Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ierse setters?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Ierse setters?
Zijn er op het forum nog meer mensen met een Ierse setter of anders liefhebbers van dit ras? Ik ben er tot op heden nog niet een tegengekomen hier. Ik zou graag ervaringen van andere Ierse setter eigenaren/liefhebbers lezen.
Trotse eigenaar van Ierse Setter Jewel Hunter.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
Hoi
ik heb er een gehad, een teefje. Echt zo'n geweldige hond! Superenthousiast en heerlijk rennen dat ze kunnen. Nu heb ik een pointer, die doet me af en toe zoveel aan haar denken. Ook zo voor je uit rennen in het bos en alleen op vogels en geuren reageren, mensen boeien ze niks. Behalve de baas dan!! Echt zoals je noemt hondstrouw zijn ze. Prachtige zachtaardige intelligente en ook waakse honden!!
Zo, dat is weer even een ode aan mijn eerste lieveling
ik heb er een gehad, een teefje. Echt zo'n geweldige hond! Superenthousiast en heerlijk rennen dat ze kunnen. Nu heb ik een pointer, die doet me af en toe zoveel aan haar denken. Ook zo voor je uit rennen in het bos en alleen op vogels en geuren reageren, mensen boeien ze niks. Behalve de baas dan!! Echt zoals je noemt hondstrouw zijn ze. Prachtige zachtaardige intelligente en ook waakse honden!!
Zo, dat is weer even een ode aan mijn eerste lieveling

-
- Vaste gebruiker
Thanx Jessica!!! Tenminste, ik neem aan dat je Hunter bedoelt.
Rennen kunnen ze inderdaad. Sinds kort ben ik met haar aan het fietsen, maar ik kan haar werkelijk geen groter plezier doen. Als ze van de lijn mag, dan gaat ze er als een speer vandoor. Ze blijft maar voor me uit rennen. Werkelijk een schitterend schouwspel zoals door het hoge gras gaat. Het enige waar ik niets in herken Esther is de waaksheid waar je het over hebt. Hunter is alleen maar superenthousiast als er mensen bij ons komen en waaksheid is dan ver te zoeken. Zachtaardig en intelligent zijn ze wel en niet te vergeten super eigenwijs maar met een hoog knuffelgehalte.
Rennen kunnen ze inderdaad. Sinds kort ben ik met haar aan het fietsen, maar ik kan haar werkelijk geen groter plezier doen. Als ze van de lijn mag, dan gaat ze er als een speer vandoor. Ze blijft maar voor me uit rennen. Werkelijk een schitterend schouwspel zoals door het hoge gras gaat. Het enige waar ik niets in herken Esther is de waaksheid waar je het over hebt. Hunter is alleen maar superenthousiast als er mensen bij ons komen en waaksheid is dan ver te zoeken. Zachtaardig en intelligent zijn ze wel en niet te vergeten super eigenwijs maar met een hoog knuffelgehalte.
-
- Vaste gebruiker
Hoi huntersfriend,
ja wat een herkenbaar verhaal, echt prachtig he, om ze zo te zien rennen door het gras of tussen de bomen door in het bos. En moe worden kennen ze niet.
Met waaksheid bedoel ik die oplettendheid; ze was (net als mijn pointer) altijd de eerste die het doorheeft als er iemand in de buurt van ons huis komt en dan meteen blaffen. Doet Hunter dat niet dan? Ik bedoel niet met agressie ofzo....(wat is dat zou ze denken????)
Sita is 15 geworden!!
ja wat een herkenbaar verhaal, echt prachtig he, om ze zo te zien rennen door het gras of tussen de bomen door in het bos. En moe worden kennen ze niet.
Met waaksheid bedoel ik die oplettendheid; ze was (net als mijn pointer) altijd de eerste die het doorheeft als er iemand in de buurt van ons huis komt en dan meteen blaffen. Doet Hunter dat niet dan? Ik bedoel niet met agressie ofzo....(wat is dat zou ze denken????)
Sita is 15 geworden!!
-
- Vaste gebruiker
Oplettend is ze inderdaad. Ze vindt het ook prachtig als er bezoek komt. Ze loopt dan helemaal te "dansen" van opwinding omdat ze weet dat ze dan weer aandacht krijgt. Ze hebben nu eenmaal een hoog aaibaarheidsfactor. Nu is Hunter dan ook nog wel erg jong (bijna 1 jaar) maar agressie kent ze (gelukkig) inderdaad niet. Hunter is mijn eerste ier, maar mijn man is met 2 ieren opgegroeid. Toen er weer tijd was voor een hond, was er ook geen discussie mogelijk over het ras. Het moest en het zou een Ierse Setter worden. Inmiddels ben ik ook helemaal weg van het ras en zou er over een paar jaar het liefst nog 1 of 2 bij hebben. Heb jij nu een Pointer Esther?
-
- Vaste gebruiker
Ja,
ik heb nu een pointer en een labrador. De pointer komt uit het asiel, ik wilde heel graag een staande hond of een setter erbij. Geen pup, omdat het opvoeden toch wel heel veel tijd kost (en we wilden graag een herplaatser sowieso). We hebben het heel erg getroffen met hem, het is echt een schat en zo'n enorm verschil met de labrador! (ook onze lieveling hoor, maar compleet anders; in contact met andere honden, mensen, manier van ontdekken van een bos, eetgedrag, noem maar op)
Ik weet nu wel dat het geen toeval was dat ik zoveel van mijn setter hield, hetzelfde heb ik ook met de pointer, ik hou gewoon van dit soort honden!
ik heb nu een pointer en een labrador. De pointer komt uit het asiel, ik wilde heel graag een staande hond of een setter erbij. Geen pup, omdat het opvoeden toch wel heel veel tijd kost (en we wilden graag een herplaatser sowieso). We hebben het heel erg getroffen met hem, het is echt een schat en zo'n enorm verschil met de labrador! (ook onze lieveling hoor, maar compleet anders; in contact met andere honden, mensen, manier van ontdekken van een bos, eetgedrag, noem maar op)
Ik weet nu wel dat het geen toeval was dat ik zoveel van mijn setter hield, hetzelfde heb ik ook met de pointer, ik hou gewoon van dit soort honden!
- Twinkles
- Vaste gebruiker
Hey!!
Heb zelf nooit een Ierse Setter gehad (helaas) maar ben er wel fan van.
De moeder van mijn Luna (blond/oranje) is een rood/witte Ierse Setter. Qua uiterlijk heeft ze het een en ander van haar weg, maar vooral qua karakter. Ze's heeeeeeel zachtaardig, trouw, waaks, intelligent, ernorm enthousiast, liefdevol, speels en energiek.
Maar goed... volgens mij omschrijf ik nu ook heel veel honden van andere rassen.
Heb zelf nooit een Ierse Setter gehad (helaas) maar ben er wel fan van.
De moeder van mijn Luna (blond/oranje) is een rood/witte Ierse Setter. Qua uiterlijk heeft ze het een en ander van haar weg, maar vooral qua karakter. Ze's heeeeeeel zachtaardig, trouw, waaks, intelligent, ernorm enthousiast, liefdevol, speels en energiek.
Maar goed... volgens mij omschrijf ik nu ook heel veel honden van andere rassen.
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
-
- Vaste gebruiker
Ze is inderdaad heel zachtaardig maar ook erg eigenwijs. Ik moet haar echt met zachte hand doch zeer consequent opvoeden. Ze is gelukkig zeer goed met de stem te corrigeren en te belonen. Ze is heel gevoelig voor de toon van mijn stem. Als ik op mijn kinderen mopper gaat ze echt steun en bevestiging bij mij zoeken. Net alsof ze zeker wil weten dat ze niet fout zit. Onze vorige hond was een herder. Ook een schat van een hond waar we 10 heerlijke jaren mee hebben gehad, maar totaal anders van karakter. Ik heb ook een heel andere band met mijn setter als dan ik met de herder had. Begrijp me goed, ik was dol op de herder, maar hij had gewoon een heel ander karakter. Ik ben ook meer een persoon voor het soort rassen als de setter. Zoals we er nu over denken willen we er over 1 of 2 jaar nog een bij.De moeder van mijn Luna (blond/oranje) is een rood/witte Ierse Setter. Qua uiterlijk heeft ze het een en ander van haar weg, maar vooral qua karakter. Ze's heeeeeeel zachtaardig, trouw, waaks, intelligent, ernorm enthousiast, liefdevol, speels en energiek.
- Twinkles
- Vaste gebruiker
Hunter's Friend schreef:
Hunter's Friend schreef:
Wat vreselijk herkenbaar. Vanaf Luna's 5e week was had ze al heeeeel sterk haar eigen willetje. En nogsteeds hoor. Een eigenwijsje eerste klas!Ze is inderdaad heel zachtaardig maar ook erg eigenwijs.
Hunter's Friend schreef:
Als ik Luna wil straffen kan ik dat het beste doen door een lage, boze toon te gebruiken en haar vervolgens een poosje te negeren. Door een vrolijke toon te gebruiken wordt ze weer helemaal "wild" en gelukkig. De stem/toonzetting betekend alles in Luna's geval!!Ze is gelukkig zeer goed met de stem te corrigeren en te belonen.
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
-
- Zeer actief
- Contacteer: