Je leert een hond op de kist te gaan staan in de hoop dat hij er dan beter bij blijft en als hij er op staat zal hij niet zo gauw in de kist bijten.Maar een hond die het kistje goed blaffend blijft bewaken hoeft er niet op te staan…Lees de reglementen eens op www.knpv.nl. Daar zal je meer info vinden van hoe een oefening in elkaar zit dan hier…En als je weet hoe een oefening in elkaar steekt, kan je hier misschien goede tips opdoen (of geven)Ca Cajuina schreef: Maar je hebt gelijk ik heb weinig ervaring met de knpv. Ik ben nog vollop aan het leren.
Maar het is uiteindelijk toch wel de bedoeling dat hij/zij op de kist gaat staan??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo is IPO wel africhting?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
Re: Hallo is IPO wel africhting?
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Re: Hallo is IPO wel africhting?
Dank jevisaton schreef:Je leert een hond op de kist te gaan staan in de hoop dat hij er dan beter bij blijft en als hij er op staat zal hij niet zo gauw in de kist bijten.Maar een hond die het kistje goed blaffend blijft bewaken hoeft er niet op te staan…Lees de reglementen eens op www.knpv.nl. Daar zal je meer info vinden van hoe een oefening in elkaar zit dan hier…En als je weet hoe een oefening in elkaar steekt, kan je hier misschien goede tips opdoen (of geven)Ca Cajuina schreef: Maar je hebt gelijk ik heb weinig ervaring met de knpv. Ik ben nog vollop aan het leren.
Maar het is uiteindelijk toch wel de bedoeling dat hij/zij op de kist gaat staan??

Ik wist inderdaad niet de reden waarom de honden op de kist gaan staan (ik heb dat altijd zo gezien) maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker is (ivm met spanning, driften enz) om de hond aan een stuk door te laten blaffen als hij op de kist staat. Dit is puur mijn eigen mening hoor. Over het bijten in de kist had ik nog niet nagedacht maar dat kan inderdaad ook een reden zijn. Maar als ik het goed begrijp is het, om fouten te voorkomen, handig om aan te leren op de kist te staan.
Ik ben er erg voor om fout gedrag tijdens de training te voorkomen omdat ik heb gemerkt dat fout gedrag afleren een stuk lastiger is (voor hond en baas) dan goed gedrag aanleren.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Theo
- Actief
Een echte bewaker is een moeilijke blaffer om de dood eenvoudige reden dat de hond zich zo zeker voelt van zijn zaak tijdens het bewaken dat hij het niet nodig vind om te blaffen om personen bij het voorwerp weg te houden. Het voordeel van een echte bewaker is wel weer dat wanneer je de hond frustreerd op een dusdanige manier dat hij wel gaat blaffen en dat doe je dus op zo'n manier dat de hond niet bij de kist kan of je laat de hond de kist bewaken en je laat iemand naar de kist toelopen en net doen alsof hij de kist weg wil pakken en dan zal de hond ook uit frustratie gaan blaffen omdat hij die persoon niet kan bijten en daar maak je dus gebruik van om een echte bewaker te leren om te blaffen.visaton schreef: Mmmm volgens mij klopt het toch wel wat hij zegt…Ik zie hem sowieso niets zegen over leren bewaken… Maar een hond met veel bewakingsdrift blaft gewoon makkelijker op een kistje dan een hond met weinig bewakingsdrift…En van die bewakingsdrift maak je gebruik.Heb je een hond met weinig of geen bewakingsdrift, dan zal je inderdaad wat anders moeten gaan proberen.Je leert je hond dat hij moet blaffen als hij een object (kistje) vind én dat hij er bij moet blijven (bewaken), en dat doe je gelijk…in eerste instantie. Blijft hij er niet bij, dan geeft hij het bewaken op.
Ik zie zo 1 2 3 niet wat er niet klopt aan de reactie van Ca Cajuina….
Kijk nou eens naar jezelf wat je doet als de hond een echte bewaker is, of je houd de hond automatisch iets weg van de kist en dan gaat hij blaffen of je zet de hond met de voorpoten op de kist zodat de hond niet kan doen wat hij eigenlijk wil doen en dat is zo dicht mogelijk met zijn bek bij de kist zijn en dan zal de hond dus ook gaan blaffen en zo lijkt het net of een echte bewaker een makkelijke blaffer is. Het enigste wat je doet is de hond frustreren en de hond kan dat maar op 2 manieren uiten en dat is blaffen of je bent zelf de klos wat dus betekend dat hij je zal bijten. Als je dus een beloning gebruikt voor het blaffen dan zal de hond heel snel de link leggen met kist en blaffen en alleen overgaan op bewaken wanneer er een vreemd persoon in de buurt komt van de kist en het bewaken, het gedrag, opgeven wanneer jij bij de kist komt.
Dit is wat ik dus wil zien,je stuurt de hond, de hond gaat zonder bewaken op de kist staan of ernaast en blaft als een wekker om a.h.w mij te roepen en op het moment dat de keurmeester erbij komt en op 10 meter blijft staan gaat de hond over op bewaken en blijft blaffen.
Als je een op en top bewaker hebt die blijft bewaken ook als jij bij de kist komt dan heb je dus veel moeite om de hond bij de kist weg te krijgen en dan zul je de hond moeten corrigeren in zijn bewaken en dat heeft niet altijd zulke leuke gevolgen.
Theo
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer: