Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suikerziekte bij honden
Moderator: moderatorteam
- gromm
- Vaste gebruiker
Suikerziekte bij honden
Vanvond met Oscar naar de DA.
Waarschijnlijk heeft onze hond Oscar suikerziekte.
Wie heeft ervaring met suikerziekte bij honden?
Wat komt er zoal bij kijken?
Hebben jullie een kostenindicatie? De hond weegt ca. 12 kg.
Gr.
Sandra
Waarschijnlijk heeft onze hond Oscar suikerziekte.
Wie heeft ervaring met suikerziekte bij honden?
Wat komt er zoal bij kijken?
Hebben jullie een kostenindicatie? De hond weegt ca. 12 kg.
Gr.
Sandra
-
annepanne
Is een erg goed boekje voor, te verkrijgen bij de dierenarts, "suikerziekte bij de hond" en aan de andere kant "suikerziekte bij de kat". Staat heel veel in, vraag es of ze m voor je hebben! (merknaam zal ik wel even opzoeken) Suikerziekte bij een hond betekent vooral veel regelmaat bieden, op vaste tijden eten en spuiten (1 x per dag) vaste hoeveelheden eten, regelmatige beweging etc. In principe valt er heel goed mee te leven. Is er ook een oorzaak voor de suikerziekte van jouw hond gevonden, dit kan ook iets over de toekomst zeggen? Er wordt trouwens lang niet altijd een oorzaak gevonden, helaas...(is bij de hond trouwens wel altijd type 1 diabetes, en geen type 2 zoals dat bij de mens vaak voorkomt) succes! 
-
annepanne
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- gromm
- Vaste gebruiker
Meer bekend
Bedankt voor de reactie.
Kosten zijn al bekend, komt op ca. 1 euro per dag uit incl. spuiten en incl. insuline. Boekje heb ik ontvangen van de DA en morgen krijgen we 'spuitinstructies'.
Lever en nierfuncties zijn in orde. Waarde suiker ligt op 21 en moet tussen de 4 en 7 zijn, dus het is best heftig.
Ik heb een vraagje, misschien weet iemand dit.
Onze hond Oscar was moeilijk zindelijk te krijgen m.n. plassen. Hij plaste tot zijn 2½ met grote regelmaat 's nachts de boel onder. Het is dus een reutje. Ook is zijn gedrag anders dan onze andere honden, fanatieker en wat agressief. Na zijn castratie is zijn gedrag wat veranderd en is het plassen gestopt en zijn gedrag is wat milder geworden. ZOu het zo kunnen zijn dat hij toen als pup en jonge hond misschien ook suikerziekte gehad heeft kunnen hebben? En toen een tijdje weer niet? Hormoonkwestie bij reutjes? Geen idee of dit mogelijk is, maar het lijkt best op elkaar.
Kosten zijn al bekend, komt op ca. 1 euro per dag uit incl. spuiten en incl. insuline. Boekje heb ik ontvangen van de DA en morgen krijgen we 'spuitinstructies'.
Lever en nierfuncties zijn in orde. Waarde suiker ligt op 21 en moet tussen de 4 en 7 zijn, dus het is best heftig.
Ik heb een vraagje, misschien weet iemand dit.
Onze hond Oscar was moeilijk zindelijk te krijgen m.n. plassen. Hij plaste tot zijn 2½ met grote regelmaat 's nachts de boel onder. Het is dus een reutje. Ook is zijn gedrag anders dan onze andere honden, fanatieker en wat agressief. Na zijn castratie is zijn gedrag wat veranderd en is het plassen gestopt en zijn gedrag is wat milder geworden. ZOu het zo kunnen zijn dat hij toen als pup en jonge hond misschien ook suikerziekte gehad heeft kunnen hebben? En toen een tijdje weer niet? Hormoonkwestie bij reutjes? Geen idee of dit mogelijk is, maar het lijkt best op elkaar.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Suikerziekte gaat bij mijn weten niet "tijdelijk" over (tenminste bij mensen niet, ik ga er van uit dat dat bij dieren hetzelfde werkt). Ik denk gezien het vele plassen van je hond wel dat hij het al als pup gehad heeft, zeker weten doe je dat natuurlijk nooit.
Een waarde van 21 is zeker hoog! Hopelijk kunnen jullie die met de insuline snel weer op acceptabel niveau krijgen, gelukkig zijn zijn lever en nierwaardes goed, dus zal er nog geen verdere schade zijn.
Dat prikken valt reuze mee (weet ik uit eigen ervaring), succes morgen en de komende tijd. Je hond zal zienderogen opknappen en een vrijwel normaal leven kunnen leiden hoor! Sterkte ermee.
Een waarde van 21 is zeker hoog! Hopelijk kunnen jullie die met de insuline snel weer op acceptabel niveau krijgen, gelukkig zijn zijn lever en nierwaardes goed, dus zal er nog geen verdere schade zijn.
Dat prikken valt reuze mee (weet ik uit eigen ervaring), succes morgen en de komende tijd. Je hond zal zienderogen opknappen en een vrijwel normaal leven kunnen leiden hoor! Sterkte ermee.
-
annepanne
Suikerziekte houdt in, een destructie van de eilandjes van Langerhans in de pancreas. Dit kan een aantal oorzaken hebben, maar is meestal niet r4eversibel. In sommige gevallen, waarbij de destructie te maken heeft met een bepaalde mate van uitputting van de eilandjes van Langerhans, kan het in zekere mate reversibel zijn. Dit is zo bij bv een ongecastreerd teefje, of bij een pancreatitis. Maar soms is er voor die destructie geen oorzaak te vinden. In ieder geval kan er nooit iets zijn, dat vanzelf weer weggaat. Dus ik denk dat t in zn jonge jaren gedragsgerelateerd was.
- gromm
- Vaste gebruiker
vervolg
Bedankt voor de reactie.
Wat jij schrijft klinkt inderdaad aannemelijk dat het gedragsgerelateerd zou zijn.
Maar zoals hij nu de boel onderplast dat lijkt heel erg op zijn jonge jaren, toen had hij ook van die enorme plassen m.n. 's nachts. Dan ga je combineren....
Wat jij schrijft klinkt inderdaad aannemelijk dat het gedragsgerelateerd zou zijn.
Maar zoals hij nu de boel onderplast dat lijkt heel erg op zijn jonge jaren, toen had hij ook van die enorme plassen m.n. 's nachts. Dan ga je combineren....