- engelse + staffordshire bull terriër
Het uiterlijk van deze 2 honden vind ik erg mooi, ik hou daar wel van. Nadeel van de bull terrier vind ik dat ze zo eigenwijs zijn, je kunt 10 keer roepen maar nog geen reactie, maar sommige mensen houden daar juist van. Het formaat, je hebt een "grote" hond, in een kleine verpakking.
Een Nadeel van de staf vind ik toch dat ze over het algemeen niet met andere honden overweg kunnen.
- Mechelse herder
Fanatiek, leert snel, zeer mooie hond, baasgericht, van veel mensen hoor ik dat ze onberekenbaar zijn

en mechelse herders zijn over het algemeen ook niet zo kapot van andere honden
- Vizsla
Sportief, mooi uiterlijk, intelligent, sociaal, en nu las ik ergens dat ze moeilijk alleen kunnen zijn
- Border collie
Prachtige hond, als ik mensen met een border zie trainen krijg ik serieus kippevel. Mijn vriendin is alleen niet zo kapot van dit ras. Haar ex had er 4 en daar heeft zij niet zo'n goede ervaringen mee gehad ( ik ben ervan overtuigt dat het door de opvoeding van de hond komt, jammer dat je gauw zo'n vooroordeel krijgt) Verder vind ik deze honden zeer intelligent, zeer baasgericht en door dat baasgerichte zijn ze niet zo spelerig met andere honden, wat ook weer een voordeel kan zijn

en een nadeel van deze honden is dat de meeste langharig zijn en veel verharen, maarja, dat deed mijn rottweiler ook.
Even voor de duidelijkheid, ik ben natuurlijk geen rassen expert, dus er zal wel het één en ander niet kloppen, maar dit is wat mij verteld wordt, wat ik gelezen heb over deze honden.
Over mijn situatie, ik werk voor mezelf als hovenier en nam mijn rottweiler vaak mee. Toen hij jong was deed ik hem aan een pin, met een lange lijn en hij vermaakte zich wel. Natuurlijk was hij ook alleen thuis, maar dan niet langer als 3 a 4 uurtjes. Ik woon samen met mijn vriendin in een eengezinswoning, met heel veel uitlaatmogelijkheden (bos, hei) mijn vriendin heeft wel een hond, waar zij veel mee traint ( daarom noem ik het ook haar hond, hij luisterd ook het beste naar haar) die hond is een kruising rottweiler, alleen ziet hij eruit als een raszuivere rottie. Het is een reu, en dat is ook de reden dat ik een teef zoek.
ik hoop dat jullie weer iets wijzer zijn, en dat jullie mij weer wat wijzer kunnen maken