Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht nieuws heupen.....*update na drie jaar*
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
Slecht nieuws heupen.....*update na drie jaar*
Vanochtend zijn Dodgejes heupen en knie op de foto gezet, want het gaat nog steeds niet goed! Knie en sesambeentjes zijn prima in orde.... maar zijn heupen zijn slecht!!!
Niet dramatisch slecht maar wel slecht.... Op zich is zijn rechterheup slechter dan zijn linker, terwijl hij dus slecht loopt met links! Het probleem zit hem in het strekken van het been, dat gaat niet goed!
Jullie begrijpen dat ik vol zit met vragen die ik vanochtend niet allemaal aan de da heb gesteld......
Dus nu maar aan jullie....
Wanneer is het precies HD?? en wie bepaald de categerieen?? Welke voedingssuplementen kan ik geven om het te ondersteunen....?? Wat wel en niet qua lopen, rennen, spelen. Kan ik de spieren trainen en zo ja, hoe?? Ik heb iets gelezen op het net over vitamine C. Wie weet daar meer over??
Ik hoor graag alle tips en trucs en info....
Niet dramatisch slecht maar wel slecht.... Op zich is zijn rechterheup slechter dan zijn linker, terwijl hij dus slecht loopt met links! Het probleem zit hem in het strekken van het been, dat gaat niet goed!
Jullie begrijpen dat ik vol zit met vragen die ik vanochtend niet allemaal aan de da heb gesteld......
Dus nu maar aan jullie....
Wanneer is het precies HD?? en wie bepaald de categerieen?? Welke voedingssuplementen kan ik geven om het te ondersteunen....?? Wat wel en niet qua lopen, rennen, spelen. Kan ik de spieren trainen en zo ja, hoe?? Ik heb iets gelezen op het net over vitamine C. Wie weet daar meer over??
Ik hoor graag alle tips en trucs en info....
Laatst gewijzigd door Patrol op 02 apr 2008 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Gast
- Patrol
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat is zwaar kl*te
ik raad je aan om sasha's blend te geven, dit is voor de gewrichten
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Op www.detweedelijn.nl staat goede en duidelijke informatie
Ik geef Job nu ook sacha's blend en ik merk duidelijk verbetering
Ik geef Job nu ook sacha's blend en ik merk duidelijk verbetering
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Slecht nieuws heupen.....
Je zou de puppyvariant van Primeval gelatinaat kunnen geven http://www.dierennieuws.nl/honden/dieri ... htm#pupgel en later de volwassen variant. Je kan eventueel ook glucosamine gaan geven. Beide middelen moeten wel lange tijd of zelfs blijvend gegeven worden om de heupen zo "goed" mogelijk te houden.Patrol schreef: Welke voedingssuplementen kan ik geven om het te ondersteunen....?? Wat wel en niet qua lopen, rennen, spelen. Kan ik de spieren trainen en zo ja, hoe??
Ik zou hem wel laten bewegen op eigen tempo, maar een beetjes oppassen met tekorte plotse bewegingen zoals kort draaien, stoppen en springen.
Zwemmen is bvb. heel goed voor de spieropbouw, maar dan liefst wel in warm water, d.w.z. hydrotherapie.
Verder kan ik je helaas niet helpen, maar je alleen veel sukses wensen met Dodge!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
speurneus carola
omega 3 en 6 en glucosemine (omega 3 en 6 zitten in visolie) en glucosemine kun je ook bij de drogist halen, capsules van bloem, en is voor gewrichten en spieren.
zijn niet echt goedkoop maar er komt wel enige verbetering. let wel, wat er niet is kan hier er niet meer mee aangroeien. maar ook ter voorkoming van problemen in de botten e.d. is dit ook heel erg goed.
mijn oude herder kreeg problemen op 14 jarige leeftijd hij had een blokade in zijn rug waardoor zijn achterpoten niet helemaal de juiste signalen kregen (lichte verlammingsverschijnselen) met deze bijvoegingen heeft ie het toch nog een half jaar kunnen rekken.
ook het jonge spul krijgt dit al door hun voer. heb een 1/2 jaar terug ene labje overgenomen die totaal geen bespiering had en over botten was ik oko een beetje benauwd, hij liep heel raar en was heel los achter, ook hij heeft dit gelijk gekregen en natuurlijk met de nodige oefeningen zie je nu niks geks meer,
hou wel voor ogen dat spieren een heleboel bij elkaar houden wat de kommen en koppen niet meer kunnen, dus goede conditie en bespiering is al een heleboel gewonnen. dus gewoon trainen en vooral niet stil leggen, want eenmaal stilgelegd en spieren ingezakt krijg je nooit meer goed.
zijn niet echt goedkoop maar er komt wel enige verbetering. let wel, wat er niet is kan hier er niet meer mee aangroeien. maar ook ter voorkoming van problemen in de botten e.d. is dit ook heel erg goed.
mijn oude herder kreeg problemen op 14 jarige leeftijd hij had een blokade in zijn rug waardoor zijn achterpoten niet helemaal de juiste signalen kregen (lichte verlammingsverschijnselen) met deze bijvoegingen heeft ie het toch nog een half jaar kunnen rekken.
ook het jonge spul krijgt dit al door hun voer. heb een 1/2 jaar terug ene labje overgenomen die totaal geen bespiering had en over botten was ik oko een beetje benauwd, hij liep heel raar en was heel los achter, ook hij heeft dit gelijk gekregen en natuurlijk met de nodige oefeningen zie je nu niks geks meer,
hou wel voor ogen dat spieren een heleboel bij elkaar houden wat de kommen en koppen niet meer kunnen, dus goede conditie en bespiering is al een heleboel gewonnen. dus gewoon trainen en vooral niet stil leggen, want eenmaal stilgelegd en spieren ingezakt krijg je nooit meer goed.
- Twinkles
- Vaste gebruiker
Bad news always sucks!
Succes ermee!!!
Succes ermee!!!
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
De heupen van Oberon zijn ook niet goed.
Hij is beoordeeld tot HDc. dit is nog geen HD, maar het is in aanleg wel aanwezig.
Oberon heeft nergens last van en we geven ook geen speciale voeding.
we houden wel rekening met het speelgedrag, dus niet spelen op gladde vloeren e.d.
Ik heb je in een PBtje een heel verhaal over HD gestuurd, omdat dat een te lang stuk voor dit forum zou worden.
Maar is het zeker dat de knieklachten van Dodge door die slechte heupen komt?
Hij is beoordeeld tot HDc. dit is nog geen HD, maar het is in aanleg wel aanwezig.
Oberon heeft nergens last van en we geven ook geen speciale voeding.
we houden wel rekening met het speelgedrag, dus niet spelen op gladde vloeren e.d.
Ik heb je in een PBtje een heel verhaal over HD gestuurd, omdat dat een te lang stuk voor dit forum zou worden.
Maar is het zeker dat de knieklachten van Dodge door die slechte heupen komt?

- Patrol
- Zeer actief
Het zijn dus geen knieklachten, maar heupklachten.......Trina schreef: Maar is het zeker dat de knieklachten van Dodge door die slechte heupen komt?
Hij loopt dus slecht met zijn linkerachterbeen, dat leek uit de knie te komen, maar nu er dus foto's gemaakt zijn en de knie er perfect uitziet, moet het dus wel uit zijn heup komen.... Want wat kan het anders zijn??
De klachten zijn dus dat hij het met het beentje tipt als hij stilstaat, niet altijd overigens. In ieder geval zet hij matig tot geen gewicht op het beentje en als hij lang gelegen heeft dan hinkt hij een paar passen.....
Als ik hem rust geef dan wordt het niet beter... als ik hem geen rust geeft, gaat hij wel beter lopen, maar dan hinkt hij weer meer als hij na de rust weer gaat lopen........
Als de DA een bepaalde test doet, door zijn achterbenen naar achter te doen, dan piept hij niet... maar dan verzet hij zich wel in zijn linkerbeen, voelt hij druk... De eerste keer dat we heen gingen heeft een andere DA een knietest gedaan en toen piepte hij ook..
Ra,ra wat kan het nog meer zijn??

- Patrol
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
fijn dat het beter gaat
groetjes Annemie
-
Brigitte
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
sasha's blend is ook zo'n product, onze Joep doet het daar super goed op. kijk maar eens op: www.sashasblend.nl
groetjes Annemie
- Patrol
- Zeer actief
Ik heb hem dat even gegeven, maar het schijnt niet zo geschikt te zijn voor Pups ivm te veel eiwitten versus groeipijn. Je moet dan eigenlijk de Puppyversie geven...Brigitte schreef:Waar kan je dat halen?Youp schreef:Wat goed dat het beter gaat. Geef je hem nu bepaalde supplementen?
Gelatinaat van Primeval schijnt ook goed te zijn. Vooral om de gewrichtsbanden en kapsels sterker te maken. Het stimuleert ook de aanmaak van kraakbeen.
Patrol krijgt het wel en over een paar weken krijgt Pupper het ook, dan vind ik hem Pup af.....
Brigitte> ik koop het gewoon bij de dierenwinkel. De meeste hebben het hier in ieder geval wel. Je kunt het ook op internet bestellen.

-
Brigitte
- Zeer actief
Dank je ik ga even neuzen.Patrol schreef:Ik heb hem dat even gegeven, maar het schijnt niet zo geschikt te zijn voor Pups ivm te veel eiwitten versus groeipijn. Je moet dan eigenlijk de Puppyversie geven...Brigitte schreef:Waar kan je dat halen?Youp schreef:Wat goed dat het beter gaat. Geef je hem nu bepaalde supplementen?
Gelatinaat van Primeval schijnt ook goed te zijn. Vooral om de gewrichtsbanden en kapsels sterker te maken. Het stimuleert ook de aanmaak van kraakbeen.
Patrol krijgt het wel en over een paar weken krijgt Pupper het ook, dan vind ik hem Pup af.....
Brigitte> ik koop het gewoon bij de dierenwinkel. De meeste hebben het hier in ieder geval wel. Je kunt het ook op internet bestellen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik zie nergens waar je het kan bestellen of wat het kost klopt dat?jores schreef:sasha's blend is ook zo'n product, onze Joep doet het daar super goed op. kijk maar eens op: www.sashasblend.nl
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt het bij de dierenarts halen. 100 gram kost 35 euro en 250 gram iets van 60 euro. Het werkt echt heel goed (heb Job van 2x per dag een hele pijnstiller op 2x per dag een kwart kunnen krijgenBrigitte schreef:Ik zie nergens waar je het kan bestellen of wat het kost klopt dat?jores schreef:sasha's blend is ook zo'n product, onze Joep doet het daar super goed op. kijk maar eens op: www.sashasblend.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- Patrol
- Zeer actief
Om even een oude koe uit de sloot te halen....
We zijn nu ruim drie jaar verder en helaas gaat het de laatste weken slecht met Pupje zijn achterpoot en dus gaan we morgenochtend naar de da. Hij gaat nuchter mee, dus kunnen er eventueel direct foto's gemaakt worden...
En Chevy brengen we dan direct voor haar castratie.....
Graag duimen voor goede afloop en niet hele slechte berichten!
*edit: nu drie jaar verder en niet vier jaar *
We zijn nu ruim drie jaar verder en helaas gaat het de laatste weken slecht met Pupje zijn achterpoot en dus gaan we morgenochtend naar de da. Hij gaat nuchter mee, dus kunnen er eventueel direct foto's gemaakt worden...
*edit: nu drie jaar verder en niet vier jaar *
Laatst gewijzigd door Patrol op 02 apr 2008 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zenda
- Zeer actief
Ik ga duimen en sterkte.Patrol schreef:Om even een oude koe uit de sloot te halen....
We zijn nu vier jaar verder en helaas gaat het de laatste weken slecht met Pupje zijn achterpoot en dus gaan we morgenochtend naar de da. Hij gaat nuchter mee, dus kunnen er eventueel direct foto's gemaakt worden...
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Patrol
- Zeer actief
Vanochtend foto's gemaakt van Dodge zijn hakken en heupen. Het probleem zit hem dus in zijn hakken, hoewel zijn rechterheup ook niet geweldig is.......
Zijn hakken zitten vol met artrose, OCD dus. Na overleg en inschatting van de DA en mijn beslissing gaan we niet opereren, sowieso een ingrijpende operatie, waarbij ze de hak vastzetten, welke lang niet altijd succesvol is. Hij vertelde een patient van hem te kennen waar de plaat, waarmee ze de hak vastzetten na een jaar gebroken is met alle gevolgen van dien en Dodge zou deze operatie dus bij allebei zijn pootjes moeten ondergaan.
'Gelukkig' kan hij er oud mee worden en gaan we nu dus wel beginnen aan het overmijdelijke geven van onderhoudsdoseringen Rimadyl. Maar hij is eigenlijk nog zo jong.....
Daarnaast woon ik in de prettige omstandigheid van een hectare grote tuin, waar hij dus heerlijk kan rondscharrelen mocht het allemaal echt niet meer gaan om hem op een fatsoenlijke wandeling mee te nemen.
Ons zorgenpupje.....
Zijn hakken zitten vol met artrose, OCD dus. Na overleg en inschatting van de DA en mijn beslissing gaan we niet opereren, sowieso een ingrijpende operatie, waarbij ze de hak vastzetten, welke lang niet altijd succesvol is. Hij vertelde een patient van hem te kennen waar de plaat, waarmee ze de hak vastzetten na een jaar gebroken is met alle gevolgen van dien en Dodge zou deze operatie dus bij allebei zijn pootjes moeten ondergaan.
'Gelukkig' kan hij er oud mee worden en gaan we nu dus wel beginnen aan het overmijdelijke geven van onderhoudsdoseringen Rimadyl. Maar hij is eigenlijk nog zo jong.....
Daarnaast woon ik in de prettige omstandigheid van een hectare grote tuin, waar hij dus heerlijk kan rondscharrelen mocht het allemaal echt niet meer gaan om hem op een fatsoenlijke wandeling mee te nemen.
Ons zorgenpupje.....

- Patrol
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Zenda
- Zeer actief
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
-
S@ndr@
- Zeer actief
K*T zeg, ik vond Baco al jong toen we het te horen kregen :N: , die was 15 maanden
,
Ik heb Baco weer op de rit met poeder(van huisdier vitaal) en pijnstillers 1 kwart per dag, i.d.d. ook alle dagen onderhoudt!!!
en dat is voor hem het enige wat het doet
sterkte met je vent
Ik hoop dat je hem nog een tijdje redelijk kan houden op de rymadyl
Ik heb Baco weer op de rit met poeder(van huisdier vitaal) en pijnstillers 1 kwart per dag, i.d.d. ook alle dagen onderhoudt!!!
en dat is voor hem het enige wat het doet
sterkte met je vent
Ik hoop dat je hem nog een tijdje redelijk kan houden op de rymadyl