Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kapotte voetzool

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MDoelman
Actief

Kapotte voetzool

Ongelezen bericht door MDoelman »

Er is echt een stukje vanaf, dus lopen kan ze op dit moment amper. Er is geen vlees af, alleen een stuk van de zool.
Hier een foto om het duidelijk te maken:

Afbeelding

Iemand ervaring hiermee? Groeit dit weer aan en groeit dit snel? Ze kan echt amper lopen op dit moment. De DA vertelde om het goed schoon te houden met bio-tex groen, 2 tot 3 maal daags.

Martin
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Helaas, groeit natuurlijk wel weer dicht maar zeker niet snel...zal ie nog een tijdje last van houden. :roll: Hechten kan eigenlijk vaak heel slecht op die plek. Heb je er ook iets omheen, je hebt tegenwoordig van die honde-schoentjes om de poot een beetje schoon te houden tijdens een wandeling. Kan je bij diverse dierenartsen kopen en vlgs mij zag ik ze zelfs bij een dierenwinkel liggen...
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ja, hier wel een keertje gehad. Behalve het ontsmettend badje, deden we er wondhelende en ontsmettende zalf op. Het nadeel was wel dat er makkelijk vuil in ging kleven. Dus regelmatig opnieuw ontsmetten. In het begin en zeker 's nachts deden we een sok over haar poot, om te beletten dat ze het steeds weer ging kapotbijten. Voor de wandelingen hadden we er een geimproviseerd laarsje van gemaakt. Over de sok ging dan nog een plastiek. Je kan natuurlijk ook hondenschoentjes kopen.
Vanaf het een beetje dichtgegroeid was deden we er geen zalf meer op, omdat het dan droog bleef en het voetzooltje dan harder werd. Toen kon ze er ook beter op lopen, maar de eerste dagen was het echt vervelend.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Au dat ziet er pijnlijk uit. Het duurt inderdaad lang voor het dicht gegroeit is en zeker met vochtig weer blijft het nat. Je zou het kunnen inzwachtelen. En met wondzalf en soda ontsmetten. Volgens mij kan je het ook intapen dat er geen lucht bij komt, heelt het ook sneller.

sterkte Anneke :wink:
Afbeelding
MDoelman
Actief

Als we naar buiten gaan tapen we het in zodat het niet vies wordt en droog blijft. Eenmaal binnen halen we de handel er van af en smeren we er wondzalf op. Volgens mij hebben wonden toch juist lucht nodig om sneller te herstellen? Bij de mens is dat iig zo, toch?

Gelukkig loopt ze al 100x beter dan dat ze gisteravond deed... het is ook niet echt een aansteller.

M.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Had je daar niet een hechting in kunnen (laten) zetten? (of vertekend de foto een beetje?)ik heb de ervaring dat het altijd best lang duurt eer die zolen een beetje genezen zijn...
Ik had altijd zo'n babyslofje en dan deed ik het eerst een beetje intapen met gaas en hansaplast en dan dat slofje erom heen en als ik terug kwam van de wandel haalde ik het er weer vanaf, tenzij het echt open lag, dan hield ik het gaas er wel omheen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Hoi,

Het is inderdaad beter om er thuis niks om te doen.
Lekker aan de lucht laten drogen. Om die zelfde reden liever geen zalf gebruiken (wordt de huid te zacht van), maar een paar keer per dag ontsmetten met soda of biotex. Je staat versteld hoe snel het dan weer dichtgaat.
Groetjes, Corrie en Misty
MDoelman
Actief

Op dit moment heelt het aardig. We smeren er 3x per dag een zelf op. We tapen het helemaal niet meer in, ze loopt het namelijk niet kapot op straat en het blijft ook mooi schoon. We houden alles goed in de gaten, maar ze loopt nog steeds behoorlijk mank.

M.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”