Hier hetzelfde verhaal. Tagor zonder roesje en Jari met. Alleen niet omdat ie zich niet op zijn rug liet leggen, maar omdat hij niet zijn poten voldoende liet strekken. Hij bleek overigens dus ook hd te hebben. Of het wat met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar het zou mij dus niet verbazen.chaos schreef:Narcose is niet noodzakelijk ligt ook aan de hond; ik heb 1 hond zonder kunnen laten röntgen en 1 hond met narcose want die wilde beslist niet op zijn rug.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet rontgenen?
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Je hoeft ze niet alleen maar op hun rug te leggen.irstas schreef:narcose? nee dat wist ik niet dat dit word toegepast, als dat zo zou zijn liet ik mijn hond dus echt niet röntgenen.je hoeft ze toch alleen maar op hun rug te leggen.
In ons geval moesten ze een hoge 'tafel' op en in een bak op hun rug gelegd worden. Dan komt het röntgenapparaat naar beneden en worden de poten gestrekt. De foto wordt gemaakt en dan even wachten of alles goed is. In zijn geval zijn er drie foto's gemaakt dus al met al heeft hij denk wel 15 minuten op zijn rug, op een hoge tafel in die bak gelegen.
Met onze reu van bijna 60 kilo lukt dit echt niet zonder roesje.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
het is geen narcose hoor , maar een roesje , dus ze zijn niet helemaal van de wereldirstas schreef:narcose? nee dat wist ik niet dat dit word toegepast, als dat zo zou zijn liet ik mijn hond dus echt niet röntgenen.je hoeft ze toch alleen maar op hun rug te leggen.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik denk dat ik nu snap waarom die foto's zo achtelijk duur zijn .....bram en thijs schreef:Wat zullen ze ons graag zien komen, die van mij piesen de artsen gewoon onder en die van jou slopen de restjip007 schreef:hij sloeg de bril van de DA zijn neus , en sloeg het glas van het rongen apparaat kapot![]()
![]()

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een roesje, helemaal weg zijn ze hier geen van allen geweest maar wat suffig... zonder krijg je ze echt niet op hun rug hoorirstas schreef:narcose? nee dat wist ik niet dat dit word toegepast, als dat zo zou zijn liet ik mijn hond dus echt niet röntgenen.je hoeft ze toch alleen maar op hun rug te leggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- jip007
- Erelid
hihi hij wilde het zelf zonder roesje proberen dus, eigen schuld dikke bultbram en thijs schreef:Wat zullen ze ons graag zien komen, die van mij piesen de artsen gewoon onder en die van jou slopen de restjip007 schreef:hij sloeg de bril van de DA zijn neus , en sloeg het glas van het rongen apparaat kapot![]()
![]()

-
- Zeer actief
Wie was het Kees of Marcel?jip007 schreef:hihi hij wilde het zelf zonder roesje proberen dus, eigen schuld dikke bultbram en thijs schreef:Wat zullen ze ons graag zien komen, die van mij piesen de artsen gewoon onder en die van jou slopen de restjip007 schreef:hij sloeg de bril van de DA zijn neus , en sloeg het glas van het rongen apparaat kapot![]()
![]()
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
In ons geval: alledrieMarieke* schreef:Wie was het Kees of Marcel?jip007 schreef:hihi hij wilde het zelf zonder roesje proberen dus, eigen schuld dikke bultbram en thijs schreef:Wat zullen ze ons graag zien komen, die van mij piesen de artsen gewoon onder en die van jou slopen de restjip007 schreef:hij sloeg de bril van de DA zijn neus , en sloeg het glas van het rongen apparaat kapot![]()
![]()

- jip007
- Erelid
marcel ,kees , kick en ikMarieke* schreef:Wie was het Kees of Marcel?jip007 schreef:hihi hij wilde het zelf zonder roesje proberen dus, eigen schuld dikke bultbram en thijs schreef:Wat zullen ze ons graag zien komen, die van mij piesen de artsen gewoon onder en die van jou slopen de restjip007 schreef:hij sloeg de bril van de DA zijn neus , en sloeg het glas van het rongen apparaat kapot![]()
![]()

ja dat bedoel ik met alleen op hun rug te leggen.ja ok 60 kilo is veel .bij mijn hond ging het niet direct makkelijk maar voor mij was het ook de eerste keer dus beetje stuntelig,ik was met de fokker mee gegaan naar eersel en zij was zwanger dus mocht niet mee naar binnen, het zusje van onze hond ging beter maar die was ook weer een beetje vreemd voor mij, en met de andere rus ging het helemaal makkelijk, dus misschien gewoon een vreemde het laten doen.een rus weegt wel maar 45 kilo en de DA heeft gewoon even geholpen.onze andere hond heeft wel; eens foto's gekregen met een roesje maar die had zijn poot gebroken en moest uitgestrekt worden, maar nu vraag ik me af voelt hij de pijn dan wel gewoon?Wilma schreef:Je hoeft ze niet alleen maar op hun rug te leggen.irstas schreef:narcose? nee dat wist ik niet dat dit word toegepast, als dat zo zou zijn liet ik mijn hond dus echt niet röntgenen.je hoeft ze toch alleen maar op hun rug te leggen.
In ons geval moesten ze een hoge 'tafel' op en in een bak op hun rug gelegd worden. Dan komt het röntgenapparaat naar beneden en worden de poten gestrekt. De foto wordt gemaakt en dan even wachten of alles goed is. In zijn geval zijn er drie foto's gemaakt dus al met al heeft hij denk wel 15 minuten op zijn rug, op een hoge tafel in die bak gelegen.
Met onze reu van bijna 60 kilo lukt dit echt niet zonder roesje.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Wat voor pijn?irstas schreef: ja dat bedoel ik met alleen op hun rug te leggen.ja ok 60 kilo is veel .bij mijn hond ging het niet direct makkelijk maar voor mij was het ook de eerste keer dus beetje stuntelig, haar zusje ging beter maar die was ook weer een beetje vreemd voor mij, en met de andere rus ging het helemaal makkelijk, dus misschien gewoon een vreemde het laten doen.een rus weegt wel maar 45 kilo en de DA heeft gewoon even geholpen.onze andere hond heeft wel; eens foto's gekregen met een roesje maar die had zijn poot gebroken en moest uitgestrekt worden, maar nu vraag ik me af voelt hij de pijn dan wel gewoon?

dat zijn gebroken poot word uitgerekt. hier word hetzelfde roesje voor gebruikt, als met röntgenen.Hutsje schreef:Wat voor pijn?irstas schreef: ja dat bedoel ik met alleen op hun rug te leggen.ja ok 60 kilo is veel .bij mijn hond ging het niet direct makkelijk maar voor mij was het ook de eerste keer dus beetje stuntelig, haar zusje ging beter maar die was ook weer een beetje vreemd voor mij, en met de andere rus ging het helemaal makkelijk, dus misschien gewoon een vreemde het laten doen.een rus weegt wel maar 45 kilo en de DA heeft gewoon even geholpen.onze andere hond heeft wel; eens foto's gekregen met een roesje maar die had zijn poot gebroken en moest uitgestrekt worden, maar nu vraag ik me af voelt hij de pijn dan wel gewoon?
Laatst gewijzigd door irstas op 05 dec 2004 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
zonder roesje zou onmogelijk zijn dan zou hij alles bij elkaar hebben geschreeuwt, en dan zou een foto niet gelukt zijn, maar met roesje kan hij niet schreeuwen en vraag me af of ze de pijn dan wel voelen.Hutsje schreef:Dat gebeurt bij een klinisch onderzoek ook, en dan krijgen ze ook geen roesje.
Laatst gewijzigd door irstas op 05 dec 2004 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
de DA voelde iets aan zijn poot dat niet klopte en toen heeft hij foto's genomen, om de poot werd een touwtje gebonden en helemaal uitgestrekt.de poot bleek al jaren eerder gebroken te zijn, en was weer aan elkaar gegroeit maar een klein beetje verschoven, daarom had hij er last van, loopt nu nog steeds met zijn gebroken poot, we laten er niks aan doen verder.Hutsje schreef:Doorgaans wordt er voor het vaststellen de poot goed betast en evt uitgerekt ja. Tenzij de breuk zo duidelijk naar voren komt dat dat niet hoeft, maar dat is meestal niet zo.
- Hutsje
- Zeer actief
Ja, met roes voelen ze eventuele pijn wel, het is geen verdoving.irstas schreef:zonder roesje zou onmogelijk zijn dan zou hij alles bij elkaar hebben geschreeuwt, en dan zou een foto niet gelukt zijn, maar met roesje kan hij niet schreeuwen en vraag me af of ze de pijn dan wel voelen.Hutsje schreef:Dat gebeurt bij een klinisch onderzoek ook, en dan krijgen ze ook geen roesje.

- Hutsje
- Zeer actief
irstas schreef: de DA voelde iets aan zijn poot dat niet klopte en toen heeft hij foto's genomen, om de poot werd een touwtje gebonden en helemaal uitgestrekt.de poot bleek al jaren eerder gebroken te zijn, en was weer aan elkaar gegroeit maar een klein beetje verschoven, daarom had hij er last van, loopt nu nog steeds met zijn gebroken poot, we laten er niks aan doen verder.
Met een touwtje? Brrrr. Heeft hij er nu geen last van dan, dat je er niets meer aan laat doen?

het gaat harstikke goed, het onderste gedeelte van zijn achterpoot was helemaal doormidden, maar hij heeft zich een bepaalde manier van lopen aangeleert in die jaren, we hebben hem sins hij 3 jaar is daarom dus nooit iets gemerkt.het is de snelste van ze allemaal en rent vrolijk mee als ik skeeler of fiets, het voordeel is dat hij maar 27 cm hoog is en 6 kilo weegt, ik heb dit wel besproken hoe en wat ik hiermee moest, de DA had zoiets nog nooit meegemaakt, maar we hebben besloten dat we het zo laten, heeft er zo geen last van.anders moeten ze het opnieuw breken en weer zetten, of helemaal vastzetten met platen en schroeven, zodat hij het niet meer kan bewegen.Hutsje schreef:irstas schreef: de DA voelde iets aan zijn poot dat niet klopte en toen heeft hij foto's genomen, om de poot werd een touwtje gebonden en helemaal uitgestrekt.de poot bleek al jaren eerder gebroken te zijn, en was weer aan elkaar gegroeit maar een klein beetje verschoven, daarom had hij er last van, loopt nu nog steeds met zijn gebroken poot, we laten er niks aan doen verder.
Met een touwtje? Brrrr. Heeft hij er nu geen last van dan, dat je er niets meer aan laat doen?