Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heel onrustig na wandeling

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chita
Vaste gebruiker

heel onrustig na wandeling

Ongelezen bericht door chita »

Heel vaak als ik mijn hond uitlaat (langere wandeling) en we komen thuis word ze heel onrustig. Slaan met haar achterpootjes, ligen-opstaan-liggen, op de mat graven, in haar voetjes bijten. Ze word dan echt een beetje gek. Dit kan wel een half uur duren.
Op de hondenschool zieden ze dat het komt door jeuk aan de voetjes. Dit klinkt heel logisch. Maar hoe kan ik het voorkomen??? Of wat kan ik eraan doen?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het zou kunnen zijn dat ze ergens allergisch voor is, voor bepaalde grassen of zo. Om daar precies achter te komen zou je een allergie test moeten laten doen bij de dierenarts.
chita
Vaste gebruiker

Hmm, ja ook dat zou eventueel kunnen. Daar had ik zelf helemaal niet aan gedacht! Handig zo'n forum.
Ik ga sowieso even de dierenarts bellen en het daar ook voorleggen. Hoop dat die met wat anders komt, de rekening is deze maand al aardig opgelopen. Maar ja als het nodig is ben ik de eerste die op de stoep staat. Zal wel even melden wat de dierenarts erover zei.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Komt me bekend voor... misschien ook ergens door brandnetels gelopen? Dan beginnen ze hier nl. ook een beetje 'gek' te doen en op de poten te bijten als ze thuis komen.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

brandnetels en korte, jonge rietstengels die net boven de grond uitsteken.
daar krijgt ursula vreselijke jeuk van aan d'r pootjes.

ik spoel ze wat af met lauw water en doe er dan calendula-zalf op. helpt meteen.
chita
Vaste gebruiker

Inderdaad, brandnetels en korte rietstengels hadden ze het op de hondenschool ook over. Kan ook best, ze mag sinds kort op redelijk wat plekken los en dan zit ze altijd in de bosjes door dichte begroeiing enzo. Misschien dat ze daar op korte takjes loopt ofzo...

Die zalf ga ik maar eens proberen. Deed er nu aloe vera op. Hielp de vorige keren wel, maar gister hielp het niet. Vind het echt zielig om aan te zien en ze heeft het dus echt vaak (zo'n 3 keer in de week).
chita
Vaste gebruiker

Dierenartsassistente kon me geen antwoord geven trouwens. Ik kon wel als ik wilde een keer langskomen en het met de dierenarts doorspreken......Ja dag! Dat doe ik wel als ik er toch een keer heen moet. Dan heb ik het er nog wel over. Ga nu de calendula zalf proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”