Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe kan dat nou?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

hoe kan dat nou?

Ongelezen bericht door britty »

Djina poepte vanmorgen dode en levende wormen..ze heeft een paar weken geleden haar laatste wormenuurtje gehad.. hoe kan dit????
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Lijkt mij dat die kuur dan niet goed heeft gewerkt.Ik zou maandag toch maar even naar de dierenarts gaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou, ik zou vandaag even Drontal gaan halen in de dierenwinkel (of bij de dierenarts) en direct ontwormen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Dat kan hoor , sommige wormenkuren werken gewoon niet , ik zou ook drontal nemen , dat is de enige die echt goed werkt en ze gaan er ook niet van aan de race :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Sommige wormmiddelen werken niet tegen de larvale stadia van de wormen. Die doodt je niet en die kunnen nu volwassen zijn. Deze wormmiddelen moet j e een paar keer achter elkaar gebruiken.
Hoeveel is een paar weken? De periode tussen het opnemen van een ei/infectieuze larve en eiuitscheiding door een volwassen worm (prepatentperiode) duurt gemiddeld 8 weken.
weg gehaald zit een virus in
britty
Zeer actief

Sjiel schreef:Sommige wormmiddelen werken niet tegen de larvale stadia van de wormen. Die doodt je niet en die kunnen nu volwassen zijn. Deze wormmiddelen moet j e een paar keer achter elkaar gebruiken.
Hoeveel is een paar weken? De periode tussen het opnemen van een ei/infectieuze larve en eiuitscheiding door een volwassen worm (prepatentperiode) duurt gemiddeld 8 weken.
hmm, ongeveer 3,5 week geleden heeft ze haar laatste kuurtje gehad.. Dan toch nog maar een kuurtje ertegenaan gooien..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Bij ernstige besmetting (wanneer direct na t ontwormen wormen vrijkomen uit de hond ) wordt ook vaak aangeraden om na twee weken de kuur te herhalen. En behandel in de zomermaanden ook de vlooien, deze kunnen voor een nieuwe (lintworm) besmetting zorgen, als de hond deze opeet (gatsie..)
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Heb je wel genoeg gegeven. Als je 1 pil per 15 kg moet geven en de hond is 31 kg dan moet je er 3 geven anders werkt het niet. Dat heb ik gehoord van iemand wiens hond problemen met wormen had ondanks ontwormen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Elvira schreef:Heb je wel genoeg gegeven. Als je 1 pil per 15 kg moet geven en de hond is 31 kg dan moet je er 3 geven anders werkt het niet. Dat heb ik gehoord van iemand wiens hond problemen met wormen had ondanks ontwormen.
dat ligt ook aan het merk, idd wat overdoseren is niet verkeerd... maar alsik ontworm, met drontal.. kan ik het "precies"afmeten en het werkt gewoon goed.....
britty
Zeer actief

ik had eerst drontal, maar omdat ze die in de dierenwinkel niet hadden heb ik exil genomen.. :denken:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Flubenol werkt ook heel goed. Moet je 2 dagen achter elkaar geven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Even los van alles, ik vind het persoonlijk wat raar dat je hond zo besmet is met wormen. Volwassen gezonde honden hebben haast nooit last van extreme wormbesmettingen.
Wuilus is pas twee jaar geleden voor het eerst ontwormd na de puppentijd (tenminste, ik hoop dat ze toen ontwormd is) en ook bij de laatste ontworming zie ik geen wormen in de ontlasting.
Afbeelding
britty
Zeer actief

MARC_S schreef:Even los van alles, ik vind het persoonlijk wat raar dat je hond zo besmet is met wormen. Volwassen gezonde honden hebben haast nooit last van extreme wormbesmettingen.
Wuilus is pas twee jaar geleden voor het eerst ontwormd na de puppentijd (tenminste, ik hoop dat ze toen ontwormd is) en ook bij de laatste ontworming zie ik geen wormen in de ontlasting.

djina is pas 3,5 maand, dus zo raar is die wormbesmetting toch niet?
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

britty schreef:
MARC_S schreef:Even los van alles, ik vind het persoonlijk wat raar dat je hond zo besmet is met wormen. Volwassen gezonde honden hebben haast nooit last van extreme wormbesmettingen.

djina is pas 3,5 maand, dus zo raar is die wormbesmetting toch niet?
Nee hoor want alle honden worden praktisch geboren met een wormbesmetting. Het betreft dan wel spoelwormen. Pups moeten ook meerdere malen ontwormd worden in het eerste levensjaar. Volwassen honden hebben een afweersysteem tegen spoelwormen en die zijn zelden zo heftig besmet als jonge pups.
Dus gewoon nog een kuurtje geven :wink:
britty
Zeer actief

heeft ze inmiddels :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik dacht dat het over een volwassen hond ging, dan zou ik het nl wel raar gevonden hebben :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”