Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nu?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Wat nu?

Ongelezen bericht door Lysette »

Sinds 2 weken krijgt Job rimadyl. Eerst een week 2x daags een heel tablet en sinds vorige week 2 x daags een half tablet. Ik moest het 2 weken proberen. Ook krijgt hij Sacha's Blend, een poeder om zijn gewrichten soepel te houden.

De eerste week merkte ik duidelijk een verbetering. Hij was veel vrolijker en levendiger. Toen ik de dosering ging halveren merkte ik duidelijk een teruggang. Toen had ie een dagje waarin ie ineens weer heel vrolijk was, dus ik dacht, zou het dan toch genoeg zijn 2x daags een half, kwam ik thuis, kwam ik erachter dat ik een heel had gegeven :wall:

Maar wat nu? Kan ik hem rimadyl blijven geven of niet? Hij heeft zelf geen grenzen, ook als hij geen pijnstillers krijgt dus heb ik hem liever op pijnstillers zodat hij er geen pijn aan heeft. Maar ik weet dus niet of dit middel er geschikt voor is :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Pijnstillers zijn niet gezond en hebben op lange termijn heel wat bijwerkingen. Als je een hond hebt van 12 jaar ok, maar een jonge levenslustige hond als job...

Als hij zo pijn heeft dat hij zoveel pijnstillers nodig heeft zou ik de verschillende mogelijkheden van operaties echt wel eens bekijken.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ons werd afgeraden om de rimadyl langdurig te gebruiken. Het kan maagbloedingen veroorzaken en als er om de een of andere reden prednison gegeven moet worden kan dat absoluut niet samen met de rimadyl.

De sasha's blend heeft een week of 4 nodig om voldoende te werken. Ik merk bij onze jongste cocker wel verschil met de sasha's blend. :ok: Even doorzetten en kijken of de sasha's blend gaat werken
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

jores schreef:Ons werd afgeraden om de rimadyl langdurig te gebruiken. Het kan maagbloedingen veroorzaken en als er om de een of andere reden prednison gegeven moet worden kan dat absoluut niet samen met de rimadyl.

De sasha's blend heeft een week of 4 nodig om voldoende te werken. Ik merk bij onze jongste cocker wel verschil met de sasha's blend. :ok: Even doorzetten en kijken of de sasha's blend gaat werken
Ja heb nu ook op internet zitten lezen en las dat het toch wat langer duurde. Dan maar eerst dat even afwachten :D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

sterkte ermee :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe is het nu met Job? Merk je verschil door Sacha's blend?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”