Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gisteren zijn wij uit gaan trainen bij een IPO-vereniging in België. Heel leuk om te zien dat er daar ook andere rassen als de herders het IPO-programma trainen.
Zo is daar een boxerteefje in opleiding (hahaha.....erg eigenwijs bij het revieren, wilde steeds maar die mouw hebben ipv goed aan te blaffen, en dat verscheidene keren achter elkaar, hoezo eigenwijs en koppig?), maar ook een Briard (zie je ook normaal zelden) en...............een border collie!
Vooral die laatste was heel leuk om te zien, een klein licht bordertje maar met een goede beet en vooral heel veel plezier!
Sjiel schreef:Een vriendin van me kreeg indertijd geen toestemming van de rasvereniging om met haar border collies IPO te doen.
Was dat de BCCN in Nederland? Dat vind ik niet zo raar. Voor hen telt alleen het schapendrijven, en behendigheid (en tegenwoordig zelfs een beetje flyball) enigszins. De borders die ik bedoel wonen in Belgie.
Bij ons op de club was een jongen die met zijn labrador IPO trainde, super om zo'n labrador te zien revieren en de manwerker te zien stellen.
Overigens geen super beet etc maar wel super onder appel.
Die jongen wilde graag een herder maar dat mocht niet van zijn ouders ivm zijn school maar die labrador hadden ze al...dus dan daar maar mee haha.....
Het is best leuk om een andere ras te zien in de africhting... Ik moet zeggen, ik heb al verschillende rassen gezien dat ik daar best van kan genieten.
Maar diep in me hart gaat toch me voorkeur uit naar duitsers en mechels.
Bij ons op de club was iemand met een kruising rotweiler x golden hondje deed alles maar zodra er vlees bij kwam deed hij niks meer hond was 5 toen hij hem uit het asiel haalde hij heefd toch nog 1,5 jaar getraint en de hond vond het leuk nu heefd ook hij mechel en is de ander een huishond wij trainen BHN
groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Om even te laten zien dat wanneer er echt met een Boxer getraind wordt er een echt werkras is.
In memoriam Faron van Worikben
Op 25 augustus j.l. moest ik afscheid nemen van mijn trouwste maatje Faron.
Een kwaadaardige tumor, die tijdens een operatie helaas niet meer verwijderbaar bleek te zijn, maakte dat ik de tragische beslissing moest nemen hem in te laten slapen. Hij mocht helaas maar 7 jaar worden.
[quote="Angel-eyes"]Om even te laten zien dat wanneer er echt met een Boxer getraind wordt er een echt werkras is.
In memoriam Faron van Worikben
Op 25 augustus j.l. moest ik afscheid nemen van mijn trouwste maatje Faron.
Een kwaadaardige tumor, die tijdens een operatie helaas niet meer verwijderbaar bleek te zijn, maakte dat ik de tragische beslissing moest nemen hem in te laten slapen. Hij mocht helaas maar 7 jaar worden.
billy schreef:
Iedereen vind het zo leuk om te zien tot je met je "andere"ras wil komen trainen.
De boxer, dobber enz cluppies willen geen andere rassen en de nbg hedder cluppies al helemaal niet.
Groetjes Els
Is niet overal zo hoor.
Bij de verenigingen waar ik tot nu toe ben geweest trainen naast de herders ook rottweilers en dobermanns (en bij die club in België dus ook een boxer, Briard en een Border Collie). En bij onze club komt binnenkort waarschijnlijk een witte herder trainen, in eerste instantie dan voor het VZH maar deze komt uit een Duitse lijn waar ook IPO in zit, dus als ze geschikt is wil de eigenaresse dat misschien ook doen. Ik ben trouwens tot nu toe wel het enige lid zonder mechel
billy schreef:
Iedereen vind het zo leuk om te zien tot je met je "andere"ras wil komen trainen.
De boxer, dobber enz cluppies willen geen andere rassen en de nbg hedder cluppies al helemaal niet.
Groetjes Els
Is niet overal zo hoor.
Bij de verenigingen waar ik tot nu toe ben geweest trainen naast de herders ook rottweilers en dobermanns (en bij die club in België dus ook een boxer, Briard en een Border Collie). En bij onze club komt binnenkort waarschijnlijk een witte herder trainen, in eerste instantie dan voor het VZH maar deze komt uit een Duitse lijn waar ook IPO in zit, dus als ze geschikt is wil de eigenaresse dat misschien ook doen. Ik ben trouwens tot nu toe wel het enige lid zonder mechel
Nou hoorde ik dat witte herders voor manwerk minder zijn, maar wel hele goede speurders zijn, is dat waar?
billy schreef:
Groetjes Els
Is niet overal zo hoor.
Jij zit in een gebied waar er veel meer clubs zijn Inge en gelukkig geven ze daar ook "andere "rassen een kans om te trainen.
Groetjes Els
billy schreef:
Groetjes Els
Is niet overal zo hoor.
Nou hoorde ik dat witte herders voor manwerk minder zijn, maar wel hele goede speurders zijn, is dat waar?
Ik heb geen idee.
Ik heb begrepen dat de huidige wite herders vaak wat angstig gedrag vertonen en terughoudend zijn, dat zou natuurlijk kunnen verklaren dat ze in het manwerk tekort komen.
De hond die bij ons komt trainen komt echter uit een Duitse werklijn en schijnt dat gedrag helemaal niet te hebben (volgens de eigenaresse). Ik ben heel benieuwd, ik vind het wel leuk
billy schreef:
Jij zit in een gebied waar er veel meer clubs zijn Inge en gelukkig geven ze daar ook "andere "rassen een kans om te trainen.
Groetjes Els
Integendeel, in dit gebied zijn juist heel weinig NBG-clubs , zeker in vergelijking met de KNPV-clubs die er juist heel veel zijn.
Maar ik ben inderdaad blij dat ze ook andere rassen een kans geven. Ik ben de enige met een Hollander (ook die zie je nog niet heel veel in de IPO) en ik heb een geweldige club gevonden. Ik moet er wel 3x per week 25 km enkele reis voor rijden maar ik heb het er graag voor over
billy schreef:
Groetjes Els
Is niet overal zo hoor.
Er zijn ook enkele Laekense Herders met IPO-diploma's, voornamelijk IPO I dan hoor.
Een kennis van mij heeft een oudere hond met IPO 1 en die heeft nu een pup waarmee hij verder hoopt te komen.
Maar er zijn, in tegenstelling tot Mechelaars, weinig Laekense in de IPO-sport.
Ik had het bij de topic over TT gezet, maar ik heb dus IPO gedaan met een amerikaanse bulldog.
Er werden verder alleen herders getraind en een keer in de week hadden ze een training voor stamboomloze honden. Verder zaten hier alleen kruising herders in en ik met mijn ambull.
De trainer werd gek van hem zo traag als hij was, hahaha maar als puber al zo goed onder appel, iedereen was helemaal gek van hem. Helaas kreeg hij een botziekte en moesten we ermee stoppen.
Carmen
Ik heb met mijn 1e boxer IPO gedaan en met veel succes mag ik wel zeggen. Het was in de begin jaren 90. Het was een geweldige hond om mee te werken en heb er veel van opgestoken. Ik heb bijna 10 jaar niks meer gedaan in de hondensport maar heb sinds afgelopen december de draad weer opgepakt. Ik ben nu aan het trainen bij een bouvierclub hier in de stad (waar ik "vroeger" al regelmatig kwam). Ik hoop dat ik weer net zo ver kom als met Timba (IPO3/SchH3) maar het belangrijkste vind ik dat de hond er plezier in moet hebben want anders kun je wel ophouden.
Ik weet het zeker...eens een boxer altijd een boxer
Timba schreef:Ik heb met mijn 1e boxer IPO gedaan en met veel succes mag ik wel zeggen. Het was in de begin jaren 90. Het was een geweldige hond om mee te werken en heb er veel van opgestoken. Ik heb bijna 10 jaar niks meer gedaan in de hondensport maar heb sinds afgelopen december de draad weer opgepakt. Ik ben nu aan het trainen bij een bouvierclub hier in de stad (waar ik "vroeger" al regelmatig kwam). Ik hoop dat ik weer net zo ver kom als met Timba (IPO3/SchH3) maar het belangrijkste vind ik dat de hond er plezier in moet hebben want anders kun je wel ophouden.
wij hadden een tijd geleden in trainers waarvan 1 met een boxer ...die hond die stelde als een kogel ... gaaf om te zien ..
Ik mocht bij de belgische herders in amsterdam trainen met mijn cattledoggie toen de diagnose PRA werd gesteld. Toen besloten om niet met haar te beginnen.
15 kilo en 43 cm. Op een cattledogdag mocht zij een demo pakwerk doen, eerst op de rol, toen op de jonge honden mouw.
Ik heb heb foto van haar dat ze op ooghoogte aan de mouw hangt
Als ik de goeie kabel bij mijn scanner heb
Bij ons traint ook een labrador. Inderdaad geen al te geweldige beet, maar hij werkt goed. Ook een paar rottweilers, een paar Duitse Herders, en sinds kort zelfs een AmStaff.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection. Just like the moon, you're always there, watching.
Timba schreef:Ik heb met mijn 1e boxer IPO gedaan en met veel succes mag ik wel zeggen. Het was in de begin jaren 90. Het was een geweldige hond om mee te werken en heb er veel van opgestoken. Ik heb bijna 10 jaar niks meer gedaan in de hondensport maar heb sinds afgelopen december de draad weer opgepakt. Ik ben nu aan het trainen bij een bouvierclub hier in de stad (waar ik "vroeger" al regelmatig kwam). Ik hoop dat ik weer net zo ver kom als met Timba (IPO3/SchH3) maar het belangrijkste vind ik dat de hond er plezier in moet hebben want anders kun je wel ophouden.
wij hadden een tijd geleden in trainers waarvan 1 met een boxer ...die hond die stelde als een kogel ... gaaf om te zien ..
Weet je heel toevallig de naam van de hond of geleider? Ben er wel heel benieuwd naar nl.
Ik weet het zeker...eens een boxer altijd een boxer
Weet je heel toevallig de naam van de hond of geleider? Ben er wel heel benieuwd naar nl.
Ja dat weet ik nog wel ,
de hond was Dino van de blije wereld en de gelerider de eigenaar van deze kennel .