Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

medicijn tegen schijnzwangerschap

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

medicijn tegen schijnzwangerschap

Ongelezen bericht door stefanie »

Mijn teefje van bijna 14 maanden is schijnzwanger. Opgezette melkklieren en de vulva zijn ook nog steeds dik. Nu begint ze de laatste 2 wekwn ofzo wel erg grommerig en blafferig naar mijn reu te worden. Als ze in de zichzelf een plekje ergens heeft toegeëigend of ze heeft een bot, mag hij niet in een straal van 5 meter bij haar in de buurt komen. Kijken mag vaak zelfs al niet. Ze begint dan continu te grommen en blaffen en houdt niet meer op. Zeer irritant. Ze graaft 5 minuten om een lekker plekje van haar deken in de mand te maken. Mykos wordt er nu ook een beetje ongedurig van en zoekt steeds mijn aanwezigheid op.
Nu wil ik Indy graag iets homeopatisch geven tegen die schijnzwangerschap. Ik las hier op het forum al iets over Abla Vetsem en Galastop en er zijn er vast wel meer. Zijn deze middeltjes alleen bij de DA verkrijgbaar?
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Waarom laat je haar niet stereliseren, ben je van al dat gedoe af. Ik vind het zielig voor de reu dat hij afgesnauwdt en gegrauwd wordt. :wink:
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

danja schreef:Waarom laat je haar niet stereliseren, ben je van al dat gedoe af. Ik vind het zielig voor de reu dat hij afgesnauwdt en gegrauwd wordt. :wink:
Je denkt wel erg lichtvaardig over het steriliseren van een teefje, het is en blijft een behoorlijk grote ingreep in het leven van een hond en ook niet zonder mogelijke bijwerkingen.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Er bestaan wel wat middeltjes zoals oa. Ablavetsem van VSM ( www.puurnatuur.nl/arti/ablav.php3 ), Pulsatilla, Ignatia e.d. Welk middel het best werkt bij jouw hond hangt ook af of het middel bij jouw type hond past, qua karakter enzo. Hetgeen bij de ene hond goed werkt, werkt soms bij de andere hond helemaal niet. Sommige middelen moet je al beginnen geven op het einde van de loopsheid. Kijk ook eens op www.spat.nl/schijndr.htm Galastop werkt alleen tegen melkgift. Verder kan je proberen haar tijdelijk wat minder eten te geven, dat werkt soms ook weleens. En probeer haar zoveel mogelijk afleiding te geven, te spelen, te gaan wandelen... :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
stefanie
Zeer actief

binno schreef:Er bestaan wel wat middeltjes zoals oa. Ablavetsem van VSM ( www.puurnatuur.nl/arti/ablav.php3 ), Pulsatilla, Ignatia e.d. Welk middel het best werkt bij jouw hond hangt ook af of het middel bij jouw type hond past, qua karakter enzo. Hetgeen bij de ene hond goed werkt, werkt soms bij de andere hond helemaal niet. Sommige middelen moet je al beginnen geven op het einde van de loopsheid. Kijk ook eens op www.spat.nl/schijndr.htm Galastop werkt alleen tegen melkgift. Verder kan je proberen haar tijdelijk wat minder eten te geven, dat werkt soms ook weleens. En probeer haar zoveel mogelijk afleiding te geven, te spelen, te gaan wandelen... :wink:
Dank je!
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik geef mijn hond vanaf de vijfde dag van haar loopsheid 3 weken lang een pulsatilla korrel van vsm ze is nu 2,5 jaar en nog niet schijnzwanger geweest :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

magda schreef:ik geef mijn hond vanaf de vijfde dag van haar loopsheid 3 weken lang een pulsatilla korrel van vsm ze is nu 2,5 jaar en nog niet schijnzwanger geweest :ok:
Vanaf de eerste loopsheid?
weg gehaald zit een virus in
magda
Zeer actief

Sjiel schreef:
magda schreef:ik geef mijn hond vanaf de vijfde dag van haar loopsheid 3 weken lang een pulsatilla korrel van vsm ze is nu 2,5 jaar en nog niet schijnzwanger geweest :ok:
ja vanaf de eerste loopsheid ,kreeg ik als tip van de fokster :ok:
Afbeelding
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Toen mijn teckeltje na de 1ste loopsheid schijnzwanger werd, heb ik haar 3 keer per dag 1 korrel Pulsatilla D3 gegeven. Na 2 weken zijn de verschijnselen bijna verdwenen.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Vw sterke hormoonwissleingen rondom een loopsheid van de hond (daling oestrogeen en stijging progesteron na de loopsheid) is schijnzwangerigheid helaas bijna fysiologisch te noemen :N: . Grote kans dat t de volgende keer weer raak is. Wens je voor nu veel sterkte!
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

magda schreef:
Sjiel schreef:
Dus je weet niet of ze zonder schijnzwanger zou zijn?
weg gehaald zit een virus in
stefanie
Zeer actief

Ik ga straks naar de DA om Ablavetsem van VSM te halen.
Indy wordt namelijk steeds hysterischer. Ze piept, blaft, is onrustig etc.
Ik hoop dat het helpt, niet alleen voor haar maar ook voor de andere hond en mij. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: medicijn tegen schijnzwangerschap

Ongelezen bericht door malinois »

stefanie schreef:Mijn teefje van bijna 14 maanden is schijnzwanger. Opgezette melkklieren en de vulva zijn ook nog steeds dik. Nu begint ze de laatste 2 wekwn ofzo wel erg grommerig en blafferig naar mijn reu te worden. Als ze in de zichzelf een plekje ergens heeft toegeëigend of ze heeft een bot, mag hij niet in een straal van 5 meter bij haar in de buurt komen. Kijken mag vaak zelfs al niet. Ze begint dan continu te grommen en blaffen en houdt niet meer op. Zeer irritant. Ze graaft 5 minuten om een lekker plekje van haar deken in de mand te maken. Mykos wordt er nu ook een beetje ongedurig van en zoekt steeds mijn aanwezigheid op.
Nu wil ik Indy graag iets homeopatisch geven tegen die schijnzwangerschap. Ik las hier op het forum al iets over Abla Vetsem en Galastop en er zijn er vast wel meer. Zijn deze middeltjes alleen bij de DA verkrijgbaar?
galastop werkt niet bij mij dus ik heb lactafal van de DA.
ablavetsem geef ik tijdens de laatste week van de loopsheid en daarmee is het wel stukken minder geworden maar niet helemaal....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

danja schreef:Waarom laat je haar niet stereliseren, ben je van al dat gedoe af. Ik vind het zielig voor de reu dat hij afgesnauwdt en gegrauwd wordt. :wink:
:roll: tuurlijk we gooien er voor het gemak alles maar uit..... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
magda
Zeer actief

Sjiel schreef:
magda schreef:
Sjiel schreef:
Dus je weet niet of ze zonder schijnzwanger zou zijn?
nee dat weet ik idd niet :denken: ze is nu voor de derde keer loops en ze krijgt weer vanaf de vijfde dag haar korrel pulsatilla dus kijken of het nu weer helpt :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”