Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bullmastiff vs old english mastiff

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Anna*

bullmastiff vs old english mastiff

Ongelezen bericht door Anna* »

Een van mijn favoriete rassen is de bullmastiff maar ook de old english mastiff. Ik probeer erachter te komen wat nou een beetje de meest in het oog lopende verschillen zijn, maar dat valt niet mee... als je de rasbeschrijving van beide leest, komt dat toch best in grote lijnen overeen. Ook het uiterlijk lijkt op het eerste gezicht op elkaar.

Nou zal de liefhebber van een van deze rassen het hier misschien helemaaaal niet mee eens zijn, maar daar ben ik nou juist in geinteresseerd... stel nou dat ik ooit een van deze rassen zou willen, wat zijn dan de eigenschappen van c.q. verschillen tussen elk?
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

er zit toch echt duidelijk verschil in vind ik.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik meen ooit ergens opgevangen te hebben dat een Old English Mastiff eerst een beetje de kat uit de boom kijkt en pas aktie onderneemt als het echt nodig is terwijl de BullMastiff sneller geneigd is om tot aktie over te gaan.

Beide rassen vind ik leuk, had altijd al een zwak voor de BullMastiff maar na de Winner van afgelopen zaterdag vind ik de Old English Mastiff ook super.
Wat een heerlijke uitgesproken koppies hebben die honden :wink:

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Volgens mij is de bullmastiff uit de OEM ontstaan dus zitten wel wat overeenkomsten in behalve dan dat de OEM min. 10 cm hoger is en plus minus 30 kg zwaarder.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik kan je eigenlijk alleen een goed beeld geven van de bullmastiff, om objectief andwoord te geven over de Old English mastiff denk ik dat ik het ras niet voldoende ken. Dus in grote lijnen ja maar niet in detail.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Ook het uiterlijk lijkt op het eerste gezicht op elkaar.
Dat vind ik niet. De English Mastiff zit veel ruimer in zijn vel, heeft ruiger en langer haar, heeft meer lip, langere neus en is in zijn algemeenheid een veel forsere hond. Ook langer in de rug.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Mijn persoonlijk ervaring is dat de Bullmastiff en de Mastiff toch wel behoorlijke verschillen hebben, zowel qua uiterlijk als qua karakter.

Uiterlijk
De Bullmastiff is kort in rug, kort in snuit, heeft rimpels in het gelaat en staat een stuk lager op de poten als de Mastiff.
De Bullmastiff reu weegt ± 65 kg. en een teef ± 50 kg.
De Mastiff is lang in rug, heeft geen rimpels in het gelaat heeft een langere neus en is een stuk groter dan de Bulmastiff.
De Mastiff reu weegt al gauw over de 100 kg. en een teef zo tussen de 85 en 95 kg.

Afbeelding
Bullmastiff

Afbeelding
Mastiff

Karakter
De Bullmastiff is een stuk actiever dan de Mastiff en zal ook sneller zelfstandig actie ondernemen in vergelijking met de Mastiff.
De Mastiff is afwachtender en zachtaardiger in de omgang met ander honden.
Bij de Bullmastiff komt het nog wel eens voor dat ze "moeite" hebben met het "eigen" geslacht, terwijl je dit bij de Mastiff zelden tegenkomt.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Frederique schreef:Ik meen ooit ergens opgevangen te hebben dat een Old English Mastiff eerst een beetje de kat uit de boom kijkt en pas aktie onderneemt als het echt nodig is terwijl de BullMastiff sneller geneigd is om tot aktie over te gaan.

Beide rassen vind ik leuk, had altijd al een zwak voor de BullMastiff maar na de Winner van afgelopen zaterdag vind ik de Old English Mastiff ook super.
Wat een heerlijke uitgesproken koppies hebben die honden :wink:

Groetjes,
Frederique
Dan moet je mij gezien hebben, ik was er ook met Amiga.
Ze is heeft 3U gekregen, had 2U geweest zei de keurmeester als ze haar gangwerk beter had willen tonen.
Maar ja, als ze pas om 14.00 uur aan de beurt zijn , hebben de meeste Mastiffs niet zoveel zin meer, dus Amiga, wilde echt niet meer lopen...
Helaas volgende keer beter.
Ze had echt een prachtig rapport!
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

He Sandra, bedankt!
Inderdaad als je ze zo naast elkaar zet, zeer duidelijke verschillen. Daar kan ik wat mee!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”