Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mollosser
Vaste gebruiker

Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze honden

Ongelezen bericht door mollosser »

Ik ben me aan het verdiepen van beide rassen en vraag me af waarin ze het meest verschillen.De karakter omschrijvingen zijn haast hetzelfde en als je geen kenner ben zou je uiterlijk ook snel door elkaar halen.Ik lees soms dat de cane niet echt voor verdediging is ,klopt dit?
Wie heeft ervaring en kent beide rassen.Kan iemand me er meer over vertellen?
Rob*
Zeer actief

Re: Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze hond

Ongelezen bericht door Rob* »

mollosser schreef:Ik ben me aan het verdiepen van beide rassen en vraag me af waarin ze het meest verschillen.De karakter omschrijvingen zijn haast hetzelfde en als je geen kenner ben zou je uiterlijk ook snel door elkaar halen.Ik lees soms dat de cane niet echt voor verdediging is ,klopt dit?
Wie heeft ervaring en kent beide rassen.Kan iemand me er meer over vertellen?
Een Corso niet voor verdediging??Nou zover ik weet zijn ze heel erg waaks wat betreft hun huis en gezinnetje.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat zoek je eigenlijk? Ben je erg bang aangelegd en wil je een verdedigingshond? In het ene topic vraag je hoe je een herder voor pakwerk selecteerd in een nest en nu spits je weer erg toe op waken en verdedigen?

Als je gewoon leuk met je hond om gaat en het is een enigszins pittig ras, herder ofzo, dan verdedigd je hond je altijd als er stront aan de knikker is. Je hoeft niks extreems te doen als pakwerk of een presa te kopen :19:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

bij de cc werd de staart ook gecoupeerd, bij de dc niet. :mrgreen:
Presa Canario Aitor
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Presa Canario Aitor »

little-wolf schreef:bij de cc werd de staart ook gecoupeerd, bij de dc niet. :mrgreen:
DC hebben meestal gecoupeerde oren

Een cc heeft een kortere neus dan een dg

een cc
Afbeelding

een dg
Afbeelding

In karakter zou ik niet zo veel weten over een cc.
Maar een presa is zeker zeer waaks. Savonds loopt hij dan ook met een gebogen staart en let op iedereen en elk geluid. Presa's hebben een stevig karakter en is dus ook niet zomaar een hondje dat je kan aanschaffen. :neenee:

Hier wat foto's van onze lieve presa :)

Afbeelding

Afbeelding

groetjes
dees
Afbeelding
mollosser
Vaste gebruiker

marc ik word moe van mensen die alles interpreteren zoals het ze uitkomt of willen.Kijk het is waar dat ik een hond wil met waak en verdediging eigenschappen.Zoals jij je conclusies trekt is iedereen een schijterd die een hond heeft waarin deze rasbeschrijving voorkomt,jij ook waarschijnlijk.
we kunnen ook normaal dingen helder maken zonder elkkaar te beledigen en te ergeren.
ik zal je uitleggen waarom ik bij de andere thema wilde weten of karakter word uitgekozen voor africhting.Dat bevestigde mijn mening over het feit
dat niet elke hond aan zijn ras eigenschappen voldoet.

Als ik een ras neem die als waakhond en verdedigingshond omschreven staat,wil ik die eigenschappen ook graag in de hond zien.Kan je dat respecteren?
mollosser
Vaste gebruiker

De presa schijnt een diepe blaf te hebben,is het dat ze erg luid blaffen?En hoe blaft een cane
Presa Canario Aitor
Vaste gebruiker

mollosser schreef:De presa schijnt een diepe blaf te hebben,is het dat ze erg luid blaffen?En hoe blaft een cane
Onze reu heeft een vrij zware blaf. Meestal schrikken mensen van deze blaf. Het klinkt zwaar en bedreigend.
Ik heb het voor het eerst ook mee gemaakt. Ik had nog nooit van een presa gehoord tot dat ik binnen kwam.
Ik kan u verzekeren dat je stil stond van schrik en angst. Terwijl als een jack russel zou blaffen lach je erom.

dees
Afbeelding
mollosser
Vaste gebruiker

HHmmm mijn buren zouden niet erg blij zijn met zo een blaf :wink: .Blaft hij vaak,ik bedoel slaat hij snel alarm of zijn ze wat kalmer daarin.Ik heb vroeger een amerikaanse stafford gehad,ik hoorde die hond voor het eerst blaffen toen hij ongeveer 10 maanden oud was en ik schrok me dood.En verder blafte hij weinig,maar ja dat komt ook omdat de am staff geen waakhond is van ras.
Laatst gewijzigd door mollosser op 05 dec 2004 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
mollosser
Vaste gebruiker

mollosser schreef:
cane corso schreef:
De boeren hadden een hond nodig die op hun erf een oogje in het zeil hield. Men had een boerenbedrijf met zowel landbouw (druiven, olijven, groenten, enz.) als dieren (koeien, schapen, kippen, enz.). De dieren behoorden op het erf te blijven en de koeien moesten naar de stal gebracht worden om gemolken te worden. Hierbij hielp de Cane Corso de boer. Uiteraard werd het niet gewaardeerd wanneer de hond vee dood beet, of agressief waaks was. Italianen zijn een zeer sociaal volk en komen veel bij elkaar over de vloer voor een praatje en een glaasje wijn. Ook binnen het, meestal kinderrijke, gezin met opa’s en oma’s behoorde de Cane Corso een betrouwbare metgezel te zijn. Naar vreemden moest de Cane Corso argwanend zijn en, bij afwezigheid van de baas, moest de Cane Corso zelfstandig kunnen handelen.

De slagers hadden de Cane Corso o.a. nodig als assistent bij opdrijven van het vee (meestal alleen stieren) naar het slachthuis.

De jagers gebruikten de Cane Corso weer voor het opsporen en opdrijven van wilde varkens.

Natuurlijk moesten ze de baas bewaken maar dit was niet het hoofddoel van de cane corso er werd meer gedreven als gewaakt of verdedigd.
Kijk anders even op de clubsite daar staat alles uitgebreid beschreven.

Angel eyes ,dit heb ik ergins in de rassen forum gelezen vandaar die vraag van mij over zijn karakter
mollosser
Vaste gebruiker

Does je hebt een hele mooie presa moet ik zeggen,mooie foto :ok:
little-wolf
Zeer actief

nee, een dogo canario is geen blaffer.
balou heb ik 1x horen blaffen uit waaksheid.

enne, verdiep je beter in de dc. dan had je het nu over de dc i.p.v de pc. :wink:
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Een presa is een heel andere hond in zijn karakter.
Wil je echt een waak en verdedigings hond neem dan een presa.
Ik heb gehoord dat de presa's meer problemen hebben met andere rassen (sorry als ik dit fout heb) en toch veel feller zijn dan de cc.

Maar voor het waak en verdediging moet je gewoon een presa nemen.
Een cc waakt ook hoor maar horen naar mijn mening niet bij de waak en verdedigings honden in de zin die jij zoekt.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

dc heeft geen problemen met andere rassen maar met sexe genoten.
Presa Canario Aitor
Vaste gebruiker

Inderdaad dat wilde ik ook net zeggen. Onze reu is harstikke lief tegen (bijna) elke hond.

Overigens een presa canario is zeker geen blafferd. Wanneer hij blaft is het meestal uit waakzaamheid.
Wanneer onze deurbel gaat gaat hij eerst kijken i.p.v blaffen. Wanneer hij het niet vertrouwd blaft hij.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

mollosser schreef:marc ik word moe van mensen die alles interpreteren zoals het ze uitkomt of willen.Kijk het is waar dat ik een hond wil met waak en verdediging eigenschappen.Zoals jij je conclusies trekt is iedereen een schijterd die een hond heeft waarin deze rasbeschrijving voorkomt,jij ook waarschijnlijk.
we kunnen ook normaal dingen helder maken zonder elkkaar te beledigen en te ergeren.
ik zal je uitleggen waarom ik bij de andere thema wilde weten of karakter word uitgekozen voor africhting.Dat bevestigde mijn mening over het feit
dat niet elke hond aan zijn ras eigenschappen voldoet.

Als ik een ras neem die als waakhond en verdedigingshond omschreven staat,wil ik die eigenschappen ook graag in de hond zien.Kan je dat respecteren?
Je wil dus een waak en verdedigingshond? Je springt zelf ook extreem snel in de verdediging. Weet niet of dat wel zo'n lekkere combi is :mrgreen:

Fijne avond verder :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

mollosser schreef: Als ik een ras neem die als waakhond en verdedigingshond omschreven staat,wil ik die eigenschappen ook graag in de hond zien.Kan je dat respecteren?
Ik wordt trouwens moe van mensen die een verdedigingshond willen, mag dat ook?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mollosser schreef: Als ik een ras neem die als waakhond en verdedigingshond omschreven staat,wil ik die eigenschappen ook graag in de hond zien.Kan je dat respecteren?
Een goed alarmsysteem kopen is misschien goedkoper. In elk geval hondvriendelijker :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou ehmm... ik zie het probleem niet zo dat je naast een fijn maatje ook een bepaald doel voor de hond hebt :19:
De een wil doggydancen, de ander behendigheid en de volgende wil een waakhond of de africhting in. Logisch dat je hier je ras op uit zoekt toch?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Presa Canario Aitor
Vaste gebruiker

Ik zie het probleem ook niet in.
Je zoekt niet alleen inderdaad een maatje maar ook een hond met pit.
Iets wat bij je karakter hoort :)
Afbeelding
mollosser
Vaste gebruiker

problemen met sexe genoten dat heb je bij alle rassen bijna.Ik lees te weinig over de cane hier is er niet iemand die ervaring heeft met beide rassen.Ik heb de indruk dat de cane een hond is die veel beweging nodig heeft hij word als atletisch en lenig omschreven,geld dit ook voor de dogo canario?
mollosser
Vaste gebruiker

marc en marion houden duidlijk van doggy dancen.natuurlijk kan je ook moe van mij worden marc ik respecteer je ook :ok:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

mollosser schreef:problemen met sexe genoten dat heb je bij alle rassen bijna.Ik lees te weinig over de cane hier is er niet iemand die ervaring heeft met beide rassen.Ik heb de indruk dat de cane een hond is die veel beweging nodig heeft hij word als atletisch en lenig omschreven,geld dit ook voor de dogo canario?
Aan de bouw te zien lijkt mij dit van wel :19: kijk als het nu op een mastino leek.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
mollosser
Vaste gebruiker

de cane corso schijnt famillie te zijn van de mastino,een snelle versie ervan.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mollosser schreef:problemen met sexe genoten dat heb je bij alle rassen bijna.Ik lees te weinig over de cane hier is er niet iemand die ervaring heeft met beide rassen.Ik heb de indruk dat de cane een hond is die veel beweging nodig heeft hij word als atletisch en lenig omschreven,geld dit ook voor de dogo canario?
Als je over de Rottweiler gaat praten, kan ik je advies geven, maar van deze rassen heb ik helaas niet veel verstand :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

mollosser schreef:de cane corso schijnt famillie te zijn van de mastino,een snelle versie ervan.
Denk dat alle molossers familie zijn van elkaar.
mollosser
Vaste gebruiker

ik heb ergens gelezen dat de cane corso en de mastino niet ver van elkaar zijn met famillie band,logisch aangezien ze allebei banden hebben met de mafia :mrgreen: geintje
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mollosser schreef:marc en marion houden duidlijk van doggy dancen.
Owww???
Marc, ga je morgenavond weer gezellig mee doggy-dancen? Hahahaha
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Als je wilt kan ik je in contact laten komen met een fokker die beide rassen fokt en je dus goed uitleg kan geven, als je intresse hebt moet je me maar pb'en.

En een cane corso heeft evenveel beweging nodig als de presa hoor, trouwens dit hebben alle honden nodig hoor goede beweging. :wink:
vertel eens even goed wat je precies verwacht van je aanstaande presa of Cane corso ik vindt het nogal opervlakkig wat je verteld.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
mollosser schreef:marc en marion houden duidlijk van doggy dancen.
Owww???
Marc, ga je morgenavond weer gezellig mee doggy-dancen? Hahahaha
:mrgreen: :cheer: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”