Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bullmastiff vs old english mastiff
Moderator: moderatorteam
bullmastiff vs old english mastiff
Een van mijn favoriete rassen is de bullmastiff maar ook de old english mastiff. Ik probeer erachter te komen wat nou een beetje de meest in het oog lopende verschillen zijn, maar dat valt niet mee... als je de rasbeschrijving van beide leest, komt dat toch best in grote lijnen overeen. Ook het uiterlijk lijkt op het eerste gezicht op elkaar.
Nou zal de liefhebber van een van deze rassen het hier misschien helemaaaal niet mee eens zijn, maar daar ben ik nou juist in geinteresseerd... stel nou dat ik ooit een van deze rassen zou willen, wat zijn dan de eigenschappen van c.q. verschillen tussen elk?
Nou zal de liefhebber van een van deze rassen het hier misschien helemaaaal niet mee eens zijn, maar daar ben ik nou juist in geinteresseerd... stel nou dat ik ooit een van deze rassen zou willen, wat zijn dan de eigenschappen van c.q. verschillen tussen elk?
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik meen ooit ergens opgevangen te hebben dat een Old English Mastiff eerst een beetje de kat uit de boom kijkt en pas aktie onderneemt als het echt nodig is terwijl de BullMastiff sneller geneigd is om tot aktie over te gaan.
Beide rassen vind ik leuk, had altijd al een zwak voor de BullMastiff maar na de Winner van afgelopen zaterdag vind ik de Old English Mastiff ook super.
Wat een heerlijke uitgesproken koppies hebben die honden
Groetjes,
Frederique
Beide rassen vind ik leuk, had altijd al een zwak voor de BullMastiff maar na de Winner van afgelopen zaterdag vind ik de Old English Mastiff ook super.
Wat een heerlijke uitgesproken koppies hebben die honden

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- Mol
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn persoonlijk ervaring is dat de Bullmastiff en de Mastiff toch wel behoorlijke verschillen hebben, zowel qua uiterlijk als qua karakter.
Uiterlijk
De Bullmastiff is kort in rug, kort in snuit, heeft rimpels in het gelaat en staat een stuk lager op de poten als de Mastiff.
De Bullmastiff reu weegt ± 65 kg. en een teef ± 50 kg.
De Mastiff is lang in rug, heeft geen rimpels in het gelaat heeft een langere neus en is een stuk groter dan de Bulmastiff.
De Mastiff reu weegt al gauw over de 100 kg. en een teef zo tussen de 85 en 95 kg.

Bullmastiff

Mastiff
Karakter
De Bullmastiff is een stuk actiever dan de Mastiff en zal ook sneller zelfstandig actie ondernemen in vergelijking met de Mastiff.
De Mastiff is afwachtender en zachtaardiger in de omgang met ander honden.
Bij de Bullmastiff komt het nog wel eens voor dat ze "moeite" hebben met het "eigen" geslacht, terwijl je dit bij de Mastiff zelden tegenkomt.
Uiterlijk
De Bullmastiff is kort in rug, kort in snuit, heeft rimpels in het gelaat en staat een stuk lager op de poten als de Mastiff.
De Bullmastiff reu weegt ± 65 kg. en een teef ± 50 kg.
De Mastiff is lang in rug, heeft geen rimpels in het gelaat heeft een langere neus en is een stuk groter dan de Bulmastiff.
De Mastiff reu weegt al gauw over de 100 kg. en een teef zo tussen de 85 en 95 kg.

Bullmastiff

Mastiff
Karakter
De Bullmastiff is een stuk actiever dan de Mastiff en zal ook sneller zelfstandig actie ondernemen in vergelijking met de Mastiff.
De Mastiff is afwachtender en zachtaardiger in de omgang met ander honden.
Bij de Bullmastiff komt het nog wel eens voor dat ze "moeite" hebben met het "eigen" geslacht, terwijl je dit bij de Mastiff zelden tegenkomt.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan moet je mij gezien hebben, ik was er ook met Amiga.Frederique schreef:Ik meen ooit ergens opgevangen te hebben dat een Old English Mastiff eerst een beetje de kat uit de boom kijkt en pas aktie onderneemt als het echt nodig is terwijl de BullMastiff sneller geneigd is om tot aktie over te gaan.
Wat een heerlijke uitgesproken koppies hebben die honden![]()
Groetjes,
Frederique
Ze is heeft 3U gekregen, had 2U geweest zei de keurmeester als ze haar gangwerk beter had willen tonen.
Maar ja, als ze pas om 14.00 uur aan de beurt zijn , hebben de meeste Mastiffs niet zoveel zin meer, dus Amiga, wilde echt niet meer lopen...
Helaas volgende keer beter.
Ze had echt een prachtig rapport!
Groetjes
Sandra

Sandra