hond was niet getraind om te vechten en ik beloonde hem hier ook niet voor,dat was zijn instinct.

En voor de mensen die hier beledigend doen ,jullie zijn zelf oetlullen en tokkies.

Ik vertel mijn ervaring,en geef advies om hond aan de lijn te houden waar ook andere honden lopen.Iedereen moet het maar zelf weten.
the dude
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door the dude »

mollosser schreef:Heb ik iedereen weer misselijk gemaakt, mooi.Mijn hond liet niet los,ik heb mijn best gedaan toen.
het gaat er helemaal niet om of je je best heb gedaan. Het gaat er om dat JOU hond een andere hond heeft doodgebeten en dat jij vind dat je daarvoor genoeg maatregelen heb genomen om dit te voorkomen.

Het feit dat je niet inziet dat dit jou schuld is en dat je zo'n moordmachine een muilkorf om had moeten doen is zielig en triest. Op de kleuterschool mag je je best doen in de grote mensen wereld moet je verantwoording nemen voor je daden.
mollosser
Vaste gebruiker

Alle verantwoording was voor mij.Waarom ben ik er niet voor gestraft dan.O er kon me niks kwalijk genomen worden door de politie.Mijn hond mocht zichzelf verdedigen van mij,en dat heeft hij 8 jaar lang gedaan,die ene keer ging het fout.Er is mij nooit opgelegd hem te muilkorfen,hij was vaak genoeg gecontroleerd door de politie op zijn stamboom en dergelijke.

Ik wilde niet met een hond lopen met een muilkorf die een pispaal zou zijn,dus dat elke dominate hond even zijn tanden erin kan zetten zonder dat hij wat terug kan doen.
En vervolgens overagressief raakt en thuis een kind bijt uit frustratie.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mollosser schreef:Alle verantwoording was voor mij.Waarom ben ik er niet voor gestraft dan.O er kon me niks kwalijk genomen worden door de politie.Mijn hond mocht zichzelf verdedigen van mij,en dat heeft hij 8 jaar lang gedaan,die ene keer ging het fout.Er is mij nooit opgelegd hem te muilkorfen,hij was vaak genoeg gecontroleerd door de politie op zijn stamboom en dergelijke.

Ik wilde niet met een hond lopen met een muilkorf die een pispaal zou zijn,dus dat elke dominate hond even zijn tanden erin kan zetten zonder dat hij wat terug kan doen.
dit is natuurlijk bullshit he, het gaat erom dat jij je hond niet de baas kan op het moment dat het fout gaat, of jij nou gedeelte, helemaal of helemaal niet "schuldig' bent....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

mollosser schreef:Alle verantwoording was voor mij.Waarom ben ik er niet voor gestraft dan.O er kon me niks kwalijk genomen worden door de politie.Mijn hond mocht zichzelf verdedigen van mij,en dat heeft hij 8 jaar lang gedaan,die ene keer ging het fout.Er is mij nooit opgelegd hem te muilkorfen,hij was vaak genoeg gecontroleerd door de politie op zijn stamboom en dergelijke.
omdat een hond als een bezit wordt gezien. het is voor de wet heel wat anders als hij een mens zou bijten. in de praktijk is het afschuwelijk om je eigen hond afgemaakt te zien worden door een hond met een domme baas.
mijn god, wat een scenario's haal je erbij. punt blijft dat jouw hond schade aangericht heeft. jij was verantwoordelijk voor die hond en jij was duidelijk nalatig.

ik hoop van harte dat ik nooit van m'n leven zo'n figuur als jij met z'n stoere hond, de schrik van de buurt, tegen zal komen.

en nou opgezouten met die rare praat van je!
mollosser
Vaste gebruiker

Deze honden zijn ooit gefokt om niet los te laten,daar gebruikten ze breaking sticks voor,op dat moment had ik geen breaking sticks niemand had mij daarover ingelicht dat ik die ooit nodig zou kunnen hebben.

Dus jullie vinden het allemaal raar dat ik veel moeite had om die honden uit elkaar te halen ,terwijl er normaal gesproken gereedschap voor nodig is.

Ooit vroeg iemand mij of mijn hond een andere hond had gebeten.Ik antwoorde daarop met nee(hij was nog 11 maanden oud).Hij zei daarop ;je loopt met een tijdbom en je weet niet waneer hij afgaat.

Daaruit maakte ik op dat hem altijd moest aanlijnen.Als je zo een hond bezit leer je ook omgaan met die verantwoording.Bij mij was het niet nodig hem te muilorfen,en het is ook bij die ene incident gebleven.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Als dit laatste werkelijk je angst is, dan snap ik niet dat je er zo relatief makkelijk overdoet. Je hebt gewoon verantwoording te nemen, punt uit. Mijn mechelaar denkt sinds kort bijv. dat de openbare weg ook bij het erf hoort. Zij is dus 1x overgestoken om een ander hondje de stuipen op het lijf te jagen. Gelukkig was dit alleen intimidatie, maar toch. Ik ga toch ook niet zeggen tegen de eigenaar van dat hondje: tja, dan loop je voortaan maar een andere route? Of: ach er is nu toch niks gebeurd. Rot op. Het is mijn probleem en ik moet zorgen dat dit niet nog 1x kan gebeuren en dat gaat het ook niet. Punt.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
linlin

mollosser schreef: niemand had mij daarover ingelicht dat ik die ooit nodig zou kunnen hebben.

Ooit vroeg iemand mij of mijn hond een andere hond had gebeten.Ik antwoorde daarop met nee(hij was nog 11 maanden oud).Hij zei daarop ;je loopt met een tijdbom en je weet niet waneer hij afgaat.

Daaruit maakte ik op dat hem altijd moest aanlijnen.
leg niet de verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk over het soort hond dat jij hebt te weten bij anderen. 'niemand had mij ingelicht'; dat had je zelf moeten doen, informatie verzamelen.
Als je zo een hond bezit leer je ook omgaan met die verantwoording.Bij mij was het niet nodig hem te muilorfen,en het is ook bij die ene incident gebleven.
als jouw hond gemuilkorft was geweest, had dat incident geen fatale afloop gehad. als jij zo'n breakstick bij je had gehad, had je nog wat kunnen doen.

je blijft je onder je verantwoordelijkheid uitwurmen. op het gevaar af dat ik op balkenende begin te lijken, zeg ik het nog eenmaal: jouw verantwoordelijkheid heb je niet genomen. of het willens en wetens was, vraag ik me af. niet iedereen is zich nu eenmaal bewust van zijn eigen doen en laten.

enfin. het moge duidelijk zijn. ik kap ermee, wat dit betreft.
mollosser
Vaste gebruiker

Er zitten hier een aantal irritante mensen op het forum,die misbruik maken van het feit dat ze thuis achter een pc vandaan praten.

taalgebruik als stoere praatjes en oprotten tolereer ik niet,maar laat deze zielige mensen die niet sociaal kunnen zijn hier maar lekker stoer doen. :wink:

O ja informatie verzamelen moet je zelf doen.Nou geen fokker die jou verteld dat breaking sticks handig kunnen zijn,zoiets leer je uit ervaring en niet elke Am staff heeft deze nodig de mijne toevallig wel.
Laatst gewijzigd door mollosser op 16 dec 2004 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hier hebben we het eeuwe oude verhaal weer van neem de verandwoording bla bla bla.
ik heb mijn hond aan de lijn en als ik daar mee buiten loopt heb ik mijn verandwoording genomen klaar.
is er 1 of andere oetlul die zijn hond niet of nouwelijk of net of wat dan ook onder apel heeft en deze klapt er onder uit en komt richting mijn hond heeft die hond een groot probleem en de baas ook.
ten eerst zal in niet gelijk mijn hond er in laten kleunen maar de hond een doodschop geven heeft de desbetrefende eigenaar daar wat van kan die er ook nog 1 krijgen.
is het zo dat ik de hond niet van mijn hond kan houden dan laat ik me riem los want mijn hond heeft het recht zich te verdedigen als dit nodig mocht zijn.
ik loop niet in een los loop gebied dus ben ik nooit fout de geen die zijn hond niet onder apel heeft is fout.
dan kan deze hond geen kwaad in de zin hebben dat heeft die van mijn helaas wel tot groote ergenis van mijn maar tis niet anders. dat een hond een andere hond dood bijt is niet goed te praten van geen kanten maar het risico zit er wel in als mensen willen en wetens hun hond los laten in een gebied die daar niet voor aan gewezen is.
daar lopen namelijk ook de eterbakken en de moordmachienes.
en dan iedereen hier blaten, maar dat zijn 9 van de 10 mensen die hun hondje lekker los laten onder het mom "ja maar hij doet niks hoor!!!!!"
nee MAAR DIE VAN MIJN WEL.

mol :8):
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik begin een steeds grotere schurft te krijgen aan mensen die honden willen die capabel zijn andere honden te verscheuren, er ook op gefokt zijn en dan vervolgens moet de rest van NL maar optiefen met lieve honden anders worden ze uit elkaar getrokken. Begin een steeds grotere voorstander van no nonsense en anders tiefen die rassen maar op beleid te worden.
Het lijkt alsof het elkaar aantrekt, dat is natuurlijk ook zo, maargoed. Ik weiger rekening te houden met aso's die niet weten te voorkomen dat een wat uitbundige loslopende jonge hond uit elkaar gerukt wordtoor hun geschifte aangelijnde hond Waar is de tijd dat iedereen lekker met de honden kon wandelen en de gemiddelde vechtpartij wat geschreeuw en een gaatje betekende?

Nee hoor, lazer lekker allemaal op met die monsters als je de verantwoording niet wil nemen :kotz:

PS mensen die wel hun verantwoording nemen hoeven zich op geen enkele manier aangesproken te voelen. Ik spreek nu tegen de "hou je hond vast anders rukt de mijne hem uit elkaar-types" En de "eigen schuld, moet je je hond maar leren luisteren-mensen"

Misschien moeten ze zelf leren hun honden te beheersen? Het lijkt gadverdamme wel op dat als je iemand aanstoot je terecht doodgeschopt mag worden door een free-fighter, had je maar van hem af moeten blijven :blah: :blah: :blah: :roll:
Afbeelding
the dude
Vaste gebruiker

Mol schreef:dan kan deze hond geen kwaad in de zin hebben dat heeft die van mijn helaas wel tot groote ergenis van mijn maar tis niet anders. dat een hond een andere hond dood bijt is niet goed te praten van geen kanten maar het risico zit er wel in als mensen willen en wetens hun hond los laten in een gebied die daar niet voor aan gewezen is.
Als je het hebt over het risico op een flinke vechtpartij, geef ik je gelijk.

Maar als je het hebt over het risico om doodgebeten te worden ben ik het niet met je eens.

Als je weet dat je hond (en dat zou je moeten weten) gemakkelijk in staat is om andere honden dood te bijten, en niet meer naar jou luistert als hij een andere hond vast heeft of niet meer wil los laten, zou je in ieder geval een breadstick bij je moeten hebben en eigenlijk zou je hond een muilkorf om moeten hebben, zeker op plaatsen waar veel honden komen.

stel je voor, een riem van een hond breekt, die hond doet dominant over de jouwe en word doodgebeten. Kan je dan zeggen dat het de schuld is van de eigenaar met kapotte riem ?

zoals je zegt, jou honden doen wel wat en daar neem je dus preventieve maatregelen tegen en je neemt je verantwoordelijkheid.
paco + the dude = :jump1:
Joy C
Zeer actief

MARC_S schreef:
Misschien moeten ze zelf leren hun honden te beheersen? Het lijkt gadverdamme wel op dat als je iemand aanstoot je terecht doodgeschopt mag worden door een free-fighter, had je maar van hem af moeten blijven :blah: :blah: :blah: :roll:
Precies Marc. Maar dat is met de hele maatschappij helaas zo. Lekker intolerant zullen we maar zeggen.
Groetjes Joyce
Afbeelding
the dude
Vaste gebruiker

mollosser schreef:O ja informatie verzamelen moet je zelf doen.Nou geen fokker die jou verteld dat breaking sticks handig kunnen zijn,zoiets leer je uit ervaring en niet elke Am staff heeft deze nodig de mijne toevallig wel.
Je moet dit inderdaad ZELF doen. Dus niet alleen maar luisteren aan een fokker, maar ook bijvoorbeeld zelf dingen zoeken op internet of naar de bibliotheek. Vragen stellen aan experts bijvoorbeeld.
paco + the dude = :jump1:
linlin

MARC_S schreef: Het lijkt alsof het elkaar aantrekt, dat is natuurlijk ook zo, maargoed. Ik weiger rekening te houden met aso's die niet weten te voorkomen dat een wat uitbundige loslopende jonge hond uit elkaar gerukt wordtoor hun geschifte aangelijnde hond
hear, hear.

erg aardig dat de term 'tokkie' sinds kort de intrede in het dagelijks taalgebruik heeft gedaan. want daar hebben we het over, tokkies. incapabele lieden die louter door hun instinkten gedreven worden. zielig edoch ook gevaarlijk.

dit soort lui zijn de reden dat die achterlijke pitbull-wet bestaat. hadden ze er maar een pitbull-tokkie-bazen-wet van gemaakt. en stevig handhaven!
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik begin een steeds grotere schurft te krijgen aan mensen die honden willen die capabel zijn andere honden te verscheuren, er ook op gefokt zijn en dan vervolgens moet de rest van NL maar optiefen met lieve honden anders worden ze uit elkaar getrokken. Begin een steeds grotere voorstander van no nonsense en anders tiefen die rassen maar op beleid te worden.
Het lijkt alsof het elkaar aantrekt, dat is natuurlijk ook zo, maargoed. Ik weiger rekening te houden met aso's die niet weten te voorkomen dat een wat uitbundige loslopende jonge hond uit elkaar gerukt wordtoor hun geschifte aangelijnde hond Waar is de tijd dat iedereen lekker met de honden kon wandelen en de gemiddelde vechtpartij wat geschreeuw en een gaatje betekende?

Nee hoor, lazer lekker allemaal op met die monsters als je de verantwoording niet wil nemen :kotz:

PS mensen die wel hun verantwoording nemen hoeven zich op geen enkele manier aangesproken te voelen. Ik spreek nu tegen de "hou je hond vast anders rukt de mijne hem uit elkaar-types" En de "eigen schuld, moet je je hond maar leren luisteren-mensen"

marc je moet niet zo slap zwanzen man,jij ben gewoon diep in je sodemieter ban van alles wat groter is dn 50 cm en zwaarder is dan 50 kg
of te wel van elke mollosser, je geef mijn de indruk dat jij nog liever de trap op loop 15 hoog dan dat je met zo'n type hond samen in de lift staat dat maak ik echt op over de manier hoe jij over de mollosser praat.

je heb zelf ook volgen je eigen beweringen een hond en mens onvriendelijke hond die inmiddels te oud is om wat dan ook klaar te kunnen maken. deze hond in haar jonge jaren had ook een hond dood kunnen bijten net zo goed als ieder andere hond dit kan.
dus ga nou niet zo dom lopen praten over dingen waar je geen benul van heb hoe ze werken alles wat jij weet over de rassen komt uit boekjes
wil je echt weten hoe ze zijn moet je in je auto stappen en hier heen komen en dan er een stukje mee gaan lopen en dan je oordeel veilen niet eerder want man je lult soms verschrikkelijk uit je nek.

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind het moelijk, in een gebied waar de hond niet los mag lopen, tja daar moet je je hond, wanneer je hem (nog) niet onder controle hebt (dus bv een jonge uitbundige hond) niet loslaten, ik heb zelf ook regelmatig met een hollandse herder gelopen en die was niet makkelijk... daar moest geen hond bij komen snuffen enz...en ja die greep ook echt, maar waar moet je dan lopen? meer dan een brul naar de andere hond of eigenaar kun je dan niet doen, als er dan niet geluisterd word of idd het verhaaltje ja maar deze doet niks.... tja vertel maar, wat moet je dan doen?

maar.... als je een hond hebt, waarvan je weet dat het 9 van de 10 keer mis gaat en je hebt niet de kracht om te voorkomen dat ie een andere hond werkelijk dood bijt.... dan toch maar muilkorven zou ik zeggen... ook al is het dan niet je "eigen schuld"
tineke

MARC_S schreef:Ik begin een steeds grotere schurft te krijgen aan mensen die honden willen die capabel zijn andere honden te verscheuren, er ook op gefokt zijn en dan vervolgens moet de rest van NL maar optiefen met lieve honden anders worden ze uit elkaar getrokken. Begin een steeds grotere voorstander van no nonsense en anders tiefen die rassen maar op beleid te worden.

Ben het helemaal met je eens.
tineke

yamie schreef:ik vind het moelijk, in een gebied waar de hond niet los mag lopen, tja daar moet je je hond, wanneer je hem (nog) niet onder controle hebt (dus bv een jonge uitbundige hond) niet loslaten, ik heb zelf ook regelmatig met een hollandse herder gelopen en die was niet makkelijk... daar moest geen hond bij komen snuffen enz...en ja die greep ook echt, maar waar moet je dan lopen? meer dan een brul naar de andere hond of eigenaar kun je dan niet doen, als er dan niet geluisterd word of idd het verhaaltje ja maar deze doet niks.... tja vertel maar, wat moet je dan doen?

maar.... als je een hond hebt, waarvan je weet dat het 9 van de 10 keer mis gaat en je hebt niet de kracht om te voorkomen dat ie een andere hond werkelijk dood bijt.... dan toch maar muilkorven zou ik zeggen... ook al is het dan niet je "eigen schuld"
Ben ik ook met je eens hoor dat is ook hinderlijk vooral als het van die ongeleide projectielen zijn die op jou hond duiken en een gillend baasje er achteraan hij doet niks hoor.
Micron werd verleden week nog aangepakt door een jonge drentse patrijs in het hondenbos(waar honden dus wel los mogen)en hij ging gillen en toen ik vroeg kunt jij je hond even onder appel zetten zei ze nee dat kan ik niet til je pup maar op dat is makkelijker toen zei ik ook waarvoor loopt hij los dan als je hem niet bij je kunt houden daar had ze geen antwoord op (de hond was een jaar) dat vind ik ook balen maar om nou dan maar die hond te laten opentrekken vind ik weer het andere uiterste.
Tash heeft de hond ,die op een gegeven moment weer terug kwam en Micron aan zijn staart wou wegtrekken onder haar vandaan waar hij heel slim ging lopen,keurig gecorrigeerd zonder een druppel bloed of een verwonding niets aan de hand.
Zou ik weten dat Tash de hond het hele bos zou doorsleuren zou ik nooit op plaatsen komen waar ze de gelegenheid zou kunnen krijgen voor zoiets.
Er zit gewoon verschil in hoe de hond kan en zal reageren en daar heb je als baas maar gewoon rekening mee te houden en een hond die echt gevaarlijk kan zijn neem je maar mooi maatregelen voor als je een hondenliefhebber bent.
Mol
Zeer actief

tineke schreef:
yamie schreef:ik vind het moelijk, in een gebied waar de hond niet los mag lopen, tja daar moet je je hond, wanneer je hem (nog) niet onder controle hebt (dus bv een jonge uitbundige hond) niet loslaten, ik heb zelf ook regelmatig met een hollandse herder gelopen en die was niet makkelijk... daar moest geen hond bij komen snuffen enz...en ja die greep ook echt, maar waar moet je dan lopen? meer dan een brul naar de andere hond of eigenaar kun je dan niet doen, als er dan niet geluisterd word of idd het verhaaltje ja maar deze doet niks.... tja vertel maar, wat moet je dan doen?

Ben ik ook met je eens hoor dat is ook hinderlijk vooral als het van die ongeleide projectielen zijn die op jou hond duiken en een gillend baasje er achteraan hij doet niks hoor.
Micron werd verleden week nog aangepakt door een jonge drentse patrijs in het hondenbos(waar honden dus wel los mogen)en hij ging gillen en toen ik vroeg kunt jij je hond even onder appel zetten zei ze nee dat kan ik niet til je pup maar op dat is makkelijker toen zei ik ook waarvoor loopt hij los dan als je hem niet bij je kunt houden daar had ze geen antwoord op (de hond was een jaar) dat vind ik ook balen maar om nou dan maar die hond te laten opentrekken vind ik weer het andere uiterste.
Tash heeft de hond ,die op een gegeven moment weer terug kwam en Micron aan zijn staart wou wegtrekken onder haar vandaan waar hij heel slim ging lopen,keurig gecorrigeerd zonder een druppel bloed of een verwonding niets aan de hand.
Zou ik weten dat Tash de hond het hele bos zou doorsleuren zou ik nooit op plaatsen komen waar ze de gelegenheid zou kunnen krijgen voor zoiets.
Er zit gewoon verschil in hoe de hond kan en zal reageren en daar heb je als baas maar gewoon rekening mee te houden en een hond die echt gevaarlijk kan zijn neem je maar mooi maatregelen voor als je een hondenliefhebber bent.
helemaal mee eens en in dat bos zal die eene hond van mijn dan ook niet komen.
en dat vind ik niet meer dan normaal de hond is niet lief voor andere honden en daar hou ik rekening mee, en ik verwacht net zo goed dat mensen in een gebied waar loslaten eigenlijk niet mag dit dan ook niet doen als de hond niet luistert zo gebeuren in bijde gebieden geen ongelukken waar bijde partijen niet vorlijk van worden.

Joy C
Zeer actief

Mol schreef:
helemaal mee eens en in dat bos zal die eene hond van mijn dan ook niet komen.
en dat vind ik niet meer dan normaal de hond is niet lief voor andere honden en daar hou ik rekening mee, en ik verwacht net zo goed dat mensen in een gebied waar loslaten eigenlijk niet mag dit dan ook niet doen als de hond niet luistert zo gebeuren in bijde gebieden geen ongelukken waar bijde partijen niet vorlijk van worden.

mol :8):[/quote]

Daar heb je inderdaad een punt te pakken Mol.
Ik denk alleen dat als je het risico neemt een hond te bezitten, waarvan je weet (of behoort te weten) dat 'ie van origine gefokt is voor andere doeleinden en mede daardoor een enorm sterk stel kaken heeft, je toch na een dergelijk incident als in dit topic beschreven dat toch niet zomaar af kan doen als: ja, het ging een keertje fout.
Daarmee bedoel ik dus niet te zeggen dat iedere hond zomaar onaangelijnd een aangelijnde hond moeten lastigvallen en dat de aangelijnde hond zich niet mag verdedigen. Daarnaast weet ik ook wel dat een andere grote hond van een ander ras mogelijk een andere hond ook qua kracht dood zou kunnen bijten. Maar het risico hoor je in beginsel betreffende je eigen hond van welk ras dan ook te kennen. Tuurlijk, ongeluk zit in een klein hoekje, maar om dan voorderest maar net te doen of het om een incident gaat en erop te gokken dat het waarschijnlijk niet nog een keer zal gebeuren, vind ik een beetje naïef.
Groetjes Joyce
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Joy C schreef:
Ik denk alleen dat als je het risico neemt een hond te bezitten, waarvan je weet (of behoort te weten) dat 'ie van origine gefokt is voor andere doeleinden en mede daardoor een enorm sterk stel kaken heeft, je toch na een dergelijk incident als in dit topic beschreven dat toch niet zomaar af kan doen als: ja, het ging een keertje fout.
Daarmee bedoel ik dus niet te zeggen dat iedere hond zomaar onaangelijnd een aangelijnde hond moeten lastigvallen en dat de aangelijnde hond zich niet mag verdedigen. Daarnaast weet ik ook wel dat een andere grote hond van een ander ras mogelijk een andere hond ook qua kracht dood zou kunnen bijten. Maar het risico hoor je in beginsel betreffende je eigen hond van welk ras dan ook te kennen. Tuurlijk, ongeluk zit in een klein hoekje, maar om dan voorderest maar net te doen of het om een incident gaat en erop te gokken dat het waarschijnlijk niet nog een keer zal gebeuren, vind ik een beetje naïef.
het is naief te denken dat mensen alleen maar dom en asosiaal zijn als ze een bepaalt type hond uit zoeken.
ik kan een herder die een jack dood beed heb op cursus een rott gezien die het ook deed, heb laats gelezen hoe een AMstaf dood gebeten werd door een boerboel
hen gezien op cursus hoe een konigs poedel een lab afslachte tis gewoon heel relevant
en mensen over 1 kam scheren om het ras wat ze hebben vind ik dom en niet door dacht dat zijn hersentjes die niet optimaal werken of niet beter weten.

Joy C
Zeer actief

Mol schreef:
Joy C schreef:
het is naief te denken dat mensen alleen maar dom en asosiaal zijn als ze een bepaalt type hond uit zoeken.
ik kan een herder die een jack dood beed heb op cursus een rott gezien die het ook deed, heb laats gelezen hoe een AMstaf dood gebeten werd door een boerboel
hen gezien op cursus hoe een konigs poedel een lab afslachte tis gewoon heel relevant
en mensen over 1 kam scheren om het ras wat ze hebben vind ik dom en niet door dacht dat zijn hersentjes die niet optimaal werken of niet beter weten.

Mag ik jou vragen waar jij denkt dit in mijn stuk te hebben gelezen dan? Ik heb helemaal nergens mensen over 1 kam gescheerd, ja, hooguit onwetende mensen ongeacht het ras ja. Die scheer ik zeker over 1 kam.
Groetjes Joyce
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Quote : Ook ik wordt steeds een beetje boos over het feit dat er steeds maar weer gezegt wordt dat een ieder die zijn hond los laat lopen verantwoordelijk is.

Wie is er dan wel verantwoordelijk ??
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Iemand die een hond heeft die in staat is om andere honden dood te bijten moet gewoon kunnen zorgen dat hij kan voorkomen dat zijn hond zover komt.

Is hij niet in staat of niet voorbereidt dan moet hij niet op straat kunnen komen met zijn hond.

Hopelijk gaat dit wettelijk geregeld worden.

Bewijs van kapabel-zijn, breakstick, muilkorf... En anders gewoon oprotten met zulke honden uit de samenleving.

Kijk, een incident kan voorkomen, maar dit zou zonder noodlottige gevolgen als overlijden moeten aflopen, kan dit niet dan hoort zo´n baas met zo´n hond niet thuis in de samenleving.

"Ik wist het niet...". Wat is dat nou voor gelul? Is net zo dom als iemand die jouw met zijn auto voor je flikker rijdt, uitstapt en tegen je zegt dat hij niet wist waar de rem zit.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mama Sanneke schreef:Quote : Ook ik wordt steeds een beetje boos over het feit dat er steeds maar weer gezegt wordt dat een ieder die zijn hond los laat lopen verantwoordelijk is.

Wie is er dan wel verantwoordelijk ??
Ik denk dat je twee soorten verantwoordelijkheid hebt: 1) de wettelijke verantwoordelijkheid, waar mensen die hun hond aan de lijn hebben, terwijl ie wel een andere hond doodbijt, het over hebben en 2) de praktische verantwoordelijkheid, dus als je in een land woont waar veel mensen en honden bij elkaar in de buurt wonen heb je gewoon rekening te houden met elkaar. Dus ook dat een hondje dat losloopt op jouw gevaarlijke hond af kan komen rennen, ookal had ie daar niet los mogen lopen. Het kan gewoon gebeuren (ik heb ook wel eens met een afgebroken lijntje in mijn handen gestaan terwijl Toop keihard op een net gecastreerd reutje af rende en die twee elkaar even flink in de haren vlogen, overigens zonder bijtwonden, maar de castratiewond was wel weer open). Dus je verantwoordelijkheid in een maatschappij waar we allemaal maar een klein stukje hebben en dus tolerant om moeten gaan met elkaar en dus ook moeten zorgen dat honden elkaar niks kunnen doen, hoe dan ook.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Verantwoordelijk zijn voor je hond houdt óók in dat je niet de straat op gaat met een riempie of een halsband die op stukgaan staan, of waar je hond zich uit kan wurmen. :wink:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, heb je gelijk in, dus dan neem je die verantwoordelijkheid ook, zoals in mijn geval, want ik had ook (zoals velen doen) keihard kunnen gaan roepen: tja, ging stuk he? Daar kan ik ook niks aan doen. Dan biedt je gewoon aan om de rekening voor de hechting te betalen. :wink:
Maar het gaat mij om het flexibele denken, zeg maar. Dus niet automatisch gaan denken aan: voldeed ik aan de regels, zo ja, dan ben ik er klaar mee.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 16 dec 2004 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mol
Zeer actief

Joy C schreef:
Mol schreef:
Joy C schreef:

Mag ik jou vragen waar jij denkt dit in mijn stuk te hebben gelezen dan? Ik heb helemaal nergens mensen over 1 kam gescheerd, ja, hooguit onwetende mensen ongeacht het ras ja. Die scheer ik zeker over 1 kam.
ik heb het niet persee tegen jou hoor eigenlijk ik bwen het verders met je eens over je ras leren kennen enz enz.

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”