Altijd erg moeilijk dit soort dingen. We moeten natuurlijk niet vergeten dat er een heel groot verschil zit tussen mensen en dieren. Dat de ene hond wel op schapen jaagt en de andere niet... uiteraard kwestie van opvoeding, instinct... In een roedel wolven drijft de een dieren op, een ander jaagt enzovoorts...
Mensen snappen vaak niet hoe zoiets kan gebeuren. Het gevolg is dat meestal de 'aanstichter', vaak de hond, de dupe is. We vergeten maar al te vaak dat honden, ondanks jaren van dominiceren (schrijf ik dit goed

) 'wilde' dieren blijven. En in de vrije natuur een roofdier. Wij mensen nemen een hond en dus hebben wij de verantwoording. Ik vind het dus heel erg, maar in dit geval voor de honden het beste, dat hup de hond dan maar weg moet. Gelukkig dat ze niet over zijn gegaan tot het afmaken van deze dieren.
Bovendien, een heel naar gezicht en heel zielig voor die schapen. Maar hoe dacht je dat het ging als mensen schapen, koeien, kippen, etc, slachten. Over jagen nog maar gezwegen. Worden die mensen ook als de paria's uitgemaakt.
De meeste mensen zullen de honden niet veroordelen op dit forum, dus eigenlijk zou ik mijn verhaal ergens anders moeten doen

.
Maar goed, dit moest me gewoon even van het hart.
Even ter verduidelijking, ik zeg niet dat het een vrijbrief is uiteraard om schapen enzo te doden. We zullen er gewoon op moeten letten dat de schapen ook veilig zijn en dat je zorgt dat je hond niet de mogelijkheid krijgt.