Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak wondje in de soda?
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe vaak wondje in de soda?
Toby heeft een teentje waar een wondje aan zit, wat ontstoken is (ziet er uit als een bultje), dus ik wil het regelmatig even in gekookt water met soda zetten, om zo die ontsteking eruit te krijgen.
Maar hoe vaak per dag behandel ik dat pootje? 4 keer per dag? Of vaker? (of minder?)
Maar hoe vaak per dag behandel ik dat pootje? 4 keer per dag? Of vaker? (of minder?)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Inderdaad 2 tot 3 x per dag een kwartier
Dat was ook het advies dat wij kregen toen Jari een steekkanaal (vrij diep wondje t.g.v. glas o.i.d.) in zijn voetzooltje aan zijn voorpoot had.
Voordeel was dat Jari een enorme lullo is die gek is van aandacht, dus met zijn kont in een hoek gezet en dan zijn poot in bak soda-water. Meneer bleef dus zitten zonder enige hulp of verdere dwang
Voordeel was dat Jari een enorme lullo is die gek is van aandacht, dus met zijn kont in een hoek gezet en dan zijn poot in bak soda-water. Meneer bleef dus zitten zonder enige hulp of verdere dwang
- the dude
- Vaste gebruiker
ik heb een keer iets aan mijn teen gehad en ik moest ook erg lang in het soda zitten. op een gegeven moment werd ik er helemaal simpel van. Toen heb ik met behulp van watten, een plastic zak + duck tape een soort permanent soda badje aan mijn voet gemaakt met een kleine inhoud. dit had ik dan bijvoorbeeld een uur of anderhalf om in huis. Het voordeel hiervan was dat ik het langer in de soda kon houden en dat daarom de aandoening veel sneller over was.
misschien een tip voor als die niet in een bakkie wil blijven zitten ?
misschien een tip voor als die niet in een bakkie wil blijven zitten ?
paco + the dude = 

- Roelfien
- Zeer actief
-
estelle
Hera is zojuist 'genezen' van een wondje tussen haar voetzooltjes.
Ze liep er behoorlijk mank van, we hadden dat wondje eerst niet eens door. toen we erachter kwamen hebben we haar na elke wandeling eventjes(10 minuutjes ofzo) in de biotex gedaan zodat het vuil eruit bleef, daarna goed droog gemaakt en na een paar dagen was het manken over en ze heeft er geen last meer van gehad.
success ermee
Ze liep er behoorlijk mank van, we hadden dat wondje eerst niet eens door. toen we erachter kwamen hebben we haar na elke wandeling eventjes(10 minuutjes ofzo) in de biotex gedaan zodat het vuil eruit bleef, daarna goed droog gemaakt en na een paar dagen was het manken over en ze heeft er geen last meer van gehad.
success ermee
- de drentjes
- Actief
Ja, ik gebruik op aanraden van de Da ook altijd Biotex (groen) Ik gebruik hiervoor een hoge maatbeker: lepeltje Biotex erin lauwwarm water er op; even roeren en poot erin. Liefst 10 min. maar minimaal 5 minuten. En dat 3-4x per dag. Daarna zet ik de poot ook nog even in een andere beker met schoon water die ik er meteen naastzet want anders gaat ze die biotex aflikken en dat kan nu niet echt gezond zijn volgens mij. En dan afdrogen. Met goede resultaten want we hebben al de nodige poot- accidentjes gehad.
Wil
Wil
-
mickey
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
mickey
- Zeer actief
-
estelle
Wij spoelen het nooit na en ze zijn er nog nooit 'raar' van geworden.de drentjes schreef:Ja, ik gebruik op aanraden van de Da ook altijd Biotex (groen) Ik gebruik hiervoor een hoge maatbeker: lepeltje Biotex erin lauwwarm water er op; even roeren en poot erin. Liefst 10 min. maar minimaal 5 minuten. En dat 3-4x per dag. Daarna zet ik de poot ook nog even in een andere beker met schoon water die ik er meteen naastzet want anders gaat ze die biotex aflikken en dat kan nu niet echt gezond zijn volgens mij. En dan afdrogen. Met goede resultaten want we hebben al de nodige poot- accidentjes gehad.
Wil
Chello, Ghaya en Woopy vinden het vreselijk dat gebiotex die zijn dan helemaal in de stress dat ik ze niet ook nog een keer in een andere emmer met water ga zetten haha.
-
estelle
Ik zou idd eerst ff biotexen, gaat het dan niet over kun je altijd nog richting DA.mickey schreef:Mickey loopt sinds gister ook mank en bij nader onderzoek van zijn zooltjes zag ik op een kussentje iets wat op een wondje lijkt. Ik weet alleen niet of er iets in zit, het voelt wel hard aan.
Moet ie nu ook in de soda of biotex of eerst maar richting da ?
- Roelfien
- Zeer actief
-
mickey
- Zeer actief
Doe ikestelle schreef:Ik zou idd eerst ff biotexen, gaat het dan niet over kun je altijd nog richting DA.mickey schreef:Mickey loopt sinds gister ook mank en bij nader onderzoek van zijn zooltjes zag ik op een kussentje iets wat op een wondje lijkt. Ik weet alleen niet of er iets in zit, het voelt wel hard aan.
Moet ie nu ook in de soda of biotex of eerst maar richting da ?

-
estelle
Leuk is dat altijd, die hoeveelheden e.d.Roelfien schreef:Biotex dus, ok, ga ik ook halen vandaag. Alhoewel ik wel het idee had vanmorgen dat het wondje ietsje beter was geworden.
Bedankt ook voor de tips over die biotex en de hoeveelheid.
Ik pak gewoon een grote maatbeker, strooi er een hoeveelheid biotex in, lauw water erbij en poot erin.....tot nu toe altijd goed gekomen.
Dat je er al iets van ziet kan best, ik vind biotex altijd erg snel 'werken' bij wondjes.
Met 9 honden die hier rondlopen heb je nog weleens wat wondjes, waarbij er soms ook vrij grote wondjes voorkomen, altijd de biotex erbij en idd zie je de volgende dag al verbetering en het geneest altijd heel mooi.
Wij hadden klanten bij de uitlaatservice die om elk plekje naar de DA holden en dan weer een fijne antibioticakuur kregen, die wonden zag je weken later nog super goed zitten en werden lelijke wonden.
succes ermee!