Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beginners-GG Examen - Verslag!

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Beginners-GG Examen - Verslag!

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Morgen hebben Rakker & ik Beginners GG examen. Ik ben natuurlijk weer hartstikke zenuwachtig :roll: :N:

Ik hoop dat ze blijft liggen bij de af & bijf, want ze staat de laatste tijd steeds op, sinds het kouder wordt (Rakker is een koukleum)
Ik ben benieuwd :19:
Laatst gewijzigd door cindy1986 op 12 dec 2004 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Succes! Hoe zit t ook weer: eerst EG en VEG, den GG beginners dan GG1??

Gaat vast wel goed!
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

annepanne schreef:Succes! Hoe zit t ook weer: eerst EG en VEG, den GG beginners dan GG1??

Gaat vast wel goed!
Dat weet ik niet. Wij hebben op de club A, B, C en dan beginners GG. Daarna komt de GG1, GG2 en de GG3 :wink:
EG en VEG kennen wij niet op de club :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Suc6 morgen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag had ik met Rakker Examenen GG-Beginners.
Siri wou komen kijken, en we zouden daarna met onze honden gaan wandelen, dus kwam ze mij om kwart voor 9 vanochtend ophalen.
Toen we de snelweg afreden werd ik ineens heel zenuwachtig, werd echt ineens misselijk :w Toen we het veld opliepen was het helemaal erg. Moest een nummer ophalen in de kantine, ben wel 2 keer teruggelopen. Eerst was ik mijn logboekje vergeten, en toen het geld :w Toen maar even iets gegeten ;)
Onder het inlopen heb ik Rakker een paar keer laten liggen, en even een kort stukje gevolgd. Het volgen ging toen heel goed.
Toen begonnen we. Eerst kwam de keurmeester een hand geven. Rakker bleef niet naast me zitten, maar liep naar de keurmeester toe. Maar dat maakte hem niets uit volgens mij. Het voor- en achterlangs. Ze volgde niet mooi, maar daar besteedde ik maar geen aandacht aan, omdat het om het gedrag ging naar andere honden. De laatste hond was een onbekende hond, dus ik liep er met een ruime boog omheen ;) Toen het staan & betasten en gebit tonen. Met staan heeft ze hulp nodig, en ze ging daarna weer ff zitten, ff gecorrigeerd. Tandjes kijken ging goed, al gaat ze dan steeds staan.
Toen het af & blijf, dit is echt het moeilijkste voor Rakker, hier kon ze dus echt op zakken.
Ze ging pas liggen toen ik "nu" zei, had vantevoren haar buikje al natgemaakt (anders is die overgang zo groot ;)) Toen we het laatste commando mochten geven, heb ik heel streng "blijf" gezegd, en maar gehoopt dat ze bleef liggen. Ik stond daar echt heel stijf, was toen echt heel gespannen, werd er gewoon dizzy van ;) Heb d'r expres helemaal niet aangekeken. En ze bleef liggen!!! :D :D :D Toen ik weer naast haar ging staan, ging ze zitten, maar heb door iets dat Petra vandaag heeft geprobeerd bij Bliske, dus door waar dat waarschijnlijk aan ligt (er ging ineens een lampje bij mij branden ;)) Ik liep eerder eerst achter haar langs, en ging dan van achter naast haar staan, maar de laatste tijd ga ik dus direct naast haar staan, en draai me dan naast haar om (bij het teruglopen) Dan gaat ze dus staan, en toen ik dat andere deed, deed ze dat niet. Dus dat gaan we maar weer proberen ;)
Ik was dus echt super opgelucht toen we het veld af liepen (de trainer en ik hadden allebei zoiets van: op het afliggen kan ze zakken)
Ik was als 2e aan de beurt, dus ben ff achter de kantine gaan spelen met Rakker, met haar muis ;) Daarna ff 20 sec. ingelopen, en toen waren we dus aan de beurt :w
Het volgen ging dus echt niet goed :( Ik was heel gespannen, en merkte dat Rakker daar onzeker van werd. Ze liep heel erg achter, terwijl ze de laatste tijd heel mooi volgde. Ik werd daar dus mopperig door, en dat moet ik bij Rakker niet doen, die gaat dan nog slechter lopen. Voor de volgende oefening vroeg ik dus ook even aan de keurmeester of ik haar ff mocht knuffen. Dit mocht, maar echt veel hielp het niet, ze had volgens mij heel goed door dat ik zenuwachtig was.
Toen de oefening "zit tijdens volgen" Ze volgde niet mooi, maar ging gelijk zitten toen ik "zit" zei en doorliep :D
Toen het plaatssturen. Ze zat toen ik me omdraaide, dat doet ze de laatste tijd ineens :w Ze kwam niet gelijk toen ik haar riep en toen ze kwam, ging ze direct aan de voet. Naar de plaats ging ze wel meteen :D In een streep, en ze ging gelijk liggen :D Ook nu ing ze weer zitten toen ik naast haar ging staan.
Het apporteren ging wel heel goed :D Ze bleef zitten en toen ik haar riep, kwam ze ineen streep, en pakte ondertussen nog even het apporteerblok mee ;) (dit is volgens mij haar favoriete oefening ;)) Ze ging alleen niet voorzitten, maar bleef voor me staan, ze hield het apporteerblok wel vast gelukkig.
Toen waren we dus klaar. Ik dacht echt dat we gezakt waren, omdat ze dus helemaal niet kon volgen. Begon gewoon te janken :$ Kwam door de spanning, ik zit me veel te druk te maken met examens :w
Siri en ik hebben toen ff een rondje met de honden gelopen, en toen was de ergste spanning weg gelukkig. Onder het wandelen kon ze ineens wel heel goed volgen :w Maarja, zo'n examen is een momentopname natuurlijk.
Toen dus het wachten op de uitslag :w Ik was er dus zeker van dat we gezakt waren, want ik had altijd gehoord dat het volgen het belangrijkst is. Maar we zijn geslaagd met een ZG :D :D :D Toen begon ik te janken van opluchting :$ (ik weet ook niet wat ik wil :p) Maar ik ben dus echt superblij!!!! :D
De rest van de honden waren ook allemaal geslaagd :D!
Toen hebben Siri en ik nog gekeken bij de GG1, ik wou graag kijken hoe Bliske liep. Nou, die liep gewoonweg fantastisch!!! Gewoon om jaloers op te worden! :D
Toen zijn Siri & ik met de honden naar het bos gegaan. Er was een groepje van de GG1 die ook ff een rondje wou gaan lopen, dus hebben we daar eerst mee gelopen, en zijn we toen met zijn tweeën verder gegaan. We wilden de rode route volgen, maar het was een beetje vaag, want soms waren er punten waar je 2 paadjes had, en waar bij allebei de paadjes een rood paaltje stond :w Ik heb van mijn ouders geleerd dat het paaltje rechts van je moet staan, dus hebben we dat maar aangehouden ;) Op een gegeven moment kwamen we op de open plek, waar we met de snertwandeling van de kc altijd een groepsfoto maken. Ik bedacht dat het wel leuk was om Mella & Rakker op het bankje te zetten, en Kiera & Ursa daarachter. Dat hebben we ff gefotografeert ;) We zagen het paadje waar we met de snertwandeling altijd langs gaan, maar zagen geen rood paaltje meer :w Dus hebben we dat paadje maar genomen. We kwamen een blauw paaltje tegen, dus hebben we die route maar genomen ;) We hadden dus echt geen idee waar we waren en welke kant de kc was :w We kwamen uit bij velden, en zagen daar een weg. Ik herkende dus de afslag bij de snelweg, dus we dachten dat we er bijna waren. Toen dacht Kiera dat het wel leuk was om door de stront te gaan rollen :@ :@ :@ Nou ja, niks aan te doen, hopen dat we een meertje tegenkwamen, wat dus niet gebeurde :w Volgens het blauwe paaltje moesten we het bos weer in, maar wij wilden wel weer naar de kc, dus wij paaltje negeren en rechtdoor. Maar we herkenden niks, toevallig waren daar mensen aan het paardrijden, dus maar aan hun gevraagd. Vlak voor de kc hebben we geprobeerd Kiera met blaadjes schoon te krijgen, wat dus niet echt lukte :w
Bij de kc aangekomen zag iedereen hoe vies Kiera wel niet was ;) Petra heeft voor mij een emmer opgehaald, en toen heb ik haar even gewassen. De stank bleef toch, Henk O. had aftershave proefflesjes, heeft ie dat op Kiera gespoten. Nu rook ze naar aftershave en stront :p
Toen lekker gekletst (examen was nog steeds bezig) En we waren allemaal supermelig, was natuurlijk van al dat wachten.
Toen de uitslag, vind ik best wel interessant om te horen, omdat je ook dingetjes hoort waar je zelf nooit bij stilgestaan hebt.
Daarna weer richting huis. Ik was om 5 uur thuis, dus het was een hele lange, maar gezellige dag! :D!
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Hee meid, super goed joh!! Gefeliciteerd!
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Domie schreef:Hee meid, super goed joh!! Gefeliciteerd!
Dank je! :D
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Gefeliciteerd!
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Gefeliciteerd!
klinkt heel gezellig als ik het zo lees. :wink:
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:Gefeliciteerd!
klinkt heel gezellig als ik het zo lees. :wink:
Het was super gezellig! :cheer: Maar wij hebben ook een heel leuk groepje op de kc :ok:
Afbeelding
Tesslys
Zeer actief
Mijn ras(sen): BC's.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tesslys »

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”