Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hormoonbehandeling Dwerggroei

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hormoonbehandeling Dwerggroei

Ongelezen bericht door Xhrista »

Er is iemand met hormoonbehandeling bij een Dwerg Saarlooswolfhondje gestart.Dit gaat heel goed,maar er blijft per behandeling nog genoeg over om nog een hondje te helpen.Nu is de vraag of er nog een dwerg Saarloos of Duitse herder is,niet ouder als een jaar,die dit in samenwerking met Utrecht wil proberen?
Wie er iemand kent,mail me dan even prive.

Groeten Christa
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Is dat wel een goed idee? Ik weet er niet heel veel van maar ik weet wel dat hier een D-herdertje kwam met dwerggroei en die was heel oud geworden uiteindelijk. Wat is het effect van de behandeling? Groeit zo'n hond dan evenwichtig groter? En de organen etc kunnen dat dan hebben? Ben heel benieuwd naar wat dat voor effecten heeft. :wink:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

MARC_S schreef:maar ik weet wel dat hier een D-herdertje kwam met dwerggroei en die was heel oud geworden uiteindelijk.
Dat was Silly inderdaad, van Yvonne (Maltezers). Die is 13 of 14 geworden, maar was wel een heel grote uitzondering... de prognose was destijds maar een jaar geloof ik.
BIj in memoriam staat als het goed is nog een stukje over Silly's overlijden.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

jelle schreef:
MARC_S schreef:maar ik weet wel dat hier een D-herdertje kwam met dwerggroei en die was heel oud geworden uiteindelijk.
Dat was Silly inderdaad, van Yvonne (Maltezers). Die is 13 of 14 geworden, maar was wel een heel grote uitzondering... de prognose was destijds maar een jaar geloof ik.
BIj in memoriam staat als het goed is nog een stukje over Silly's overlijden.
Ik heb toen ter tijd ook de website zitten bekijken, heel bijzonder vond ik dat.
Maar als de prognoses slecht zijn is het minder, dat wist ik niet :wink:
Afbeelding
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Het is inderdaad niet alleen dat ze niet groeien,maar ze krijgen ook nooit een goede vacht en vaak dan worden ze zelfs helemaal kaal.Je moet je voorstellen dat alles in het lichaam niet volledig groeit.Prognose is vaak inderdaad dat ze maar heel kort leven.
De hormonen zorgen ervoor dat ze wat groeien,maar ook dat alles beter gaat functioneren.Het hondje dat behandeld wordt is al gegroeid in paar weken tijd en ook komt er meer haar.
Bij mensen wordt deze methode al langer toegepast.

Gr. Christa
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”