Klopt, was heel erg en er komt weer wat meer kleur terug. Dat is dus echt een modegril geweest. Zonde want dat betekent dat fokkers fokten om de keurmeester te behagen en niet naar hun eigen beeld volgens mij.maxcola schreef:Branka schreef:Ik vind het dus ook niet mooi. Reden daarvan is dat ik niet van overdrijving hou bij honden en ik vind dit dus een vorm van overdrijving.
Verder lijkt het mij dat deze manier van voortbewegen enorm veel energie kost voor een hond en dat lijkt mij alles behalve prettig.
Maar idd bij mij is het vooral dat ik het niet mooi vind. Bij de Goldens zie je dus ook steeds vaker van die aflopende toplines waardoor de hoekingen eruit knallen, maar ik vind dat niet mooi. Gelukkig zijn er ook ondertussen diverse keurmeesters die het niet kunnen waarderen en dat dus ook in het keurverslag zetten.
Wat ik bij de Golden Retriever heel jammer vind is dat je vrijwel geen echte goudkleurige meer ziet,alhoewel ik laatst gehoord heb dat dat ook weer aan het terug komen is
Moet zeggen dat ik zelf ook wel van wat kleur hou, maar niet van die hele donkere Goldens.